افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

قیمت گوجه به رکورد رسید/ در بازار میوه و تره بار چه می گذرد؟

  • کد خبر : 137739
قیمت گوجه به رکورد رسید/ در بازار میوه و تره بار چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی. زندگی; «امروز حدود دو دلار می ارزد و هر روز یک رکورد جدید می زند. اگر دیروز یک مشت در پلاستیک ریختم، حالا با وسواس خاصی آن را جدا می کنم؛ زیرا اگر دانه ای آسیب ببیند، یعنی 10 هزار تومانم را هدر داده ام. اگر سفید است، “مهم نیست. فقط […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی. زندگی; «امروز حدود دو دلار می ارزد و هر روز یک رکورد جدید می زند. اگر دیروز یک مشت در پلاستیک ریختم، حالا با وسواس خاصی آن را جدا می کنم؛ زیرا اگر دانه ای آسیب ببیند، یعنی 10 هزار تومانم را هدر داده ام. اگر سفید است، “مهم نیست. فقط می گویند از جنوب آمده است، اما بازار را تثبیت نکرده است، چه برسد به اینکه ارزان تر شود. منظورم گوجه فرنگی است، همان گوجه ای که دامنه اش دارد. در حال حاضر از 70000 تومان در هر کیلو فراتر رفته است!

اینها صحبت های یکی از بینندگان «حیات» است که از افزایش قیمت گوجه فرنگی در دو هفته اخیر می گوید.

بررسی های «حیات» در بازار میوه و تره بار نشان می دهد که گوجه فرنگی در بازار کمیاب و گران است. با 15 هزار تومان شروع شد و اکنون از مرز 70 هزار تومان عبور کرده است. از گوجه فرنگی وانتی هم خبری نیست.

یکی دیگر از مخاطبان «حیات» می گوید: گوجه فرنگی چیزی نیست، چند روز دیگر پیاز کمیاب می شود؛ انگار قیمت میوه و سبزی تغییر کرده، وقتی گوجه فرنگی به حداکثر قیمت رسید، سبد پیاز بوی آن را حس می کند. از قیمت.” اما دلیل گرانی گوجه فرنگی در بازار چیست؟ آیا دوباره ارزان می شود؟

الگوی کشت باید اصلاح شود

در همین راستا رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به «حیات» گفت: صادرات گوجه فرنگی باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شده است. این در حالی است که این مشکل هر ساله در این زمان به دلیل اصلاح نشدن الگوی کشت خود را نشان می دهد.

مصطفی هاینژاد با بیان اینکه سال گذشته قیمت پایین گوجه فرنگی صدای کشاورزان را درآورد گفت: امسال مشکل عرضه و تقاضا برای این محصول معکوس شده است. به گونه ای که حدود یک ماه است قیمت گوجه فرنگی گران شده است.

کاهش چشمگیر واردات گوجه فرنگی به بخش مرکزی میوه و تره بار

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به صادرات گوجه فرنگی به کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و روسیه گفت: صادرات گوجه فرنگی به عراق افزایش یافته و همچنان تقاضا از سوی این کشور وجود دارد.

مالکیت نژاد ادامه می دهد: از آنجایی که کشاورزان با وجود درخواست های مکرر از صادرات گوجه فرنگی بیشتر از فروش آن در بازار داخلی سود می برند، باز هم حاضر به کاهش صادرات نیستند. به همین دلیل بار واردات گوجه فرنگی به دسته اصلی میوه و تره بار کاهش چشمگیری داشته است. در حال حاضر میزان واردات گوجه فرنگی به میدان اصلی میوه و تره بار تهران حدود 500 تن است. در صورتی که باید روزانه 2 تا 3 هزار تن ورودی داشته باشد.

انتظار گوجه فرنگی ارزان نداشته باشید!

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به اینکه این وضعیت تا هفته آینده ادامه دارد، گفت: باید منتظر محموله جدید گوجه فرنگی از بوشهر، جلگاه و برخی مناطق باشیم. زیرا گوجه فرنگی این مناطق از پانزدهم آذر وارد بازار می شود.

مالکیت نژاد ادامه می دهد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که به دلیل بارندگی کیفیت گوجه فرنگی کاهش یافته است.

گوجه فرنگی نخرید! ارزان می شود

مدیرکل دفتر سبزی ها و گیاهان زینتی وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اعلام کرد که قیمت گوجه فرنگی به زودی متعادل می شود.

حسین اصغری درباره گرانی گوجه فرنگی گفت: با توجه به سطح زیرکشت، تولید گوجه فرنگی کافی است و نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته است و تقریباً مشابه سال گذشته تولید داریم.

اصغری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، مناطق جنوبی کشور مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و منطقه جنوب کرمان در فصول پاییز و زمستان گوجه فرنگی تولید می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.