افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

«لاله» مورد توجه ایتالیایی ها قرار گرفت/ جایزه «سرنوشت» – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 125879
«لاله» مورد توجه ایتالیایی ها قرار گرفت/ جایزه «سرنوشت» – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جایزه بهترین فیلم داستانی چهلمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی میلان به اسدالله نیک نژاد برای فیلم «لاله» اهدا شد. در این قسمت از مسابقه 7 اثر نامزد دریافت جایزه اصلی شدند که از بین این آثار لاله محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن برنده جایزه اصلی جشنواره […]

به گزارش خبرگزاری مهر، جایزه بهترین فیلم داستانی چهلمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی میلان به اسدالله نیک نژاد برای فیلم «لاله» اهدا شد.

در این قسمت از مسابقه 7 اثر نامزد دریافت جایزه اصلی شدند که از بین این آثار لاله محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن برنده جایزه اصلی جشنواره شد.

«لاله» درباره لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی ایران و چالش ها و مشکلاتی است که این راننده حرفه ای با آن روبرو بود.

در پایان چهلمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی میلان، پیام توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک به نمایش گذاشته شد که در آن وی بر نقش مهم این جشنواره و فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی در شناسایی و شناسایی و نقش مهم این جشنواره تاکید کرد. تقویت تولیدات سینمایی و ورزشی قدردانی شد.

جشنواره میلان فینال بیست جشنواره منطقه ای و بین المللی از سراسر جهان است که هر ماه نوامبر در میلان برگزار می شود.

چهلمین دوره جشنواره فیلم ورزشی میلان 16 نوامبر افتتاح شد و شنبه 20 نوامبر در کاخ لومباردی به پایان رسید.

جایزه دانمارک به «سرنوشت» رسید.

مستند «سرنوشت» به کارگردانی یاسر طالبی برنده جایزه بهترین فیلم خارجی دهمین جشنواره فیلم کپنهاگ دانمارک شد.

فیلم «سرنوشت» داستان نوجوانی به نام سحر و پدرش رحیم است. داستان شک، عشق و جاودانگی!

این مستند تولید ایران، فرانسه، آلمان و نروژ است. جشنواره فیلم کوتاه کپنهاگ تنها جشنواره فیلم کوتاه در کپنهاگ است که به طور انحصاری بر فیلم‌های کوتاه در همه ژانرها و قالب‌ها تمرکز دارد.

جشنواره فیلم کوتاه کپنهاگ در سال 2012 ایجاد شد و اولین دوره خود را در سال 2013 در Husets Biograf (یک سینمای هنری در کپنهاگ) برگزار کرد.

«سرنوشت» پیش از این برنده جایزه اژدهای نقره ای بهترین کارگردانی مستند در شصت و سومین جشنواره فیلم کراکوف، لهستان، بهترین کارگردانی مستند در جشنواره فیلم داکار، مسکو، بهترین کارگردانی در بنگلور، جایزه برابری در نهمین جشنواره فیلم پلوپونیسوس، یونان و همچنین برنده شد. برنامه سالانه MyAirbridge Pro، توسط حامی مالی. این جشنواره جایزه بهترین کارگردانی جشنواره جئونجو در کره جنوبی و بهترین صداپیشگی جشنواره اردک های توکیو ژاپن را دریافت کرد.

«سرنوشت» توسط شبکه NHK ژاپن، LCP فرانسه و الجزیره قطر پخش شده است. الهه نوبخت به همراه یاسر طالبی تهیه کنندگی این پروژه را بر عهده داشتند و هنگام بلوری تهیه کننده آن بود.

«زاری» بهترین مستند جشنواره روسیه بود

مستند «زاری» ساخته کارگر بختیاری بهترین مستند جشنواره روسیه شد

مستند «زاری» به تهیه کنندگی و کارگردانی آرمان قالی پور دشتکی و محصول انجمن فیلم جوانان ایران دفتر شهرکرد برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند بین المللی از هجدهمین جشنواره فیلم مستند (جشنواره بین المللی فیلم ولادیمیر منشوف) شد.

این جشنواره توسط آکادمی رادیو و تلویزیون اوراسیا از 4 تا 9 نوامبر برابر با 13 تا 18 نوامبر با مرکز شهر سوچی روسیه برگزار شد.

مسابقه “ده شهر در آفتاب” در اسپانیا

مستند پویانمایی «Pueblo de los Diez Soles» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم خیرونا اسپانیا به رقابت می‌پردازد.

«ده دهکده زیر آفتاب» ساخته زیبا ارژنگ محصول انجمن فیلم جوانان یاسوج، انیمیشنی هشت دقیقه ای با تکنیک دوبعدی است که با تلفیق انیمیشن و فیلم لایو اکشن ساخته شده و روایتی متفاوت از سنگ قبر است. تاریخی توسط یاسوج

جشنواره Girona با بیش از سیزده هزار بازدید کننده بزرگترین و قدیمی ترین جشنواره در کاتالونیا است. هدف برگزارکنندگان جشنواره خیرونای اسپانیا کشف استعدادهای نوظهور در انتخاب فیلم‌ها و همچنین انتخاب فیلم‌هایی است که عموم را به فکر این نوع سینما می‌اندازد. فیلم های پذیرفته شده در این جشنواره در دسته بندی های بلند، انیمیشن، فیلم کوتاه، مستند، کودک و نوجوان و نماهنگ قرار می گیرند.

از عوامل ساخت این مستند انیمیشن می توان به نویسنده، طراح و کارگردان: زیبا ارژنگ، تدوین: بنیامین قچاق، صدابردار: علی علیدوستی، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان یاسوج اشاره کرد.

این رویداد از 6 تا 12 نوامبر برابر با 15 تا 21 نوامبر در کاتالونیای اسپانیا برگزار می شود.

حضور «آسمان دوست داشتنی» در برزیل

«آسمان دوست داشتنی» جدیدترین اثر امیر مهران به بخش مسابقه بین المللی (فرهنگ جهانی) جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن هنری انیمه در برزیل راه یافت.

این جشنواره در 2 بخش بین المللی و ملی (فیلم های ساخت برزیل) برگزار می شود.

علاوه بر این، بخش بین المللی شامل بخش هایی برای دانش آموزان بالای 18 سال، دانش آموزان زیر 18 سال، انیمیشن های حرفه ای در مورد محیط زیست و فرهنگ جهانی است.

بر این اساس انیمیشن «آسمان دوست داشتنی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه بین‌المللی (فرهنگ جهانی) جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن هنری برزیل راه یافت.

«آسمان دوست داشتنی» همچنین پیش از این در بخش مسابقه انیمیشن دوازدهمین جشنواره فیلم طنجه مراکش، بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم بانجالوکای بوسنی و هرزگوین، بخش رقابتی نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم گاندیا اسپانیا، بخش مسابقه، بخش جشنواره بین المللی فیلم BENEVENTO ایتالیا و بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه Bueu España حضور داشته است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های هنری انیمیشن و انیمیشن از ۲۴ تا ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود ۱۴۰۲ (6 تا 14 نوامبر 2023) در ریودوژانیرو، برزیل برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.