افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

لزوم بازنگری در موضوع مراکز بازپروری معتادان/تبیین جنایات صهیونیست ها باید در اولویت قرار گیرد.

  • کد خبر : 121087
لزوم بازنگری در موضوع مراکز بازپروری معتادان/تبیین جنایات صهیونیست ها باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: علاوه بر اقدامات قانونی و امدادی که در قبال حادثه لنگرود انجام شده است، ادارات و دستگاه های ذیربط از جمله مرکز مبارزه با مواد مخدر باید در رسته های سم زدایی شرکت کنند. مراکز ترک اعتیاد و شناسایی و ترمیم خسارات ناشی از این مراکز عمدتا خصوصی، بررسی ها و […]

رئیس قوه قضاییه گفت: علاوه بر اقدامات قانونی و امدادی که در قبال حادثه لنگرود انجام شده است، ادارات و دستگاه های ذیربط از جمله مرکز مبارزه با مواد مخدر باید در رسته های سم زدایی شرکت کنند. مراکز ترک اعتیاد و شناسایی و ترمیم خسارات ناشی از این مراکز عمدتا خصوصی، بررسی ها و بررسی های لازم را انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای امروز دوشنبه (24 آبان) در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با ابراز تأسف از ادامه این موضوع به شدت متاثر شد. از جنایات شنیع صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: امام خمینی (ره) از حدود 70 سال پیش خطر صهیونیست ها را به همگان گوشزد کرد و هشدارهای لازم را به اسرائیل و حامیان آن رژیم غاصب داد. . جانشین وی خلف صالح یعنی مقام معظم رهبری بارها و بارها به موضوع مذکور اشاره کرده و فلسطین را اولین مسئله جهان اسلام خوانده است. شاید برای برخی این تعابیر و مفاهیم در گذشته ملموس نبود، اما امروز ماهیت جنایتکار و بزدلی صهیونیست ها بر همگان آشکار شده است و جهانیان نظاره گر آن هستند که وزیر صهیونیست از تهدید مردم مظلوم ابایی ندارد. . غزه با حمله اتمی امروز حتی مردم کشورهای حامی صهیونیست ها تظاهرات گسترده ای علیه جنایتکاران رژیم اسرائیل برگزار می کنند. همه اینها نشان می دهد که توانایی سرپوش گذاشتن و پنهان کردن جنایات صهیونیست ها از بین رفته است و جهان شاهد ماهیت غارتگرانه آنهاست.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: با توجه به تداوم جنایات بی حد و حصر صهیونیست ها علیه ملت مظلوم فلسطین و غزه، لازم است همه کشورهای اسلامی و نهادهای قضایی آنها و نیز همه مسلمانان وکلای دادگستری، اقدام و سازماندهی تلاش های لازم و تشکیل دادگاه های ملی و بین المللی برای قضاوت و مجازات عوامل و عناصر چپاولگر این رژیم دروغین و موقت.

محسنی اجیعی تصریح کرد: همه تریبون‌داران، رسانه‌ها، هنرمندان و مبلغان باید تبیین تداوم جنایت‌کاری صهیونیست‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند و به جهانیان توضیح دهند که چگونه انسان‌های مدافع حقوق دروغین در غرب از صهیونیست‌ها حمایت کامل می‌کنند. جلاد و زندگی تغییر کرده است.

در ادامه جلسه امروز رئیس قوه قضائیه با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار رخ داده در کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، ضمن اشاره به صدور دستورات مقتضی برای پیگیری ابعاد مختلف این حادثه، در وی بر لزوم بازنگری در مقوله نظارت بر مراکز ترک اعتیاد و قوانین 15 و 16 مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر اقدامات قانونی و امدادی که در حال انجام است، در مواجهه با حادثه رخ داده در لنگرود نهادها و ادارات ذیربط از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در رده بندی مراکز درمانی و بازپروری معتادان مشارکت داشته باشند و آسیب های احتمالی ناشی از این مراکز عمدتاً خصوصی را شناسایی و ترمیم کنند، بررسی ها و بازنگری های لازم را انجام دهند.

