افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

لاوروف: روسیه قاطعانه به تمامیت ارضی ایران در رابطه با جزایر ایرانی پایبند است

  • کد خبر : 179721
لاوروف: روسیه قاطعانه به تمامیت ارضی ایران در رابطه با جزایر ایرانی پایبند است

وزیر امور خارجه روسیه در رایزنی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت که مسکو قاطعانه به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران از جمله جزایر ایرانی در خلیج فارس پایبند است. گزارش کردن اخبار آنلاینحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره برخی موضوعات […]

وزیر امور خارجه روسیه در رایزنی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت که مسکو قاطعانه به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران از جمله جزایر ایرانی در خلیج فارس پایبند است.

گزارش کردن اخبار آنلاینحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه ای تبادل نظر کرد. از جمله آخرین وضعیت دریای سرخ.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر عزم دو کشور در توسعه و تحکیم همکاری‌های تهران و مسکو، ابراز امیدواری کرد که اجرای توافق‌های باقی‌مانده بین دو کشور با جدیت انجام شود.

امیر عبداللهیان درباره تحولات مهم منطقه به ویژه غزه اظهار داشت: ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات مداخله جویانه آمریکا در دریای سرخ باعث ناامنی بیشتر منطقه می شود. آمریکا به بهانه قطعنامه جدید به دنبال نظامی سازی دریای سرخ است و تردیدی نداریم که این اقدامات در تشدید ناامنی در دریای سرخ تاثیر دارد. حمله به یمن یک اشتباه استراتژیک برای ایالات متحده است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی بر روابط ممتاز و دوستانه دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط مسکو و تهران راهبردی است و روسیه قاطعانه به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران از جمله جزایر ایرانی در خلیج فارس پایبند است. این موضع تغییر ناپذیر مسکو است و هرگز نباید مورد تردید قرار گیرد.

سرگئی لاوروف همچنین گفت: وضعیت کنونی دریای سرخ نتیجه تشدید تنش ها در فلسطین است که وضعیت متشنجی را در منطقه و سایر کشورها ایجاد کرده است.

طرفین با تاکید بر تسهیل مسائل تجاری و ترانزیتی دو کشور و لزوم گسترش روابط دوجانبه، بر اهمیت نهایی شدن توافقنامه همکاری جامع و راهبردی بین دو کشور تاکید کردند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.