افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد. هیچ کمک خارجی نداشتیم.

  • کد خبر : 269239
لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد.  هیچ کمک خارجی نداشتیم.

به گزارش بازار، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه پس از تکمیل عملیات جستجو و تفحص برای یافتن پیکر شهدای حادثه بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش گفت: در این عملیات که ساعت ها به طول انجامید، نیروها همکاری کردند. تیم های امداد و نجات از سازمان های مختلف از جمله آتش نشانان، هلال […]

به گزارش بازار، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه پس از تکمیل عملیات جستجو و تفحص برای یافتن پیکر شهدای حادثه بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش گفت: در این عملیات که ساعت ها به طول انجامید، نیروها همکاری کردند. تیم های امداد و نجات از سازمان های مختلف از جمله آتش نشانان، هلال احمر، اورژانس، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی و محلی و همچنین گروه های جهادی.

وی با بیان اینکه منطقه عملیاتی منطقه وسیعی است و شرایط جوی حاکم بر منطقه شرایط را سخت کرده است، افزود: محدوده منطقه جستجو بسیار وسیع و در عین حال میدان دید بسیار کم بود. . اما با وجود این مشکلات، عملیات تعطیل نشد، هرچند باعث شد که عملیات به کندی انجام شود.

کولیوند با بیان اینکه مه غلیظ و شرایط عمومی در محل سقوط هواپیما و همچنین تاریکی شب کار تیم های امدادی را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: سرانجام پس از ساعت ها جست و جو در ساعت 5 صبح، بقایای بالگرد باقی مانده است. از فاصله 2 کیلومتری توسط امدادگران مشاهده شد. بین 40 دقیقه تا یک ساعت طول کشید.

رئیس هلال احمر با قدردانی از حمایت همه گروه‌های امدادی به‌ویژه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: امدادگران جان خود را برای جست‌وجو و حتی کاوش در مکان‌هایی که احتمال تلف شدن آنها وجود داشت، انجام دادند.

وی با بیان اینکه این بالگرد در ارتفاع 2500 کیلومتری آسیب دیده است افزود: عملیات انتقال اجساد به آمبولانس ها تقریباً نیم ساعت پیش به پایان رسید.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه در مجموع 2 هزار نفر از همه گروه ها در این عملیات شرکت کردند افزود: این عملیات با انتقال اجساد به تبریز پایان یافت.

وی خاطرنشان کرد: همدلی و همت همه گروه ها و عزم آنها برای رسیدن به نتیجه مشهود بود و امدادگران لحظه ای آرام نمی گرفتند.

هلال حمر رئیس جمعیت تاکید کرد: عملیات شناسایی به طور کامل توسط نیروهای امدادی ایران انجام شد و هیچ کمک خارجی نداشتیم و شایعه شده بود که از نیروهای خارجی کمک گرفته ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.