افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

قیمت گذاری اجباری برای توسعه اقتصادی مزاحم است

  • کد خبر : 408167
قیمت گذاری اجباری برای توسعه اقتصادی مزاحم است

با توجه به بازار، محمدرضا بهرامان وی روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی خراسان شمالی در بجنورد گفت: سرمایه گذار بیشتر به قیمت سفارشی نسبت به قیمت القایی تولید می کند و مجبور به فروش سفارشی می شود که به نفع تولیدکننده نیست. وی تصریح کرد: این شرایط چارچوب غلطی است که بر اقتصاد ما […]

با توجه به بازار، محمدرضا بهرامان وی روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی خراسان شمالی در بجنورد گفت: سرمایه گذار بیشتر به قیمت سفارشی نسبت به قیمت القایی تولید می کند و مجبور به فروش سفارشی می شود که به نفع تولیدکننده نیست.

وی تصریح کرد: این شرایط چارچوب غلطی است که بر اقتصاد ما حاکم است و این رویه باعث کاهش اعتبار مسئولان و تولیدکنندگان می شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: قانون اگرچه خالی از ایراد نیست اما کاملاً روشن است و اگر ایرادی وجود دارد به دلیل عدم رعایت قانون است.

وی بیان کرد: برای کالاهای اساسی که بودجه در نظر گرفته شده و در این زمینه استفاده می شود باید از قیمت های تکلیفی استفاده کرد، اما زمانی که قیمت های تکلیفی برای کالاهای مصرفی اعمال می شود این اقدام موجب از بین رفتن سلامت اقتصاد کشور می شود.

بهرامان تاکید کرد: مسائلی مانند بیکاری، خطر صنایع کشور و جوسازی برخی دلالان از دیگر پیامدهای اقتصاد است که مسئولان باید با جدیت به آن رسیدگی کنند.

وی افزود: ادامه روند اقتصاد دستوری در کشور نتیجه ای جز تعطیلی و از کار افتادن کارخانه ها ندارد که باعث بیکار شدن کارگران و افزایش نرخ بیکاری می شود.

اهمیت بخش اکتشافی معدن.

وی در ادامه به توانمندی های معدنی اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های گسترده اکتشافی و افزایش معادن تنها راه افزایش بهره وری و افزایش درآمد دولت است.

وی با بیان اینکه معادن بزرگ انگشت شمار است، افزود: این محدودیت به دلیل استفاده نکردن از توانمندی های تخصصی در حوزه زمین شناسی و اکتشاف و همچنین نبود چشم انداز توسعه در حوزه اکتشاف و معدن است. . توسط برنامه ریزان کشور در سال های اخیر.

بهرامان تصریح کرد: مشکلی که بخش معدن را نگران می کند، معادن راکد و بلااستفاده است که باید از بین برود و سرمایه ملی به کسانی سپرده شود که از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: باید زمینه را برای کسانی که در حوزه معدن کار می کنند راحت کرد و شرایط را برای آنها راحت کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: کشور ترکمنستان در مجاورت خراسان شمالی ظرفیت بالایی در زمینه توسعه نیروی انسانی معدنی دارد و در گذشته همکاری هایی با این کشور وجود داشته که باید تقویت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.