افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

لزوم جلوگیری از سوء استفاده عناصر ضد انقلاب اقلیم کردستان علیه ایران

  • کد خبر : 255477
لزوم جلوگیری از سوء استفاده عناصر ضد انقلاب اقلیم کردستان علیه ایران

نچیروان ادریس مصطفی بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نهاد ریاست جمهوری در گذرش بازار دیدار کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه روابط کردستان با ایران مبتنی بر پیوندهای تاریخی، ملی، مذهبی و فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد که این سفر نقطه عطفی برای ارتقای سطح […]

نچیروان ادریس مصطفی بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نهاد ریاست جمهوری در گذرش بازار دیدار کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط کردستان با ایران مبتنی بر پیوندهای تاریخی، ملی، مذهبی و فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد که این سفر نقطه عطفی برای ارتقای سطح روابط سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر عراق قدرتمند و تقویت وحدت و انسجام در چارچوب عراق واحد تاکید داشته است. او بزرگ ترین و دوست روزهای سخت عراق و کردستان است.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران امنیت عراق را امنیت خود می دانند، افزود: ما به حسن نیت و دوستی برادران عراقی و کردمان اعتماد داریم، اما با توجه به کینه توزی دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی از ملت ایران. امیدواریم دولت عراق و اقلیم کردستان از هرگونه سوء استفاده از خاک این منطقه علیه ایران توسط عناصر دشمن صهیونیستی و عناصر ضد انقلاب به طور مطلق جلوگیری کنند.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از اقدامات دولت عراق و اقلیم کردستان در اجرای مفاد توافقنامه امنیتی فیمابین، اجرای کامل و دقیق این توافقنامه را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: خلع سلاح کامل و عدم حضور عناصر ضد انقلاب در خاک عراق. . یک ضرورت است

رئیسی همچنین تاکید کرد: ایران هیچ مانعی برای گسترش همکاری های اقتصادی و روابط تجاری با اقلیم کردستان ندارد. ما مرزهای طولانی دو طرف را فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح روابط می دانیم، اما امنیت پایه و اساس اساسی هر نوع همکاری و گسترش تعاملات است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمن و عوامل شرور روابط دوستانه و صمیمی طرفین را برهم بزنند، تصریح کرد: نگاه مسئولان باید از کینه توزی بیگانگان فراتر رفته و راهکارهایی را برای توسعه روابط طراحی و اجرا کنند. ایجاد منافع متقابل بین ایران و عراق به طور کلی و اقلیم کردستان به طور خاص.

در این دیدار، نیچروان بارزانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با رئیس جمهور کشورمان، اظهار داشت: اشتراکات مذهبی، تاریخی و فرهنگی در طول سالیان متمادی همسایگی باعث ایجاد پیوندهای عمیق بین دو طرف جمهوری اسلامی شده است. . ایران به عنوان یک دوست در شرایط سخت و کشوری که همواره از عراق و اقلیم کردستان در هنگام بروز مشکلات حمایت کرده است، صمیمانه از آن قدردانی کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق با قدردانی از نقش شهید قاسم سلیمانی در امنیت و بقای کردستان تاکید کرد: اساس عراق جدید و روابط کنونی ایران و عراق حاصل همکاری مبارک ایران و عراق است. عراق. و بنابراین ایران برای ما فقط همسایه نیست. اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نبود، معلوم نبود امروز جنبش کرد چه سرنوشتی داشت. احترام به این همکاری ها و تعاملات خط قرمزی است که هرگز از آن عبور نخواهیم کرد.

بارزانی با بیان اینکه مرزهای ایران و اقلیم کردستان حتی در دوران کرونا بسته نبود، گفت: انتظار ما از ایران این است که برای حل مشکلات عراق و ساختن کشوری آباد و پیشرفته در کنار ما باشد. . روابط گذشته ما مایه غرور است و تلاش ما برای ساختن آینده ای بهتر و روشن تر از گذشته است.

رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی اجازه نمی دهد که روابط با یک کشور قدرتمند و دوست را به همکاری با رژیمی که امروز در بدترین وضعیت خود قرار دارد ترجیح دهیم. رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی ایران و عراق تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.