افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

قیمت طلا همزمان با افزایش بیت کوین، رکوردهای قیمتی خود را می شکند

  • کد خبر : 373329
قیمت طلا همزمان با افزایش بیت کوین، رکوردهای قیمتی خود را می شکند

اخیرا قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. این رشد قیمت تحت تأثیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و تنش های ژئوپلیتیک جهانی قرار گرفت. در 23 سپتامبر، قیمت هر اونس طلا به 2629 دلار رسید. در همین حال، تحلیلگران پیش بینی می کنند که بیت کوین ممکن است به […]

اخیرا قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. این رشد قیمت تحت تأثیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و تنش های ژئوپلیتیک جهانی قرار گرفت. در 23 سپتامبر، قیمت هر اونس طلا به 2629 دلار رسید.

در همین حال، تحلیلگران پیش بینی می کنند که بیت کوین ممکن است به زودی روند صعودی مشابهی را تجربه کند و به بالاترین سطح تاریخ خود نزدیک شود. قیمت بیت کوین در واکنش به کاهش نرخ بهره بیش از 8.5 درصد رشد داشته است.

پیشرفت در سطوح تاریخی قیمت طلا

بر اساس گزارش GoldPrice.org، قیمت هر اونس طلا در تاریخ 23 سپتامبر به رکورد 2629 دلار رسید و طی دو هفته گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافته است. این افزایش بزرگ قیمت طلا به دنبال کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در 18 سپتامبر (28 شهریور) اتفاق افتاد و این فلز گرانبها را تقویت کرد.

کاهش نرخ بهره باعث می شود دارایی هایی که بازده آنها به نرخ های فدرال مرتبط است (مانند اوراق قرضه کوتاه مدت دولتی) جذابیت کمتری داشته باشد و طلا را به یک محافظ محبوب در برابر تورم تبدیل می کند.

نمودار قیمت ماهانه طلا - منبع: GoldPrice.org
نمودار قیمت ماهانه طلا – منبع: GoldPrice.org

خطرات ژئوپلیتیک جهانی مانند جنگ روسیه و تنش ها در خاورمیانه و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر نیز علاقه مردم را به سرمایه گذاری در طلا افزایش داده است.

طبق گزارشی که گلدمن ساکس در 12 سپتامبر (22 شهریور) منتشر کرد، حجم خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهانیاز زمان حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال 2022 سه برابر شده است. محققان بانک سرمایه گذاری وال استریت همچنین پیش بینی کرده اند که قیمت طلا تا اوایل سال 2025 به 2700 دلار خواهد رسید که این امر به دلیل کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو اتفاق می افتد.

طلای دیجیتال در مقابل طلای کلاسیک

در پستی در پلتفرم X در 23 سپتامبر، پیتر شیف، که به پشتوانه طلا معروف است، به دارایی دیجیتال تمسخر کرد:

طلا دوباره به بالاترین حد خود رسیده است، اما سرمایه گذاران کمی به آن توجه می کنند.

با توجه به بیت کوین، سرمایه گذاران نه تنها سودآوری طلا را نادیده گرفته اند، بلکه اهمیت این افزایش قیمت را نیز درک نمی کنند.

بیت کوین که اغلب از آن به عنوان طلای دیجیتال یاد می شود نیز در حال افزایش است و از زمان کاهش نرخ بهره 8.5 درصد افزایش یافته است. به گفته CoinGecko، این دارایی دیجیتال در معاملات اولیه در 23 سپتامبر به 64660 دلار رسید و رکورد روزانه و چهار هفته ای خود را شکست.

نمودار قیمت ماهانه بیت کوین - منبع: TradingViewنمودار قیمت ماهانه بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار قیمت ماهانه بیت کوین – منبع: TradingView

مارکوس تیلن، بنیانگذار و مدیر عامل 10x Research، در یادداشتی در 22 سپتامبر گفت:

با نزدیک شدن به دوره کلیدی اکتبر تا مارس (اکتبر تا مارس)، احتمال شکست بزرگ صعودی قیمت بیت کوین افزایش می یابد.

وی افزود:

درست مانند سال 2023، عملکرد بیت کوین در سال 2024 بار دیگر به الگوی فصلی خود بازگشته است. به همین دلیل، معامله گران باید انتظار یک شکست بزرگ را داشته باشند. قیمت بیت کوین احتمالاً در سه ماهه چهارم سال 2024 به بالاترین حد تاریخی جدید خواهد رسید.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-23 19:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.