افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

قیمت سکه ایرانی در بازار طلا تعجب آور است.

  • کد خبر : 407964
قیمت سکه ایرانی در بازار طلا تعجب آور است.

به گزارش رکنا، به طوری که امامیه، بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه به طور متوسط، آنها در سال گذشته 13 درصد بازده بیشتری به صاحبان خود داده اند. البته در نظر داشته باشید که عملکرد سکه یک گرمی تنها در دوره یک ساله کمتر بوده است، اما در دوره های دیگر، سکه یک […]

به گزارش رکنا، به طوری که امامیه، بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه به طور متوسط، آنها در سال گذشته 13 درصد بازده بیشتری به صاحبان خود داده اند. البته در نظر داشته باشید که عملکرد سکه یک گرمی تنها در دوره یک ساله کمتر بوده است، اما در دوره های دیگر، سکه یک گرمی بهتر از سکه های ایرانی داشته است

عملکرد انواع سکه بانکی در بازار در سال های اخیر.

اگر از سکه امامی شروع کنیم، در بررسی عملکرد سکه های بازار در سال گذشته متوجه می شویم. قیمت ارز امامی 93 درصد رشد داشته است. تولید کنند سکه بهار آزادی در یک سال 92 درصد بوده که تقریباً کمی کمتر از بازده سالانه سکه امامی است. این در حالی است که نیم سکه با بازدهی 93.8 درصدی توانسته حتی درصد سود بیشتری نسبت به سکه امامی به سرمایه گذاران خود بدهد. اگر کارایی می خواهیم ربع سکه اگر نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که قیمت ربع سکه در سال گذشته 85.75 درصد افزایش داشته است. و در نهایت سکه یک گرمی در سال گذشته 53 درصد بازدهی داشته است.

قیمت سکه ایرانی در سال گذشته چقدر افزایش داشته است؟

اگر به بازار سکه فارس نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که رشد قیمت این سکه ها در سال گذشته حدود 77 یا 78 درصد بوده است. گفتنی است بازده سالانه انواع سکه ایرانی دقیقاً یکسان است. لازم به ذکر است که برخلاف ارزهای رایج، ارزهای پارسی توسط بانک مرکزی صادر نمی شود بلکه توسط شرکت های مختلف ضرب می شود.

سکه بانکی یا سکه فارسی; سود کدام بیشتر است؟

اگر بخواهیم سکه های بانکی مانند امامی، بهار آزادی، نیم سکه و حتی ربع سکه را با کارایی سکه های پارسی مقایسه کنیم، متوجه می شویم که سکه های بانکی در یک سال کارایی بیشتری نسبت به سکه های پارسی داشته اند. چهار نوع سکه ای که نام بردیم در سال گذشته به طور متوسط ​​91.13 درصد سود نصیب صاحبان خود کرده اند که تفاوت قابل توجهی با حداکثر سود سکه های فارسی که 78 درصد بوده است دارد.

استثنا برتری ارزهای متعارف نسبت به ارزهای فارسی از نظر سودآوری سالانه است. این استثنا مربوط به مقایسه سکه یک گرمی با سکه ایرانی است. سکه یک گرمی در سال گذشته 53 درصد بازدهی داشته است که به طور قابل توجهی کمتر از بازدهی 77 تا 78 درصدی سکه ایرانی است. البته سکه یک گرمی در دوره های دیگر سود بیشتری داشته است. به عنوان مثال در یک دوره سه ساله 300 درصد سود داشته است که بسیار بیشتر از بازده سه ساله 210 درصدی سکه فارسی است.

منبع: قیمت 360

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.