افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

لزوم بررسی میزان واقع گرایی و کاربردی بودن قانون هوای پاک

  • کد خبر : 151110
لزوم بررسی میزان واقع گرایی و کاربردی بودن قانون هوای پاک

به گزارش بازار، جلسه شورای عالی محیط زیست بعدازظهر سه شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با بررسی دو دستور کار «عملکرد دستگاه های مختلف در اعمال قانون هوای پاک» و موضوع استخراج یا ترویج برخی مناطق حفاظت شده» در کشور. رئیس جمهور در این جلسه با بررسی گزارش سازمان حفاظت محیط زیست از عملکرد […]

به گزارش بازار، جلسه شورای عالی محیط زیست بعدازظهر سه شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با بررسی دو دستور کار «عملکرد دستگاه های مختلف در اعمال قانون هوای پاک» و موضوع استخراج یا ترویج برخی مناطق حفاظت شده» در کشور.

رئیس جمهور در این جلسه با بررسی گزارش سازمان حفاظت محیط زیست از عملکرد دستگاه های مختلف در اجرای قانون هوای پاک، بر لزوم بررسی میزان واقع گرایی و ظرفیت اجرایی این قانون تاکید کرد و سهم این قانون را مشخص کرد. دستگاه‌های آلایندگی و بررسی دقیق علت کاهش یا افزایش آلودگی در استان‌های مختلف و تعیین زمان‌بندی برای اجرای وظایف و وظایف هر سازمان در این زمینه، تصریح کرد: همه سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف. حل معضل آلودگی هوا برابر قانون بر عهده دارند و باید عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانند و اگر در انجام وظایف خود تا حدی با مانعی مواجه شدند باید به صراحت اعلام کنند.

رئیسی همچنین با اشاره به کاستی های پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجرای این قانون، این سازمان را وادار کرد تا در مدت زمان کوتاهی تمامی ابعاد اقلیمی و استانی و همچنین ابعاد سازمانی و سازمانی را در نظر بگیرد. اصلاح و ارائه پیشنهادات ارائه شده.

رئیس جمهور حفاظت از محیط زیست را وظیفه شرعی، قانونی و انسانی همگان دانست و با تاکید بر لزوم رعایت کامل وظایف قانونی از سوی دستگاه های اجرایی کشور، گفت: در قانون اساسی ما روند توسعه زیرمجموعه ای حفاظت از محیط زیست یکی از نشانه های مترقی قانون تلقی می شود و رعایت دقیق آن ضروری است. در موارد استثنایی و ضروری برنامه‌های توسعه‌ای که با زندگی مردم پیوند خورده است، حل مشکل باید با عدم آسیب رساندن به محیط زیست همراه باشد.

رئیسی ضمن قدردانی از زحمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، از تمامی دستگاه‌های اجرایی و اجرایی کشور خواست در تسریع در تحقق این برنامه و هدف مهم کاهش آلودگی هوا کمک کنند. .

رئیس جمهور در ادامه موضوع مهم تغییر اقلیم و اثرات هشداردهنده آن بر محیط زیست کشور از جمله فرسایش خاک، فرونشست زمین و خشک شدن تالاب ها، پدیده گرد و غبار و آتش سوزی جنگل ها را مورد تاکید قرار داد و مسئولیت مستقیم سازمان های بین المللی ذیربط را بر عهده گرفت. وی در این زمینه گفت: از آنجایی که کشورهای توسعه یافته به هیچ یک از معاهدات بین المللی زیست محیطی پایبند نیستند، از عوامل اصلی تغییر اقلیم در جهان هستند و از سوی دیگر، سازمان های بین المللی ذیربط جدیت و جدیت لازم را ندارند. تلاش لازم برای اجرای این معاهدات، وضعیتی که بازنگری و بازنگری در این زمینه را ضروری کرده است.

رئیسی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حفظ محیط زیست و نیز توجه به رواج عمومی در این زمینه و نقش آفرینی اقشار مختلف مردم به عنوان بهترین حافظان محیط زیست به ویژه با در نظر گرفتن محیط زیست تاکید کرد. نظرات کارشناسی و استفاده از نظرات وی از کارشناسان حوزه محیط زیست در تصمیم گیری و تصمیم گیری در این زمینه سوال کرد.

در این جلسه مصوب شد 13 منطقه به مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست اضافه شود و همچنین 15 منطقه از مناطق حفاظت شده برای استفاده در پروژه های عمرانی و عمرانی استخراج شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.