افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

قیمت گذاری برنج مرغوب باید به درستی انجام شود تا کشاورز متضرر نشود.

  • کد خبر : 374775
قیمت گذاری برنج مرغوب باید به درستی انجام شود تا کشاورز متضرر نشود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در شورا دوازدهم تصریح کرد: من عضو ناظر شورای قیمت هستم. ورودی های نفتی که در رسانه ها نقل و اعلام شد. دیروز برنج پرمحصول نیز مورد ارزیابی و قیمت گذاری مناسبی قرار گرفت، اما نقش برنج های با کیفیت ایرانی مانند طارم، هاشمی […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در شورا دوازدهم تصریح کرد: من عضو ناظر شورای قیمت هستم. ورودی های نفتی که در رسانه ها نقل و اعلام شد. دیروز برنج پرمحصول نیز مورد ارزیابی و قیمت گذاری مناسبی قرار گرفت، اما نقش برنج های با کیفیت ایرانی مانند طارم، هاشمی و تمام عطرهای بومی مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه «ما متولی بخش کشاورزی هستیم و چشم کشاورزان به وزارت جهاد کشاورزی است» از تسلط دکتر نوری قزلجه در این حوزه تشکر کرد و گفت: ایشان از کشاورزان حمایت کردند و گفتند قیمت تمام شده است. کیفیت برنج باید مشخص شود.

حاجی پور نرخ برنج پرمحصول. وی آن را متعادل توصیف کرد و افزود: من به عنوان فرزند کشاورز این نرخ را قبول دارم اما مشکل اینجاست که الان برنج پرمحصول نداریم.

و ادامه داد: از 2200 یا 300 تن برنج تولیدی در کشور فقط بین 170 تا 180 هزار تن برنج پرمحصول داریم و مابقی مرغوب است. این تعداد در استان مازندران گیلان که آن نوع برنج را ندارد و در استان گلستان نیز بسیار کم است. در نهایت این رقم می تواند تا 300 هزار تن افزایش یابد.

حاجی پور تاکید کرد: بر این اساس مشخص می شود که بیشتر برنج کشور با کیفیت است نه پرمحصول. برای این نوع برنج هم به دنبال قیمت مناسب هستیم.

وی تاکید کرد: شاید حتی دولت هم نتواند با این قیمت خرید کند اما به دنبال قیمت پایه برای کشاورزان هستیم تا از سوء استفاده تجار جلوگیری شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی نسبت به تخصیص ابراز امیدواری کرد قیمت برنج ایرانی با کیفیت وی تاکید کرد: احتمالا در هفته های آینده این موضوع در کمیسیون شفاف سازی خواهد شد و در شورای قیمت به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.