افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

قیمت پروازهای اربعین تا 10 روز آینده اعلام شد.

  • کد خبر : 35375
قیمت پروازهای اربعین تا 10 روز آینده اعلام شد.

به گزارش رکنا، شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری با بیان اینکه جابجایی 87 هزار زائر یکی از سخت ترین تجربیات دوران خدمتش در حوزه هوانوردی بوده است، اظهار کرد: سن کنونی ناوگان ایران ایر شاید یکی از قدیمی ترین ناوگان های خدمات رسانی نسبت به دوره های گذشته باشد. وی با اعلام اینکه […]

به گزارش رکنا، شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری با بیان اینکه جابجایی 87 هزار زائر یکی از سخت ترین تجربیات دوران خدمتش در حوزه هوانوردی بوده است، اظهار کرد: سن کنونی ناوگان ایران ایر شاید یکی از قدیمی ترین ناوگان های خدمات رسانی نسبت به دوره های گذشته باشد.

وی با اعلام اینکه آخرین پرواز حج 1402 صبح امروز در فرودگاه حضرت امام (ره) به زمین نشست، افزود: طبق فرمول و ضوابط، حداکثر ظرفیت ما جابه جایی 60 درصد از 87 هزار زائر بود، اما عملیات حج طی فرآیندی سخت و پیچیده با کمک همه دستگاه های ذیربط به پایان رسید.

وی با بیان اینکه همه بخش های صنعت به ایران ایر برای جابجایی زائران کمک کردند و از حمایت های وزیر راه و شهرسازی تشکر کرد و گفت: از رسانه ها نیز تشکر می کنم که امسال در کنار ایران ایر برای انجام پروازهای حج تمتع بودند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه پروازهای خروجی حج از 10 اردیبهشت آغاز و در مجموع 378 پرواز انجام شد، افزود: پروازهای رفت و برگشت از 22 تیرماه آغاز و در 12 مرداد به پایان رسید. تعداد پروازهای رفت و برگشت 382 پرواز بود که در مجموع 1518 پرواز توسط ایران ایر از 10 اردیبهشت تا 12 مرداد انجام شد و 87619 مسافر را جابه جا کردیم.

فرزادی پور تاخیر پرواز از ایران را 35 دقیقه و میانگین تاخیر پرواز از عربستان را 68 دقیقه اعلام کرد.

وی مشکلات فنی را دلیل تاخیرها عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه قبل از عملیات حج لاستیک تمام هواپیماهای ایران ایر را نوسازی کردیم، اما در طول پروازها 100 لاستیک هواپیما را تعویض کردیم. علاوه بر این، ازدحام بیش از حد (از پنجمین روز ورود به عربستان سعودی) و ازدحام در اولین روزهای خروج از عربستان منجر به تاخیر شد. اختلال 2 روزه خدمات اینترنتی نیز باعث تاخیر در پرواز حج شد. همچنین ضعف خدمات و نگهداری سیستم ها در عربستان سعودی یکی دیگر از دلایل تاخیر در پروازهای حج بود.

وی با بیان اینکه 47 هواپیما در عربستان داشتیم که از این تعداد 22 نفر را به ایران منتقل کردیم، افزود: در 2 هفته گذشته دمای بالا برای هواپیماها بسیار محدود کننده بوده است.

مدیرعامل ایران ایر با تاکید بر اینکه پروازهای حج با بالاترین استاندارد و ایمنی انجام شد، تصریح کرد: لاستیک هواپیما را از طریق واردات تامین می کنیم.

فرزادی پور با اشاره به اطلاع رسانی گسترده پروازهای حج امسال گفت: در همه حوزه ها اطلاع رسانی شد و هیچ گونه ناهنجاری در این حوزه رخ نداد.

مدیرعامل ایران ایر در خصوص قیمت پروازهای اربعین 1402 گفت: به نفع همه شرکت های هواپیمایی است که پروازهای اربعین به گونه ای انجام شود که هم مسافران و هم شرکت ها راضی باشند.

فرزادی پور ادامه داد: به احتمال زیاد تا 10 روز آینده قیمت پروازهای اربعین مشخص و اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: احتمالا قیمت های مصوب و مشخص در ایام اربعین اعلام می شود و قیمت باز نمی ماند. تمامی ایرلاین ها قیمت های اعلام شده توسط سازمان هواپیمایی را رعایت کرده و در میدان ظاهر می شوند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.