افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

لرستان به وعده مدیر کل و موزه باستان شناسی برای تخصیص اعتبار عمل نمی کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 268908
لرستان به وعده مدیر کل و موزه باستان شناسی برای تخصیص اعتبار عمل نمی کند – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

عطا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از 17 هزار شی در گنجینه میراث لرستان داریم و سال هاست یکی از دغدغه های اهالی استان این است که موزه ای در خوردن شأن این اشیای تاریخی و قدمت استان غنی تاریخی لرستان باید تثبیت شود. وی گفت: متاسفانه در حال حاضر […]

عطا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از 17 هزار شی در گنجینه میراث لرستان داریم و سال هاست یکی از دغدغه های اهالی استان این است که موزه ای در خوردن شأن این اشیای تاریخی و قدمت استان غنی تاریخی لرستان باید تثبیت شود.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها یک موزه باستان شناسی در لرستان وجود دارد که در دل قلعه قرار دارد.آسمان خراشو هشت موزه دیگر در استان به عنوان موزه مردم شناسی فعالیت می کنند که به اندازه اشیایی که ما داریم بزرگ نیستند.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان در ادامه سخنان خود گفت: اشیای تاریخی ما در استان به دو قسمت تقسیم می شوند که یک قسمت حاصل کاوش های علمی، مشخص و سیستماتیک باستان شناسی است که در قسمت قبل از انقلاب بوده است. کشف شده. توسط باستان شناسان خارجی و بخشی دیگر بعد از انقلاب و توسط باستان شناسان داخلی کشف شد، ادامه داد: در قلعه.آسمان خراش» می توانیم اشیا را در فضای بسیار محدود و در قالب 15 ویترین نمایش دهیم.

حسن پور تاکید می کند که در دل باغ گلستان و قلعهآسمان خراشوی با بیان اینکه دو موزه با محتوا طراحی شده است، گفت: یکی موزه باشگاه افسران که قرار است به عنوان موزه سنگ، سرامیک و سکه فعالیت کند و دیگری موزه پادگان تاریخی باغ «گلستان» است. قرار است از آن به عنوان یک موزه بزرگ استفاده شود. برنز در شرف انتشار است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر آماده بودن طرح محتوایی هر دو موزه گفت: ایجاد و تجهیز موزه سنگ، سرامیک و سکه منوط به اختصاص 25 میلیارد تومان و موزه بزرگ است. برنز تقریبا 50 میلیارد تومان هست.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: اعتبارات استانی برای این کار کافی نیست و امسال قرار است از محل اعتبارات ملی قسمت کمی از اعتبارات را به ما بدهند و در سال کامل آینده به ما اختصاص دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=268908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.