افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

قیمت طلا و سکه غیرقابل پیش بینی شد. دلیل رکورد قیمت ها در بازار چه بود؟

  • کد خبر : 221604
قیمت طلا و سکه غیرقابل پیش بینی شد.  دلیل رکورد قیمت ها در بازار چه بود؟

آفتاب نیوز: بازار سکه تنها یک روز پس از برگزاری حراج ربع سکه توسط بانک مرکزی، شاهد افزایش قابل توجه قیمت بود. قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی 800 هزار تومان افزایش یافت و از مرز 35 میلیون تومان گذشت تا سد مقاومتی این محصول سرمایه گذاری را بشکند. اخبار دریافتی از بازار حاکی از […]

آفتاب نیوز:

بازار سکه تنها یک روز پس از برگزاری حراج ربع سکه توسط بانک مرکزی، شاهد افزایش قابل توجه قیمت بود. قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی 800 هزار تومان افزایش یافت و از مرز 35 میلیون تومان گذشت تا سد مقاومتی این محصول سرمایه گذاری را بشکند.

اخبار دریافتی از بازار حاکی از آن است که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حدود 35 میلیون و دویست هزار تومان به فروش می رسد. در عین حال رشد قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز در محدوده 450 تا 550 هزار تومان گزارش شد.

هر قطعه نیم سکه با قیمت 19 میلیون و 700 هزار تومان و هر قطعه ربع سکه 12 میلیون و 700 هزار تومان فروخته می شود. ارز سه ماهه نسبت به روز گذشته هفتصد هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

روز گذشته در حراج بانک مرکزی هر ربع سکه 11.5 میلیون تومان فروخته شد. اما دلیل افزایش نرخ چیست؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرآنلاین گفت: بازار هر روز تغییر می کند و قیمت ها مدام در حال افزایش است و با توجه به تعداد زیاد متغیرهای تاثیرگذار، افزایش شدید عوامل تاثیرگذار در بازار وجود دارد. بازار و نمی توان بازار را پیش بینی کرد.”

وی در توضیح این مطلب افزود: پیش از این دو عامل قیمت دلار در ایران و قیمت جهانی طلا برای رصد بازار مهم بود اما اکنون عوامل بسیار پیچیده شده است و همانطور که اقتصاد ایران قابل پیش بینی نیست. به دلیل تحریم ها و با تشدید تحریم ها، بازار نیز غیرقابل پیش بینی است.

محمد خشتی رای جنگ در خاورمیانه، انتخابات آمریکا، وضعیت جنگی اوکراین و … را از جمله عوامل موثر بر بازار در کنار نرخ ریال و دلار و همچنین نرخ ارز دانست. قیمت جهانی طلا قیمت و گفت: امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش دو دلاری در هر اونس به سه دلار رسید اما در عین حال با افزایش قیمت دلار مواجه بودیم. در بازارهای داخلی که در کنار چشم انداز افزایش، زمینه را برای رشد قیمت سکه و طلا فراهم کرد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: در این فضا نوع حراج سکه تاثیر قیمت حراج را در بازار کم کرد، طبیعی است که در این فضا هرکس قیمت بالاتری ارائه دهد برنده است.بالا. “. حال وقتی بالاترین قیمت برنده می شود، چگونه می توان انتظار داشت که فروش سکه توسط بانک مرکزی به نام حراج باعث کاهش قیمت شود؟

چه قطعاتی تقاضای زیادی دارند؟

این فعال بازار ادامه داد: بیشترین فشار تقاضای امروز بر اساس ربع و سکه گرمی است. حباب ربع سکه پنج میلیون و سیصد هزار تومان و حباب سکه یک گرمی حدود دو میلیون و هفتصد هزار تومان است. به این ترتیب عرضه با این مکانیزم حداقل در کوتاه مدت تاثیری بر بازار ندارد.

وی گفت: شاید به تدریج با اشباع بازار شاهد کاهش قیمت ها به دلیل ترکیدن حباب باشیم در غیر این صورت قیمت ارز، سکه و طلا افزایش می یابد. گشتی آرایی قیمت طلا در بازار را واقعی عنوان کرد و گفت: قیمت طلا حباب ندارد و قیمت واقعی است.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که آیا تقاضا برای طلا در بازار افزایش یافته است یا خیر؟ وی گفت: طلای سبک و بسیار سبک این روزها خریدار دارد. لازم به ذکر است قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار به سه میلیون و 29 هزار تومان رسیده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.