افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

لایحه بودجه 1403 واقع بینانه ترین بودجه سال های اخیر است

  • کد خبر : 149898
لایحه بودجه 1403 واقع بینانه ترین بودجه سال های اخیر است

به گزارش بازار، سازمان برنامه و بودجه کشور امروز (دوشنبه) پس از انتشار مطالبی به استناد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در رسانه ها از وجود 500 میلیارد تومان کسری در طرح قانون بودجه پیشنهادی توسط مجلس خبر داد. دولت. که جزئیات آن ذکر نشده است. : لایحه بودجه 1403 واقع بینانه ترین بودجه سال […]

به گزارش بازار، سازمان برنامه و بودجه کشور امروز (دوشنبه) پس از انتشار مطالبی به استناد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در رسانه ها از وجود 500 میلیارد تومان کسری در طرح قانون بودجه پیشنهادی توسط مجلس خبر داد. دولت. که جزئیات آن ذکر نشده است. : لایحه بودجه 1403 واقع بینانه ترین بودجه سال های اخیر بود.

این سازمان در بیانیه خود اعلام کرد: گزارش ها حاکی از آن است که برای اولین بار در تاریخ بودجه کشور لایحه بودجه 1403 در دو مرحله تقدیم مجلس می شود و اکنون در مرحله اول هستیم.

سازمان و برنامه ریزی بودجه کشور تاکید کرد: در مرحله اول یا قسمت اول لایحه بودجه تلاش شده و تلاش شده است که اعداد و ارقام بیش از حد یا کم برآورد نشود.

بر اساس این اطلاعیه، در تهیه جداول کلان بودجه برای جلوگیری از کسری مشترک، ابتدا منابع قابل دستیابی به صورت واقع بینانه بررسی و سپس هزینه ها در چارچوب آنها تعیین می شود. عناصر مهمی مانند منابع مالی، تولید دارایی، منابع نفتی و حقوق گمرکی بر اساس عملکرد واقعی و قابل دستیابی به دقت مورد بررسی قرار گرفته است و از این رو لایحه بودجه 1403 واقع بینانه ترین بودجه سال های گذشته است.

در بودجه عرضه و برآورد درآمدی نداریم.
سازمان برنامه و بودجه در بخشی دیگر از اطلاعیه خود تاکید کرد: تکرار روش قطع منابع برای هزینه های بودجه و پیش هزینه ها و برآورد بیش از حد درآمدها و نسبت دادن هزینه های قطعی و غیرقابل اجتناب به آنها موجب عدم تعادل بودجه مزمن می شود. پایدار نباشد سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسات مشترک با کمیسیون تلفیق بودجه 1403 مبانی محاسبه و برآورد منابع و مصارف بودجه را به تفصیل تشریح می کند و این روند تا رسیدن به توافق نهایی و تعیین بودجه بدون کسری و قابل اجرا ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.