افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

لزوم تسریع در جمع آوری و حمل و نقل محصولات کشاورزی.

  • کد خبر : 369715
لزوم تسریع در جمع آوری و حمل و نقل محصولات کشاورزی.

به گزارش بازار، سمانه غلامی از صدور اخطاریه هواشناسی زرد خبر داد و گفت: با توجه به صدور اخطاریه هواشناسی، ورود رواناب به باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت شده به انبارها و اماکن باید کنترل و جلوگیری شود. مسقف شده است. در دستور کار قرار گیرد. وی با تاکید بر لایروبی، اصلاح و […]

به گزارش بازار، سمانه غلامی از صدور اخطاریه هواشناسی زرد خبر داد و گفت: با توجه به صدور اخطاریه هواشناسی، ورود رواناب به باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت شده به انبارها و اماکن باید کنترل و جلوگیری شود. مسقف شده است. در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر لایروبی، اصلاح و پاکسازی مسیرهای آب و کانال های انتقال آب مزارع و باغات افزود: تا روز شنبه برای 12 استان کشور هشدار سیل و خسارت به کشاورزان وجود دارد.

غلامی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه و مسیل ها در دستور کار قرار گیرد.

کارشناس هواشناسی کشاورزی اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی احتمال خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد لذا به کشاورزان توصیه می شود هشدارها را جدی بگیرند.

به گفته وی، زنبورداران باید جداسازی، مدیریت تغذیه و انتقال کندوها به مسیرهایی که آب را جذب نمی کنند، دور از کانال ها و حاشیه رودخانه ها، کنترل مقاومت و تنظیم دریچه های کندو در برابر جهش و باد باشد.

غلامی بیان کرد: برای جلوگیری از بارندگی، جداسازی محل های تکثیر و بستن دریچه های گلخانه، خودداری از آبیاری برای جلوگیری از خواب محصول و ریشه کن کردن درختان آسیب پذیر مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس نقشه های هواشناسی، در ارتفاعات آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و البرز در استان های زنجان، قزوین و البرز بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. این وضعیت فردا در برخی نقاط سواحل آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و دریای خزر ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.