افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

لزوم تبدیل دریا به مزرعه پرورش آبزیان برای تضمین امنیت غذایی

  • کد خبر : 126770
لزوم تبدیل دریا به مزرعه پرورش آبزیان برای تضمین امنیت غذایی

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات در جلسه شورای مدیران که در قالب وبینار با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران استانی برگزار شد، با موضوع با بررسی اقدامات و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های کلی اقتصاد دریامحور، در این مقاله آمده است: دریا […]

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات در جلسه شورای مدیران که در قالب وبینار با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران استانی برگزار شد، با موضوع با بررسی اقدامات و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های کلی اقتصاد دریامحور، در این مقاله آمده است: دریا باید به مزرعه ای با نگاه آبزی پروری تبدیل شود و در این راستا لازم برای انجام ماهیگیری به ماهیگیری مسئول و آبزی پروری برای تولید گیاهان و حیوانات دریایی.

حسینی با اشاره به اینکه اولین گام برای سرزمینی شدن دریا تقویت نقاط تقاطع دریا و خشکی است، افزود: بیش از 200 بندر و موج شکن شهری وجود دارد که لازم است بنادر به صورت مستقل مدیریت شوند. -شیوه حکومت

وی خاطرنشان کرد: ثبت و طبقه بندی بنادر و ایجاد بنادر شناور مجهز به سیستم GIS در دریا برای ارائه خدمات بهتر ضروری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر استفاده از قابلیت های گیاهان آبزی، خارپوستان و دوکفه ای ها برای تبیین بهتر زنجیره ارزش تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مزرعه دریایی با هدف تکمیل گونه های کشت شده باید به الگو تبدیل شود، گفت: تکمیل و ارتقای کیفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی باید با توانمندی بنگاه های دانش بنیان اجرایی شود.

نقش بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه ماهیان زینتی
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تولید ماهیان زینتی برای ایجاد ثروت و جذب گردشگری در بنادر یکی از مواردی است که می تواند صنعت شیلات را فراگیرتر کند و در این راستا لازم است که بخش خصوصی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش بدون بازار وجود ندارد، تصریح کرد: ایجاد بازارهای خرده فروشی و به طور کلی بازارهای تخصصی برای معرفی ظرفیت های ماهیگیری از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی افزود: جزایر دریایی ثابت باید به بندر تبدیل شوند و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به موضوع آموزش، ترویج و پژوهش اشاره کرد و گفت: بخشی از طرح ها و برنامه های محوری باید با همکاری این اداره کل انجام شود.

وی مشارکت جامعه صیادی و آبزی پروری را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری که با سرمایه اجتماعی مرتبط نباشد نتیجه مثبتی نخواهد داشت و باید در جایی که فرصت وجود دارد از سرمایه بخش خصوصی کمک گرفت. .

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: چشم انداز اقتصاد دریایی از حوزه پدافند غیرعامل نیز باید مورد توجه قرار گیرد و هر استانی باید طرح هایی با نگاه ملی را پیش برد.

من باید بگویم؛ این جلسه با بیان نقطه نظرات معاونان و مدیران و جمع بندی مطالب فوق به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.