افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

لجاجت احمدی نژاد در مقابل طرح ترور خاتمی؟

  • کد خبر : 161531
لجاجت احمدی نژاد در مقابل طرح ترور خاتمی؟

*300 محافظ برای رئیسی یک نماینده اصولگرا و حامی دولت در مجلس می گوید: در دولت رئیس جمهور برخی موارد از کنترل خارج می شود، مثلاً حضور ایشان در پرونده محدود بود. حسن نوروزی در پاسخ به سوال «خبرآنلاین» گفت: منظورتان از بسته و محدود بودن حضور رئیس در پرونده چیست؟ وی گفت: یعنی 400 […]

*300 محافظ برای رئیسی

یک نماینده اصولگرا و حامی دولت در مجلس می گوید: در دولت رئیس جمهور برخی موارد از کنترل خارج می شود، مثلاً حضور ایشان در پرونده محدود بود. حسن نوروزی در پاسخ به سوال «خبرآنلاین» گفت: منظورتان از بسته و محدود بودن حضور رئیس در پرونده چیست؟ وی گفت: یعنی 400 هزار و 500 نفر رئیس جمهور را همراهی می کنند و تحلیف به صورت محدود انجام می شود، مردم دوری کنند… نوروزی همچنین گفت: 400 هزار و 500 نفر به محافظان رئیس جمهور مراجعه می کنند. هیئت نمایندگی وی توضیح داد: نه، منظورم مسئولان خود منطقه است، شرایط منطقه به گونه ای است که تقسیم می کنند و اجازه ورود نمی دهند، اما حضور رئیسی در کرج متفاوت بود، اما وقتی مردم آمدند، بودند. بازتر این سبک مدیریتی ما یک سبک انقلابی است نگران نباشید این مشکلات را خواهیم داشت البته این یک نگاه نسبی است در کل ما مشکلات ناشی از تحریم و مدیریت داریم و همچنین وجود دارد مشکلات در سبک تقنینی و گاه در بعد نظارتی از آن طرف …

من نگفتم رئیسی 400 محافظ داشت.

اما نماینده مردم رباط کریم و پرند به تشریح اظهارات خود در مورد محافظان رئیس جمهور پرداخت و اظهار داشت: من نگفتم آقای رئیسی محافظان زیادی در این مراسم داشت، بلکه گفتم بسیج و نیروی انتظامی حضور داشتند. در پست هایشان. . برای انجام وظایف خود حجت الاسلام نوروزی با انتقاد از تحریف مصاحبه خود با یک رسانه در خصوص مراسم افتتاح مترو پرند، ضمن تکذیب حضور 400 تا 500 محافظ با رئیس جمهور در مراسم افتتاح مترو پرند، گفت: مصاحبه من تحریف شد و دخالت در. خبرآنلاین نیز نوشت: این نماینده در اقدامی عجیب و در حالی که متن صریح و دقیق اظهارات حسن نوروزی در خبرآنلاین منتشر شده و فیلم آن نیز در این رسانه قرار گرفته است، این نماینده به گفت و گو با خبرگزاری های دولتی (ایرنا) و ایسنا پرداخت. . خبرگزاری و آن را تکذیب کرد. اظهارات او مدعی شد که اظهارات او را نادرست نشان داده است. خبرآنلاین در راستای سیاست اخلاقی و حرفه‌ای خود که همواره به انتشار کامل اظهارات مصاحبه‌شوندگان احترام می‌گذارد، این فیلم را برای روشنگری بیانیه‌های رباط منتشر می‌کند. نماینده کریم و دفاع از سیاست حرفه ای او.

