افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

قیمت طلا افزایش یافت/پشت پرده باز هم قیمت طلا اعلام شد

  • کد خبر : 129750
قیمت طلا افزایش یافت/پشت پرده باز هم قیمت طلا اعلام شد

قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و در آستانه اولین افزایش هفتگی در 3 هفته گذشته قرار دارد. افزایش احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بر دلار و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تأثیر گذاشته است. به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا با 0.18 درصد افزایش به 1984 دلار و 55 […]

قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و در آستانه اولین افزایش هفتگی در 3 هفته گذشته قرار دارد. افزایش احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بر دلار و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تأثیر گذاشته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا با 0.18 درصد افزایش به 1984 دلار و 55 سنت رسید.

قیمت طلا در هفته گذشته 2.5 درصد افزایش داشته است.

تحلیلگران معتقدند که دلیل اصلی نزدیک شدن قیمت طلا به 2000 دلار، احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا است. علاوه بر این، جنگ در خاورمیانه ادامه دارد.

داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه اکتبر تغییر چندانی نداشته و نرخ تورم اصلی 0.2 درصد افزایش یافته است که بسیار کمتر از حد انتظار است.

قیمت تولیدکننده بیشترین کاهش را در سه سال و نیم اخیر داشته است.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود. از طلا همیشه به عنوان یک پشتیبان مطمئن در زمان تورم بالا یاد می شود.

در همین حال، تعداد آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند، بیش از حد انتظار افزایش یافت که می‌تواند به فدرال رزرو برای مقابله با تورم کمک کند.

ارزش دلار در آستانه کاهش هفتگی است و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر می کند. در همین حال، بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح در دو ماه گذشته رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.28 درصد کاهش به 23.87 دلار و پلاتین 0.14 درصد کاهش یافت و به 896.18 دلار رسید.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.