افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

  • کد خبر : 176764
قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت طلا روز جمعه در پی کاهش ارزش دلار و گسترش درگیری ها در خاورمیانه افزایش یافت. افزایش تنش ها در منطقه باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن شده است. اما از سوی دیگر، امید معامله گران به کاهش زودهنگام نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا باعث دومین […]

به گزارش بازار، قیمت طلا روز جمعه در پی کاهش ارزش دلار و گسترش درگیری ها در خاورمیانه افزایش یافت. افزایش تنش ها در منطقه باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن شده است. اما از سوی دیگر، امید معامله گران به کاهش زودهنگام نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا باعث دومین افت هفتگی قیمت این فلز گرانبها شده است.
قیمت هر اونس طلا با 0.30 درصد افزایش به 2035 دلار و 8 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.95 درصد افزایش به 2038 دلار و 30 سنت رسید.
شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر کرد.

ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی را به مواضع نظامی یمن آغاز کردند که باعث افزایش قیمت نفت و افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن شد.

داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که قیمت های مصرف کننده در این کشور در ماه دسامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت، اما نرخ تورم سالانه بدون احتساب مواد غذایی و انرژی به 3.9 درصد کاهش یافت.

بنابراین برخی از مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله رئیس فدرال رزرو شیکاگو معتقدند که این تحول برای آغاز روند کاهش نرخ بهره کافی نیست و نمی توان ماه مارس را زمان مناسبی برای شروع این روند اعلام کرد.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست 30 تا 31 ژانویه خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. 71 درصد از بازارهای مالی انتظار دارند کاهش نرخ بهره در ماه مارس آغاز شود.

معامله گران پیش بینی می کنند که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری 150 واحد کاهش یابد.

سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات قیمت تولیدکننده ایالات متحده هستند که قرار است امروز منتشر شود.

قیمت نقره امروز با 1.61 درصد افزایش به 23.7 سنت رسید و پلاتین با 0.42 درصد افزایش به قیمت 922.99 دلار معامله می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.