افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

لرستان در صید کشور پیشتاز است

  • کد خبر : 116953
لرستان در صید کشور پیشتاز است

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید حسین حسینی صبح امروز در خارج از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری رنگی کلنگزنی پلدختر با اشاره به اینکه این لرستان منطقه ای آینده دار و پیشرو در حوزه آبزی پروری است، تصریح کرد: شهر صیادی با ظرفیت 4 هزار تن گوشت خاویار در منطقه احداث می شود. در گام […]

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید حسین حسینی صبح امروز در خارج از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری رنگی کلنگزنی پلدختر با اشاره به اینکه این لرستان منطقه ای آینده دار و پیشرو در حوزه آبزی پروری است، تصریح کرد: شهر صیادی با ظرفیت 4 هزار تن گوشت خاویار در منطقه احداث می شود. در گام اول به دنبال پروژه کارخانه 800 تنی و در گام دوم به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در استان هستیم.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از 22 استان خاویار ساز کشور است، افزود: 212 مزرعه با ظرفیت 20 هزار تن گوشت خاویار و 100 تن خاویار در زمینه پرورش ماهیان خاویاری داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 4 هزار و 500 تن گوشت خاویار و 18 و نیم تن خاویار در مزارع کشور تولید شد.

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: لرستان با ساخت پنج مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در دولت سیزدهم می تواند به قطب پرورش ماهیان خاویاری تبدیل شود و تحولی اساسی در حوزه ارزی، اشتغال و معیشت در استان ایجاد کند.

حسینی به اشتغال مجتمع رنگین بان در صورت بهره برداری اشاره کرد و افزود: در گام اول برای 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود که با ایجاد صنایع تبدیلی اشتغال به 1000 نفر افزایش می یابد.

وی با اشاره به پیشتازی لرستان در حوزه شیلات گفت: لرستان یکی از استان هایی است که وزارت جهاد کشاورزی طرح 700 میلیاردی تومبای طرح ربیع خاتم را برای آن تعریف کرد.

رئیس سازمان صیادی کشور خاطرنشان کرد: لرستان با توجه به استعداد و ظرفیتی که در حوزه صیادی دارد به عنوان پایلوت در ایجاد زنجیره ارزش انتخاب شد.

مهدی زکی پور / لرستان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.