افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

لایحه بودجه 1404 با رعایت اصل جامعیت تهیه شده است.

  • کد خبر : 358022
لایحه بودجه 1404 با رعایت اصل جامعیت تهیه شده است.

به گزارش بازار، نشست تخصصی «تسلط بر مالیه عمومی، کسری بودجه و تورم در ایران» توسط مرکز خدمات مشاوره برنامه ریزی و توسعه موسسه عالی مدیریت و برنامه ریزی، آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. محمد قاسمی سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه گفت: بزرگترین […]

به گزارش بازار، نشست تخصصی «تسلط بر مالیه عمومی، کسری بودجه و تورم در ایران» توسط مرکز خدمات مشاوره برنامه ریزی و توسعه موسسه عالی مدیریت و برنامه ریزی، آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

محمد قاسمی سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه گفت: بزرگترین ضعف بودجه ایران جامع نبودن آن است که نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در سازمان برنامه و بودجه کشور، اولین استراتژی بودجه 1404 بازگشت جامعیت به بودجه تا حدود زیادی است.

سیاست های پولی تحت تاثیر سیاست های مالی دولت است.

تیمور رحمانی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این نشست گفت: سلطه مالی به طور کلی به وضعیتی اطلاق می شود که نیازهای مالی دولت با انتشار پول تامین می شود و در نتیجه سیاست پولی تحت سلطه دولت است. سیاست مالی و نیازهای مالی دولت برآورده می شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد مفهوم محدود سلطه مالی توانایی توصیف وضعیت ایران را ندارد و باید مفهوم گسترده‌تری از سلطه مالی برای درک تورم بالای مداوم ایران معرفی کرد. من این مفهوم گسترده را تسلط مالی نامیده ام. سلطه “سلطه مالی عمومی.”

رحمانی گفت: در طول 60 سال گذشته، این سلطه مالی به معنای محدود دلیل بر تداوم تورم بالا نیست، بلکه سلطه مالی به معنای وسیع است که تورم دو رقمی پنج دهه اخیر را شکل داده است. ” بنابراین عامل غالب تورم پایدار ایران حوزه مالی است و درمان تورم پایدار ایران مستلزم حذف تدریجی این حوزه مالی است.

جلسه با نظرات و نقطه نظرات برخی از حاضرین به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.