افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

قیمت طلا سر به فلک کشید/ قیمت جدید طلا امروز 13 مهر 1403

  • کد خبر : 374945
قیمت طلا سر به فلک کشید/ قیمت جدید طلا امروز 13 مهر 1403

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا که روز گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته بود، امروز به رکورد جدیدی رسید. داده های ضعیف اقتصادی آمریکا احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت نقره به بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته رسید. قیمت هر اونس طلا امروز با […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا که روز گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته بود، امروز به رکورد جدیدی رسید. داده های ضعیف اقتصادی آمریکا احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت نقره به بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد افزایش به 2664 دلار و 33 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.64 درصد افزایش به 2694 دلار و 20 سنت رسید.

گزارش اقتصادی آمریکا حاکی از آن است که شاخص اعتماد مصرف کننده در این ماه به پایین ترین سطح در سه سال گذشته رسیده است. بنابراین، معامله گران انتظار دارند که در جلسه بعدی فدرال رزرو، نرخ بهره 0.75٪ کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا و نقره به عنوان دارایی های غیر انتفاعی و افزایش تمایل به خرید آنها می شود. کاهش ارزش دلار همچنین خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر می کند.

نقره بیشتر از طلا در معرض چرخه اقتصادی است زیرا یک محصول صنعتی است و در فناوری های انرژی پاک از جمله پنل های خورشیدی استفاده می شود.
پکن روز سه شنبه مجموعه ای از اقدامات محرک اقتصادی را برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی این کشور، به ویژه با هدف بهبود بازار دارایی، که می تواند به نفع فلزات صنعتی باشد، اعلام کرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون، طلا حدود 30 درصد و نقره 35 درصد افزایش یافته است که دلیل اصلی آن را می توان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته گذشته دانست. خریدهای بالای بانک‌های مرکزی نیز از قیمت طلا حمایت کرده و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن شده است.

سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر داده های بیشتری در مورد اقتصاد ایالات متحده هستند، از جمله نرخ هزینه مصرف شخصی و تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور، که تعیین می کند فدرال رزرو چگونه سیاست های پولی را کاهش می دهد.

قیمت نقره امروز با 0.23 درصد کاهش به 32 دلار و 35 سنت رسید و پلاتین با 0.29 درصد کاهش به 987 دلار و 56 سنت رسید.

223225

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.