افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

قیمت مصوب انواع شیرینی حذف شد/قیمت شیرینی در شب عید افزایش نمی یابد

  • کد خبر : 172091
قیمت مصوب انواع شیرینی حذف شد/قیمت شیرینی در شب عید افزایش نمی یابد

گزارش کردن خبرگزاری تسنیم علی بهرمند در نشست خبری خود به مناسبت روز ملی شیرینی و شیرینی اظهار کرد: مواد اولیه تولید کیک و شیرینی از نظر قیمتی بسیار متفاوت است و نمی توان برای این محصول قیمتی تعیین کرد. از این رو از سازمان صمت درخواست کردیم تا با عدم تثبیت نرخ رقابت در […]

گزارش کردن خبرگزاری تسنیم علی بهرمند در نشست خبری خود به مناسبت روز ملی شیرینی و شیرینی اظهار کرد: مواد اولیه تولید کیک و شیرینی از نظر قیمتی بسیار متفاوت است و نمی توان برای این محصول قیمتی تعیین کرد. از این رو از سازمان صمت درخواست کردیم تا با عدم تثبیت نرخ رقابت در کیفیت ایجاد کند.

رئیس اتحادیه قنادان تهران ادامه داد: تمامی واحدهای قنادی قیمت شیرینی و کیک را بر اساس کیفیت و نوع استفاده از مواد اولیه تعیین می کنند، بنابراین هزینه ها، سود متعارف و قیمت تمام شده مواد اولیه مشخص است و هیچکس نمی تواند تخلف کند. آنها

وی تصریح کرد: اتحادیه بر واحدهای تولیدی قنادی و قنادی نیز نظارت کامل دارد تا قیمت از حد معمول خارج نشود و در صورت مشاهده تخلف، در صورت عدم تناسب بین قیمت و مواد اولیه مصرفی، برخورد قانونی شود. گرفته خواهد شد. علیه متخلفان گرفته شده است.

به گفته ذینفع، قیمت پسته در حال حاضر حدود یک میلیون و 200 هزار تومان و کره نیوزلند بالای 500 هزار تومان است. بنابراین اگر یک قنادی بخواهد از مواد اولیه مرغوب استفاده کند، قیمت محصول نهایی بالا خواهد بود.

این رئیس اتحادیه درباره قیمت شیرینی شب عید گفت: در صورت افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه، قیمت شیرینی شب عید تغییر می کند و در صورت عدم افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

*30 دی در ایران روز ملی شیرینی است.

رئیس اتحادیه شیرینی‌پزان تهران گفت: شیرینی پزی در ایران از تمدنی چند هزار ساله با قدمتی نزدیک به دو قرن نشات گرفته و از یک دهه گذشته 30 دی ماه به عنوان روز ملی شیرینی ثبت شده است.

وی از نانوایی ها و قنادی ها خواست تا در روز ملی شیرینی 10 درصد تخفیف برای مشتریان خود در نظر بگیرند، گفت: کارگروهی در اتحادیه تشکیل شده است که واحدهای قنادی بر اساس کیفیت، تعداد مشتری و میزان فروش طبقه بندی می شوند.

بهرمند خاطرنشان کرد: قنادی ها و قنادی ها هم اکنون با مشکلاتی مانند افزایش هزینه های تولید، افزایش هزینه های جانبی، تهیه مواد اولیه مرغوب و کمبود نیروی کار مواجه هستند.

رئیس اتحادیه قنادان در تهران گفت: امسال از نظر تولید نسبت به سال های گذشته 30 تا 40 درصد افت تولید و فروش داشته ایم اما به تناسب این مشکل کیفیت تولید آن افزایش یافته است.

و افزود: نانوایی ها در سال های اخیر با توجه به یارانه ای که از آرد دریافت می کنند، گامی در جهت تهیه شیرینی برداشته اند که این امر شیرینی فروشی ها و قنادی ها را با مشکل مواجه کرده است.

بهرمند بیان کرد: البته در سال های اخیر اتحادیه این موضوع را از اتاق اصناف و سازمان صمت پیگیری کرده که به نتیجه نرسیده و با این اقدام نانوایی ها برخوردی نخواهد شد.

رئیس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 35 هزار اتحادیه قنادان در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد 1150 واحد متعلق به تهران و دارای پروانه بهره برداری است و 250 واحد نیز در مرحله اخذ پروانه فعالیت هستند. . .

ذینفع معتقد است ایران با توجه به قدرتی که در این صنعت دارد، پتانسیل صادرات این محصول را دارد و تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است، اما اکنون این محصول به خارج از کشور ارسال می شود.

رئیس اتحادیه قنادان در تهران افزود: اکنون بیشتر شیرینی های ایرانی به صورت چمدانی به استرالیا، کانادا، کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

وی گفت: یکی از مشکلات این صنعت عدم کار به دلیل دستمزد پایین است و این مشکل باید به طور جدی مورد بررسی و حل قرار گیرد.

وی در خصوص محاسبه قیمت جعبه در قنادی ها اظهار کرد: بر اساس مصوبه سازمان ملی استاندارد به ازای هر کیلوگرم شیرینی 125 گرم جعبه محاسبه می شود. بنابراین قیمت جعبه به انتخاب مشتری می باشد و در صورتی که فردی جعبه را نمی خواهد می تواند پاکت نامه یا نایلون سفارش دهد.

این ذینفع در خصوص اعطای مجوز کافه قنادی گفت: مجوز کافه قنادی توسط اتحادیه قنادان صادر می شود که علاوه بر تولید شیرینی می تواند کترینگ نیز ارائه دهد.

وی درباره تفاوت قنادی و قنادی گفت: قنادی ها محصولات سرد می فروشند اما قنادی ها محصولات گرم تولید و می فروشند و اتحادیه هیچ نظارتی بر فروش اینترنتی و غذاهای فوری ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.