افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

لزوم رسیدگی جدی به سرقت ها و تیراندازی ها در لرستان – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 301073
لزوم رسیدگی جدی به سرقت ها و تیراندازی ها در لرستان – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید شاهواری ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و همچنین تبریک هفته قوه قضائیه از دادسرای خرم آباد بازدید کرد. با توجه به وی در دیدار با قضات دادسرای ناحیه خرم آباد با قدردانی از زحمات و تلاش های آنان که با وجود همه مشکلات و کاستی ها به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید شاهواری ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و همچنین تبریک هفته قوه قضائیه از دادسرای خرم آباد بازدید کرد. با توجه به وی در دیدار با قضات دادسرای ناحیه خرم آباد با قدردانی از زحمات و تلاش های آنان که با وجود همه مشکلات و کاستی ها به موفقیت های خوبی دست یافت، تصریح کرد: تلاش همکاران ما در دادسرای ناحیه خرم آباد و سایر ادارات قضایی استان دادگستری لرستان را تشکیل دادند قسمتی از با توجه به اینکه به عنوان ده داور برتر کشور ارزیابی می شوم، از تمامی همکاران تقدیر و تشکر می کنم.

کاهش 10.5 درصدی تعداد پرونده های در حال رسیدگی و قدیمی

وی با اشاره به اینکه این بازدید برای حضور در جمع همکاران و آشنایی و قدردانی از آنها صورت گرفت، گفت: هدف دیگر از این جلسه شنیدن حرف ها و دردهای همکاران است و تلاش می کنیم آنچه را که ممکن است برطرف کنیم. و همچنین سند تحول و تشریح برنامه اقدام برای همکاران.

رئیس شورای قضایی لرستان با تاکید بر مطالعه و اجرای دقیق سند تحول توسط روسای قوه قضائیه و قضات افزود: آنچه در سند تحول دوم برای ما اهمیت ویژه دارد فصل دوم آن است و باید در این سند باشیم. فضای سند تحول، سند تحول همان هفت است. مأموریت قوه قضائیه در قوانین مشخص شده است و ما هر روز با آن برخورد می کنیم، فقط برای پیشبرد متوازن این اهداف و مأموریت ها، سند تحول و عملیات. این طرح بر اساس همین موضوع تدوین شده است.

حجت الاسلام شاهواری با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی راه اجرای سند تحول است که دارای 8 هدف و 219 اقدام است، اظهار داشت: عصاره و خلاصه برنامه عملیاتی که ملاک ارزیابی همه ماست. . ، 25 شاخص گنه این است که دادگاه ها و قضات با توجه به این ارزیابی و ارتقاء می یابند.

وی کاهش پرونده های معوق و قدیمی در دادسرای مرکز استان را 10 و نیم درصد برشمرد و افزود: باید پرونده هایی را که وارد دادسرا می شود کنترل و کاهش دهیم و مواردی مانند تبصره 2 را شناسایی کنیم. 10 قانون توزیع عادلانه آب، قانون ملی حفظ اراضی و منابع طبیعی و … را اجرا می کنیم تا از ورود پرونده به سامانه در استان جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: تمامی قضات باید از سامانه های الکترونیکی و امکانات مدرن طراحی شده در این اداره برای تسریع، تسهیل و بهینه سازی روند عادلانه به درستی استفاده کنند.

نیاز به رسیدگی جدی به سرقت ها و تیراندازی ها

حجت الاسلام شاهواری با اشاره به اینکه مجازات های جایگزین حبس یکی از شاخص هایی است که قضات می کنند. در باره ارزیابی می شود و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت دادگستری استان دارد که باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: تاکید ما بر استفاده از مجازات های بازدارنده و مجازات های تکمیلی برای جرایم خشن اخلالگر در نظم و آرامش عمومی است .

وی فلسفه مجازات های جایگزین حبس را اصلاح مجرم و کاهش جمعیت کیفری و آسیب به وی و خانواده اش دانست و افزود: برای هدفمندی مجازات های جایگزین حبس پنج طرح تعریف شده است که به تمامی حوزه های قضایی ابلاغ می شود. برای استفاده.

رئیس دیوان عالی لرستان با تاکید بر اینکه پرونده های تصادفات همچنان به شورای حل اختلاف ارجاع شود چرا که باعث کاهش پرونده، رضایت ارباب رجوع و افزایش صلح و سازش شده است، تصریح کرد: انتخاب کارشناس به قید قرعه باید انجام شود. به طور جدی در دستور کار قرار گیرد، زیرا از شبهه دوری می کند و موجب عدالت در ارجاع به کارشناسان می شود.

حجت الاسلام شاهواری با تاکید بر افزایش میزان ارتباطات الکترونیک اظهار داشت: ارتقای همکاران بر اساس 25 شاخص است. گنه بنابراین باید کنترل خاصی بر گردش پرونده ها وجود داشته باشد زیرا گردش غیرمجاز پرونده ها به معنای آمار است.

وی با اشاره به اینکه سرقت و تیراندازی باعث از بین رفتن احساس امنیت در جامعه می شود، تاکید کرد: باید با سارقان و تیراندازان به شدت برخورد شود و مجازات های بازدارنده برای آنها در نظر گرفته شود و مجازات های تکمیلی اعمال شود.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه بعد از هفته قوه قضائیه به سمت فعال شدن دادگاه های صلح خواهیم رفت، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جلسات الکترونیکی علاوه بر حضور در زندان می تواند به رفع مشکلات و مشکلات زندانیان کمک کند. که قضات باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

استنادات منجر به دستگیری باید کاهش یابد

حجت الاسلام شاهواری با اشاره به اینکه همکاران امنیتی ما سرمایه های ارزشمندی هستند، تصریح کرد: دادستان ها باید نظارت ویژه ای بر قرارهای منتهی به دستگیری داشته باشند و کاهش آنها را در دستور کار قرار دهند.

وی کاهش زمان لازم برای اجرای قبوض و صدور گواهی عدم سوء پیشینه را برشمرد و افزود: تشریفات آنلاین ظرفیت خوبی است که از تردد جلوگیری می کند و علاوه بر آن تشریفات الکترونیکی امکانی است که از آسیب ناشی از انتقال جلوگیری می کند. زندانیان به دادگاه

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از مغایرت های آماری دستور خرید باید در سامانه الکترونیکی صادر شود، گفت: مزایده و آگهی ها باید به صورت الکترونیکی انجام شود تا روند رسیدگی به پرونده ها تسریع شود و شبهه نشود.

حجت الاسلام شاهواری با اشاره به اینکه خروجی همه فعالیت ها و برنامه های ما باید عزت و رضایت پروردگارمان باشد، افزود: دستگاه قضایی آخرین است. پناه و پناهگاه مردم است و مردم با درد و مشکلات به سراغ ما می آیند، باید خود را جای مددجویان بگذاریم و آنها را خانواده خود بدانیم و به گونه ای با عزت رفتار کنیم که قانع شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.