افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای مقابله با زلزله – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 140710
لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای مقابله با زلزله – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر محمدحسن نامی، ظهر پنج شنبه 14 هزار زمین لرزه به بزرگی یک تا شش ریشتر در ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان در مناطق مختلف کشور به ثبت رسید و اقدامات لازم برای مقابله با بحران انجام شد. رسیدگی به بحران […]

به گزارش خبرنگار مهر محمدحسن نامی، ظهر پنج شنبه 14 هزار زمین لرزه به بزرگی یک تا شش ریشتر در ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان در مناطق مختلف کشور به ثبت رسید و اقدامات لازم برای مقابله با بحران انجام شد. رسیدگی به بحران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این اقدامات تدوین راهبردهای پیشگیری از بحران در 123 کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل بود.

نامی بیان کرد: از 66 خطر و حادثه جدید، سیل مهمترین بلای طبیعی پس از زلزله است و سایر مخاطرات از جمله فرونشست زمین، ریزگردها و آفات حیوانی و طیور به شرح زیر است که به طور قطع با مدیریت این حوادث می توان از بروز آن جلوگیری کرد. . .

وی افزود: به عنوان مثال در برخی نقاط خشک و نیمه خشک باید از ظرفیت سد زیرزمینی استفاده شود. گرفتن کردی چون آب می تواند در سطح سدهای فعلی تبخیر شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در 68 درصد از مناطق جغرافیایی کشور شاهد گسل یا پهنه گسلی هستیم، بنابراین برای پیشگیری و جلوگیری از حوادث ناشی از زلزله باید استانداردها را در بحث ساخت و ساز در نظر گرفت. مواد.

نامی گفت: کشورمان در زلزله اخیر ترکیه با ایجاد بیمارستان صحرایی و تیم امداد و نجات به زلزله زدگان کمک کرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از قابلیت اطلاعاتی در زلزله گفت: داشتن توانایی و توانایی لازم است. شرکت ها باید از پایگاه دانش برای مقابله با حوادث ناشی از زلزله استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سه روز گذشته 49 مورد آتش سوزی در کشور به ثبت رسیده است که چهار مورد آن در مازندران بوده و در این شهرستان چهار هکتار از اراضی در آتش سوخت.

نامی افزود: یکی از عوامل سیل رها شدن نخاله های ساختمانی در رودخانه های فصلی است، بنابراین حاشیه رودخانه ها باید پاکسازی شود.

وی افزود: طول رودخانه های کشور حدود 144 هزار کیلومتر است که از چهار هزار و 820 نقطه روستایی و شهری عبور می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.