افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

لزوم تشکیل دوره ای شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار

  • کد خبر : 246473
لزوم تشکیل دوره ای شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار

به گزارش بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و دستگیری اساتید و دانشجویان در دانشگاه های غربی به ویژه آمریکا را بخشی دیگر از رسوایی خواستاران آزادی بیان دانست. . به برکت خون پاک شهدای مظلوم غزه، چهره واقعی تمدن غرب بیش از پیش برای […]

به گزارش بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و دستگیری اساتید و دانشجویان در دانشگاه های غربی به ویژه آمریکا را بخشی دیگر از رسوایی خواستاران آزادی بیان دانست. . به برکت خون پاک شهدای مظلوم غزه، چهره واقعی تمدن غرب بیش از پیش برای مردم جهان آشکار شده است و روشن شده است که کسانی که خواهان آزادی بیان هستند به هیچ چیز دیگری پایبند نیستند. شما دامنه خود را حفظ می کنید

رئیس جمهور در ادامه قیام دانش آموزان، معلمان و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی گسترده توصیف کرد و در عین حال از نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در افشای و به تصویر کشیدن این موضوع قدردانی کرد. وی افزود: بدون شک این قیام و بیداری علیه ظلم و جنایت و سلطه با خشونت، ضرب و شتم و دستگیری معلمان و دانش آموزان حامی مظلومان غزه خاموش نخواهد شد.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت، کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیرمجموعه های خود را مهم دانست و اظهار داشت: آنچه از ابتدای دولت تحت عنوان نظام مطرح شده است. گشت ارشاد بخشنامه بر اهمیت سازماندهی داخلی وظایف قبل از نظارت و بازرسی توسط سایر نهادها تاکید می کند که باید به ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه از گزارش های مسئولان اقتصادی دولت مبنی بر کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدینگی و کاهش قیمت ارز ابراز خرسندی کرد و ادامه این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دانست. توسط مقامات مربوطه نهادها و از این نظر تشکیل دوره ای شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار ضروری تلقی شد.

آیت الله رئیسی همچنین بازدید خود از مناطق 17 و 18 تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق برای پیگیری و رفع مشکلات آنها دانست و اظهار داشت: حضور مسئولان بین تماس نزدیک با افراد از نظر اثربخشی هیچ تاثیری ندارند. چاره ای نیست، وی از همه وزرا خواست تا در ارتباط با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنان توجه ویژه ای داشته باشند تا برای اقشاری ​​از جامعه که به آن نیاز دارند برنامه ریزی کنند. آنها نمی توانند مستقیماً با مقامات دولتی ارتباط برقرار کنند.

رئیس جمهور با توجه به گزارش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم بهسازی نقاط حادثه خیز جاده های کشور، تصریح کرد: قانون و درایت ایجاب می کند تا قبل از وقوع حوادث، تدابیری اتخاذ کنیم تا از وقوع آن جلوگیری کنیم و در آینده از آن جلوگیری کنیم. تا حد امکان از آسیب و حوادث جلوگیری کنید.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با اشاره به حضور و سفر رئیس جمهور محترم و تنی چند از وزرا در مناطق 17 و 18 تهران، این برنامه را اولین برنامه از سلسله بازدیدها از مناطق مختلف شهر تهران عنوان کرد. پایتخت به منظور رصد و رفع مشکلات جمعیت تهران. در راستای برنامه سفر استانی بود و با توجه به تراکم جمعیت در پایتخت از ادامه آن در سایر مناطق تهران خبر داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین به مداخله دولت در بحث اسکان کالا در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده میزان اسکان کالا در بنادر و گمرکات به حداقل رسیده است. ممکن است و کمتر از میانگین جهانی است که دستاورد قابل توجه دولت در دو سال و نیم اخیر است.

وی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز گذشته مشکل معدود کالاهای باقی مانده از این روند برطرف شد و مقرر شد این کالاها بازگردانده شدند یا برای مصرف حیوانات استفاده شدند. کشور را وارد کنید.

وزیر جهاد کشاورزی در گزارشی از اقدامات انجام شده برای حل و فصل محموله های نفتی بندرعباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور قرار گرفت، گفت: از سه کشتی حامل نفت که از سال 1398 وارد بندرعباس شده بودند، محموله از دو فروند کشتی از سازمان خواربار بوده و داروها قبلاً مجاز و مجاز بوده و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذیصلاح نبوده است، همچنین با نظارت معاون اول رئیس جمهور، صاحب محموله از توافق. محموله سوم را با پرداخت هزینه های بارگیری و جابجایی بازگردانید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به شناخت رهبر معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظام‌های سلامت در منطقه و همچنین گستره درمانی و درمانی اشاره کرد. خدمات درمانی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است. وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این روند را با تلاش مضاعف ادامه خواهد داد و به طور مستمر بر وضعیت مردم نظارت و کنترل خواهد کرد. سلامت با استفاده از ظرفیت سازمان های نظارت و درمان سلامت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گزارشی از بهره برداری از 8 هزار و 400 واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز دو میلیون و 540 هزار واحد مسکونی در بخش های مختلف شامل 264 هزار واحد مسکونی اجرا شده است. 500 هزار واحد روستایی آغاز شده و در مرحله ساخت است و 128 هزار و 500 مسکن نیز در مهر تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اقدامات انجام شده برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز دولت مردمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال گذشته 725 نقطه تصادف اصلاح و رفع شد و امسال نیز با هدف انجام شد، بنابراین کاهش می دهیم. مشکل مکان های مستعد تصادفات رانندگی را بسیار حل خواهد کرد که البته به 20 تریلیون اعتبار نیاز دارد.

در این جلسه وزیر دادگستری همچنین با اعلام اینکه پرونده پرداخت مهریه خزانه داری به صفر رسیده است، افزود: سال گذشته برای اولین بار در این دولت موفق شدیم پرونده پرداخت مهریه را که بر عهده دولت بود کاهش دهیم. صفر با کمک سازمان برنامه و بودجه درصدد رفع مشکل تعداد کمی از پرونده های باقی مانده که مشکل دارند را داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.