افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

لزوم ایجاد اشتغال پایدار برای زنان

  • کد خبر : 412464
لزوم ایجاد اشتغال پایدار برای زنان

یکی از اعضای هیئت مدیره مجمع کارآفرینی زنان ارزش آفرین با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال آینده باید به اشتغال زنان توجه ویژه شود، گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای زنان منجر به کاهش فقر و ارتقای کیفیت زندگی می شود. جامعه و رشد اقتصادی به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، اعظم درباره طرح […]

یکی از اعضای هیئت مدیره مجمع کارآفرینی زنان ارزش آفرین با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال آینده باید به اشتغال زنان توجه ویژه شود، گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای زنان منجر به کاهش فقر و ارتقای کیفیت زندگی می شود. جامعه و رشد اقتصادی

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، اعظم درباره طرح تخصیص اعتبارات زنان که اخیراً در قالب لایحه بودجه 1404 به شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: موضوع زنان در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ، اما کافی نیست و لازم است دولت و مجلس در این زمینه هم افزایی داشته باشند تا تحولات خوبی در بودجه سال آینده ایجاد شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات و مسائل پیش روی زنان بر لزوم توجه به مقوله آموزش و توانمندسازی زنان تاکید کرد و افزود: حمایت از زنان با ارائه آموزش های مختلف با هدف توانمندسازی این قشر عظیم از جامعه. در بودجه باید امکان ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان پس از این آموزش ها در نظر گرفته شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره مجمع کارآفرینی زنان ارزش آفرین تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای زنان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در بودجه سالانه دیده شود زیرا تاثیرات خود را در کاهش فقر نشان می دهد. بهبود کیفیت زندگی خانوادگی و رشد اقتصادی کشور. بنابراین ضروری است که لایحه بودجه 1404 بر ایجاد اشتغال پایدار برای زنان به عنوان کلید توسعه پایدار کشور تمرکز کند.

خزری حل مشکلات اشتغال و اقتصاد زنان را رمز توسعه پایدار کشور دانست و گفت: توجه به مسائل اقتصادی خانواده ها که زنان یکی از ارکان آن هستند می تواند به عنوان کلید بازگشایی اقتصاد کشور عمل کند. محاصره ها و موفقیت طرح ها و برنامه ها افزایش می یابد.

به گفته وی، آسیب شناسی برنامه های بودجه سال های اخیر راهی برای رفع مشکلات لایحه بودجه ارائه شده به مجلس و از این حیث معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است. که در حوزه توانمندسازی زنان مسئولیت دارند، می توانند قوی تر عمل کنند.

تاجر برتر کشور با بیان اینکه برخی از مسائل در حوزه زنان نیز باید در قوه قضائیه، وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی شود، تصریح کرد: در حوزه زنان باید از کار به صورت منزوی و با مشارکت زنان و ذینفعان در این حوزه مشکلات زنان را به دست خود حل کرد.

مشارکت 14.3 درصدی زنان در نرخ مشارکت اقتصادی

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در بهار امسال به 14.3 درصد رسیده است. این شاخص که فرصت های مشارکت زنان در بازار کار را نشان می دهد، برای زنان 15 تا 24 سال 8.8 درصد، برای 25 تا 29 سال 26.4 درصد و برای زنان 30 سال به بالا 14.3 درصد اعلام شده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری زنان در کشور 15 درصد است در حالی که مرکز آمار این نرخ را برای مردان 7.7 درصد اعلام کرده است که به این معناست که نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان است.

مسعود بیزیکیان رئیس جمهور روز سه شنبه 10 آبان ماه پس از حضور در صحن علنی شورای اسلامی و ایراد سخنرانی بخش اول لایحه بودجه 1404 را تقدیم هیئت رئیسه شورای اسلامی کرد. این بند از بودجه پیشنهادی شامل چهار زیربخش «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی دولت»، «ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی» و «مفروضات برآورد منابع و هزینه‌ها» است.

طبق اعلام رئیس شورای اسلامی، لایحه بودجه 1404 در جلسه علنی 17 آبان ماه بررسی و به رأی گذاشته می شود.

در لایحه بودجه 1404 کل کشور، دولت در نظر دارد 40 درصد از هزینه های مسئولیت اجتماعی بنگاه های دولتی را ساماندهی کند و از منابع این بخش به طور ویژه در موضوعاتی مانند حمایت و توانمندسازی زنان، ترویج ازدواج، حمایت از خانواده ها استفاده کند. و دانش آموزان مناطق محروم و محروم. هزینه مدارس کمتر است

با توجه به بند 1 بند پ تبصره 8 که به موضوع «آموزش، پژوهش و فرهنگ» اختصاص دارد، آمده است: شرکت های موضوع بند پ تبصره 4 این قانون و شرکت هایی که دولت (یا موسسات خصوصی دولتی یا شرکت های سرمایه گذاری استانی) عدالت) با عضویت در هیأت مدیره موظف است حداقل 40 درصد از هزینه مسئولیت های اجتماعی خود را در مدت سه ماه به حساب «مسئولیت های اجتماعی و رفع محرومیت» واریز کند. به نام سازمان برنامه و واریز بودجه کشور به خزانه داری کل کشور.

منابع به دست آمده از این اداره کل یکجا و بر اساس برنامه عملیاتی و در راستای اجرای اهداف برنامه هفتم توسعه به تولید محتوای فرهنگی، برنامه ترویج ازدواج، حمایت از خانواده ها، برنامه های جمعیت جوانان و… اختصاص می یابد. برنامه های ارتقای زنان برنامه توانمندسازی و محرومیت از زنان و خانواده ها، تامین مدارس شیر، تقویت سرمایه انسانی دانش آموزان با اولویت مناطق محروم، دانش آموزان محروم از تحصیل، حمایت از نخبگان و مدارس استعدادهای درخشان.

هم افزایی و ترویج فعالیت ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، برنامه ها و فعالیت های ستاد ملی جمعیت، اعتکاف، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مرمت آثار تاریخی، زیارت. کمپ ها و راهیان نور و ترقی، اردوهای جهادی، نشست ها، یادواره ها و گلزارهای شهدا، طرح با محوریت مساجد، کمک به مساجد، ارتباط حوزه و دانشگاه، گروه های تخصصی و مجامع مردمی، تئاتر، مطبوعات، رسانه های جدید، نشریات و کتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی و تولید محتوای غنی فرهنگی فارسی در فضای مجازی، گردشگری، پروژه های مناطق محروم، حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی، توسعه و آموزش سواد رسانه ای از دیگر هزینه های این منابع در لایحه دولت است.

همچنین دولت در تبصره 1 ماده واحده این لایحه بودجه ای برای جوانان در نظر گرفته است که به حقوق و مالیات اختصاص دارد.

این بند مقرر می دارد: در اجرای بند ج ماده 78 قانون برنامه هفتم پیشرفت، تخصیص 2700 درصد از مجموع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای سازمان امور جوانان و ارتقاء و تعمیم فیزیکی. فعالیت فعالیت ورزشی و انتشار این قانون و واریز آن به وزارتخانه های ورزش 60 درصد برای جوانان و 40 درصد برای آموزش و پرورش.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.