افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

قیمه اردبیلی/ دستور قیمه ترکی را یکبار امتحان کنید طعم آن را فراموش نمی کنید.

  • کد خبر : 198355
قیمه اردبیلی/ دستور قیمه ترکی را یکبار امتحان کنید طعم آن را فراموش نمی کنید.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- آیا شما هم با من موافق هستید که غذاهای سنتی ایرانی به دلیل روش پخت خاص و مواد اولیه عالی متنوعی که برای طبخ آن ها استفاده می شود طعم خاص و فوق العاده ای دارند؟ خورش ترکمن بندر، خورش سوسیس کرمانشاهی، آبگوشت، کلم پلو […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- آیا شما هم با من موافق هستید که غذاهای سنتی ایرانی به دلیل روش پخت خاص و مواد اولیه عالی متنوعی که برای طبخ آن ها استفاده می شود طعم خاص و فوق العاده ای دارند؟ خورش ترکمن بندر، خورش سوسیس کرمانشاهی، آبگوشت، کلم پلو شیرازی، قیمه نثار قزوین و …. آنها بسیار خوشمزه و در سراسر ایران محبوب هستند. استان اردبیل با فرهنگ اصیل خود منبع بسیار خوبی از غذاهای لذیذ است! قیچی پیکاغ یا قیمه ترکی یکی از معروف ترین غذاهای اردبیل است که طعم بسیار خوبی دارد و در این مطلب می خواهم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهم. تا آخر با من باش…

مواد لازم برای تهیه رب اردبیلی

بره 400 گرم

4 عدد تخم مرغ

4 عدد پیاز متوسط

در حین بادام نیم پیمتان

زعفران آماده 3 قاشق غذاخوری

100 گرم کره

یک قاشق غذاخوری آب یا آب لیمو

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر کاری و پودر هل به مقدار کافی.

روغن کافی

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافی است و بسته به تعداد افرادی که می خواهید پیچ ​​قیمه را درست کنید می توانید این مقادیر را کم یا زیاد کنید.

picagh-gheyme3

طرز تهیه قیمه اردبیلی

مرحله اول

برای شروع خلال های بادام را در ظرفی خیس می کنیم و بعد از حدود دو ساعت آبکش می کنیم و روی دستمال کاغذی پهن می کنیم تا خشک شوند.

مرحله دوم

پیازها را بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. در قابلمه مناسبی کره و کمی روغن بریزید و پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند. گوشت بره چرخ کرده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

picagh-gheyme2

سطح سوم

مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر کاری و پودر هل به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه تفت دهید. سپس دو لیوان آب داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. سپس حرارت را کم می کنیم تا گوشت به مدت یکی دو ساعت و نیم بپزد.

مرحله چهارم

تا زمانی که گوشت پخته شود، 4 پیمانه برنج را که قبلاً شسته و خیس کرده ایم، در آبکش آماده می کنیم.

picagh-gheyme1

مرحله پنجم

خلال های بادام را در تابه ای پر از کره حدود دو دقیقه سرخ کنید. وقتی گوشت پخت، خلال بادام، آب یا آبلیمو و زعفران آب شده را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید خورش استراحت کند و آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله ششم

وقتی خورش آماده شد، تخم مرغ ها را روی خورش می شکنیم و در قابلمه می گذاریم تا پخته شود. اکنون خورش قیمه را آماده کرده ایم و می توانیم آن را با پلو زعفرانی نوش جان کنیم.

picagh-gheyme7

در این مقاله با طرز تهیه یکی دیگر از غذاهای سنتی ایرانی آشنا شدیم که طعم خاصی دارد. در اینجا می توانید بسیاری از دستور العمل های دیگر از سراسر ایران را ببینید و استفاده کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.