* مشکلات احمدی نژاد برای حراست

احمدی نژاد هم رئیس جمهور بود که اخبار مربوط به محافظانش منتشر شد. احمدی نژاد خود را فردی مردمی نشان می داد به همین دلیل به بادیگارد اعتقادی نداشت که کار محافظ را سخت می کرد. سردار جهانگیر دایی محمد در تشریح تیم امنیتی احمدی نژاد گفت: شما می دانید که حراست چارچوب ها و قوانینی دارد که برای انجام کار باید رعایت شود، نگاه مردمی آقای احمدی نژاد با این مسائل متفاوت بود و باید تعامل 100 درصدی با شهرک محور داشته باشیم. در این دو سال تمام سوابق کاری خود را گذاشتیم تا در آن شرایطی که سخت ترین شرایط کاری ما بود بهترین عملکرد را داشته باشیم. اقشار جامعه و ممکن است افرادی در آنها نفوذ کرده باشند، مثلاً در ورزشگاه همه جور آدمی برای تماشا می آیند، اما یک عده تماشاگر می آیند و مزاحم جمعیت می شوند، چنین افرادی در دل مردم هستند و چنین زخم هایی وجود دارد. که باید روانشناسی می کردیم و در عین حال کار شدیدی برای شناسایی کسانی که تهدید محسوب می شدند انجام می دادیم، رئیس جمهور گفت من می خواهم در دل مردم باشم و خودم را از مردم جدا نکنم. اینجا کار ما سخت ترین بود. ما می خواستیم از آنها محافظت کنیم و آنها را از مردم جدا نکنیم. ما بین 20 تا 21 ساعت در 24 ساعت کار می کنیم و بین 2 تا 3 ساعت استراحت می کنیم. ما فقط یکی دو ساعت استراحت می‌کردیم، اما نیروهای دیگر در حال شروع موقعیت خود هستند.” اصرار در موردی دیگر حضور احمدی نژاد در بازی استقلال و العین در سال 97 حاشیه ساز بود. محافظان محمود احمدی نژاد با یگان ویژه مستقر در ورزشگاه آزادی درگیر شدند و سختی حفاظت از احمدی نژاد به حدی بود که خبرنگار اسپوتنیک نوشت: «یک بار. با معاون سابق نماینده سازمان ملل در تهران صحبت می کردیم. او قبل از آمدن به ایران مسئول امنیت افراد VIP در نیویورک بود. او به من گفت وقتی به ما گفتند احمدی نژاد به نیویورک می آید، همه ما وحشت کردیم. گفتم چرا؟ می گفت برای هر شخصیت یا رئیس جمهور باید چهار پنج محافظ بگذاریم اما برای احمدی نژاد چهل پنجاه نفر. دوباره گفتم چرا؟ او گفت که مثلاً عده ای از معترضان به خیابان می آمدند و علیه او شعار می دادند، ناگهان گفت که خودرو را بدون رعایت پروتکل های امنیتی نگه دارید، می خواهم با آنها صحبت کنم. با وجود اینکه گفتیم مخالف هستند و خطر وجود دارد، قبول نکرد و اعلام کرد که من رئیس جمهور موافقان و مخالفان هستم، باید با آنها صحبت کنم».

* خطر حفاظتی برای جان خاتمی.

محافظان خاتمی متفاوت بودند. یکی از مهم ترین تحولات امنیتی در جریان اصلاحات، طرح ترور خاتمی بود که بر نقش محافظان تاکید داشت. تابناک نوشت: یکی از اعضای ارشد تیم امنیتی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری وی با یادآوری طرح ترور محمد خاتمی در سال 1378 تاکید کرد: محافظ مذکور عضویت نداشت. تیم حراست آقای خاتمی جزو نیروهای امنیتی فیزیکی ساختمان ریاست جمهوری بودند». این عضو تیم حفاظت سید محمد خاتمی افزود: با دستگیری وی در جریان تحقیقات و محاکمه به قصد وی برای ترور رئیس جمهور رسیدگی شد و در نهایت به چندین سال حبس محکوم شد. اما آقای خاتمی با تماس با یکی از محافظان دستور اکید داد که به خانواده این مجرم که هیچ جرمی مرتکب نشده است در مدت زندان کمک مالی شود. وی در عین حال آن قسمت از پرونده را که مربوط به شخص رئیس جمهور بود بخشید و تاکید کرد که از فرد مذکور در این سمت شکایتی ندارد. روابط عمومی بنیاد باران عبدالکریم تابش در پاسخ به کاربران خبرآنلاین که در خصوص اسکورت سید محمد خاتمی رئیس دولت هفتم و هشتم پرسیده بودند، اظهار داشت: وی اسکورت پلیس و موتورسیکلت ندارد. آقای خاتمی یک پژو پرشیا و یک جی ال ایکس و یک راننده و چهار محافظ در ترافیک مرکز شهر دارد. در ماشین حاج آقا یک راننده و یک محافظ و در JLX سه محافظ دیگر هستند.

* محافظان هاشمی خاص بودند.

آیت… هاشمی به دلیل مسئولیتی که داشت تیم گارد ویژه داشت اما مخالفانش شایعات زیادی ساختند و منتشر کردند. مثلاً یک روز عکس بنز گذاشتند و ادعا کردند که ماشین آیت هاشمی است که با اسکورت تیمی از محافظان بوده است. غلامعلی رجایی از سیاستمداران نزدیک به آیت هاشمی در پاسخ به اینکه برخی از بنز سواری آیت هاشمی صحبت می کنند، خاطرنشان کرد: نحوه اسکورت مسئولان و نوع خودرو مورد تایید دیوان عالی کشور است. شورای امنیت ملی و این دست آقای هاشمی است». این نیست.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.