افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

قیمت گاو زنده جدید اعلام شد/جزئیات تغییر قیمت

  • کد خبر : 125685
قیمت گاو زنده جدید اعلام شد/جزئیات تغییر قیمت

علی اصغر ملکی در خصوص تامین گوشت وارداتی گفت: گوشت وارداتی بازار خاص خود را دارد و عرضه می شود. متقاضیان به راحتی از مراکز تعیین شده خرید می کنند و اکنون پس از 20 ماه بازار آرام است. وی در خصوص قیمت گوشت نیز گفت: قیمت گوشت وارداتی بر اساس نرخ مصوب به قیمت […]

علی اصغر ملکی در خصوص تامین گوشت وارداتی گفت: گوشت وارداتی بازار خاص خود را دارد و عرضه می شود. متقاضیان به راحتی از مراکز تعیین شده خرید می کنند و اکنون پس از 20 ماه بازار آرام است.

وی در خصوص قیمت گوشت نیز گفت: قیمت گوشت وارداتی بر اساس نرخ مصوب به قیمت 285 هزار تومان و 310 هزار تومان توزیع می شود. گوشت داخلی مانند قبل عرضه می شود. البته بازار رونق ندارد.

ملکی گفت: عرضه وجود دارد اما تقاضا کم است، در واقع قیمت گوشت با سطح درآمد همخوانی ندارد و گران است. دلیل گرانی گرانی گوسفند است. بنابراین قیمت دام زنده در سطح شهر بین 200 هزار تا 210 هزار تومان رسیده است. در تهران پس از کشتار و فرآوری به قیمت روز در بازار به فروش می رسد. بازرگان با قیمتی بین 410 تا 420 هزار تومان خرید می کند و با 10 درصد سود عرضه می کند.

وی گفت: واردات انجام شده و همه روزه در مراکز ویژه، مغازه داران، سبزی فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود. امروز در اخبار شنیده می شود که عوارض گمرکی گوشت صفر شده تا واردکنندگان بتوانند گوشت بیشتری وارد کنند و در فصل زمستان با چالشی در این زمینه مواجه نشوند.

رئیس اتحادیه تولید و پخش گوشت بره دلیل واردات را اینگونه بیان کرد: در سال های اخیر به دلیل خشکسالی دام های مولدی که به کشتارگاه می رفتند ذبح شده اند. بنابراین با کمبود مواجه هستیم. در فصول سرد معمولا با افزایش مصرف پروتئین مواجه هستیم و نیاز ما بیشتر از میزان فعلی خواهد بود. واردات بنا به درخواست خودمان و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی انجام شد. در واقع واردات برای تنظیم بازار انجام می شود.

ملکی در خصوص گرانی دام داخلی گفت: گرانی دام به دلیل گرانی است. در 6 ماه دوم، دام ها در داخل واحد تولیدی خوراک می خورند و باید به آنها جو، کاه و یونجه داده شود که قیمت بالایی دارند. حقوق و هزینه های نیروی کار بالاست. این عوامل باعث افزایش قیمت تمام شده دام می شود. کشاورز در این موضوع مقصر نیست، وقتی خرج می کند باید هزینه هایش را تامین کند. در سال های اخیر کمبود نهاده ها باعث شده دامداران اقدام به فروش دام کنند و یا در صورت نگهداری از آن برای افزایش قیمت دام هزینه کنند.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.