در ادامه جلسه امروز محسنی آژه ای با اشاره به 23 آبان ماه که روز فرهنگ عمومی نامیده می شود، اظهار داشت: اگر فرهنگ عمومی ترویج شود و اساس این فرهنگ هر چه بیشتر بر موازین شرعی و قانونی و در رعایت رعایت شود. عدالت و انصاف، سپس پرونده های درآمدی نیز به مراجع قضایی می رسد. به این معنا، مسئولان نظام باید خود را متعهد و ملزم به رعایت قانون، عدالت و انصاف بیش از افراد مختلف بدانند و بیش از دیگران به فرهنگ عمومی احترام بگذارند. اگر خدای ناکرده کارگزاران و ملکی ها ارزش ها و فرهنگ عمومی را نادیده بگیرند و قوانین را به نفع خود در نظر بگیرند، عده ای هم می توانند آن حق را تخطی از ارزش ها و هنجارها تصور کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: ما در قوه قضائیه باید برای حفظ فرهنگ عمومی و ترویج ارزش ها و هنجارها و دوری از شبهات، احترام به قانون، انسانیت و حسن نیت مردم با موکلان خود تلاش بیشتری کنیم. اولویت کار باشد و کار خود را بر عدالت و انصاف بنا کنیم و از خیرخواهی و نیکی نسبت به مردم غافل نشویم.

محسنی آژه ای در ادامه به دستگاه های ذیربط قوه قضائیه اعم از معاونت حقوقی، معاونت راهبردی و مرکز رسانه دستور داد با همکاری صدا و سیما برنامه های لازم را برای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه تهیه کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را موظف کرد با همکاری سایر دستگاه های ذیربط آسیب شناسی لازم را در خصوص موارد و مصادیق تحریف فرهنگ عمومی و ارائه راهکارهای مدون در این زمینه ارائه کند.

محسنی آژه ای در این خصوص بر تقویت معاونت فرهنگی در داخل دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: در صورت نیاز می توان این معاونت را نیز به لحاظ ساختاری ارتقا داد.

رئیس قوه قضاییه رسانه ملی را یکی از موثرترین نهادها در ارتقای فرهنگ عمومی در سطح جامعه دانست و گفت: رسانه ملی در ارتقای فرهنگ و ارزش های عمومی در سطح جامعه بسیار موثر و تاثیرگذار است. مرحله. در نتیجه اگر این دستگاه فرهنگ ساز غفلت کند و حاشیه سازی خود را ایجاد کند، پیامدهای نامطلوبی در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت.

محسنی آژه ای با اشاره به تصویب قانون شوراهای حل اختلاف و الزام تشکیل دادگاه های صلح گفت: برای عملیاتی شدن قانون شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه های صلح، گروهی در قوه قضائیه تشکیل شده است. و به اعضای این کارگروه تاکید می کنم که رسیدگی به امور مربوطه از قبل تسریع شود و آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه در اسرع وقت تدوین شود. از این حیث، قانون پیش بینی کرده است که ظرف مدت پنج سال حداکثر 10 هزار نفر در شوراهای حل منازعه جذب خواهند شد، از این نظر به معاونت منابع انسانی رئیس جمهور دستور می دهم که فرآیند گزینش و آموزش این نیروها را به صورت فوق العاده انجام دهد. . . و معاونت مالی و پشتیبانی رئیس جمهور نیز رده های بودجه برای جذب این نیروها هماهنگی های لازم را با دستگاه های ذیربط دولت و مجلس انجام دادند.

رئیس قوه قضائیه در پایان اقدامات و تلاش های مرکز مطبوعات در تبیین مقوله های مرتبط با نظام قضایی را ارزشمند دانست و ضمن اشاره به محدودیت های مالی این مرکز، تلاش های روزافزون این مرکز را برای تحقق اهداف آن برشمرد.

در همین راستا محسنی آژه ای به تمامی ستادها و ادارات خطی قوه قضائیه دستور داد تا در اسرع وقت اطلاعات لازم و کامل را برای شفاف سازی رده های مرتبط با قوه قضائیه و رسیدگی به آسیب های رسانه ای دشمنان لس در معاند در اختیار مرکز رسانه قرار دهند. رسانه ها باید تسریع و تسهیل شوند.

ادامه بده…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.