افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح در 14 ماه گذشته رسید

  • کد خبر : 329031
قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح در 14 ماه گذشته رسید

بازار؛ گروه صنعتی: بر اساس این گزارش، معاملات آتی سنگ آهن ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، با 8.2 درصد کاهش به 698 یوان/تن (97.52 دلار در هر تن) برای دوره اول تا 15 اوت 2024 رسید در بورس سنگاپور، قیمت آتی مرجع برای سپتامبر تا 15 آگوست 2024 با 7 […]

بازار؛ گروه صنعتی: بر اساس این گزارش، معاملات آتی سنگ آهن ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، با 8.2 درصد کاهش به 698 یوان/تن (97.52 دلار در هر تن) برای دوره اول تا 15 اوت 2024 رسید در بورس سنگاپور، قیمت آتی مرجع برای سپتامبر تا 15 آگوست 2024 با 7 درصد کاهش نسبت به قیمت اول مرداد به 93.6 دلار در هر تن رسید.

مرکز GMK: در نیمه اول آگوست (این ماه)، به دلیل تداوم عملکرد ضعیف بخش املاک و مستغلات چین که فشار منفی بر انتظارات تقاضای فولاد وارد کرد، قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح در 14 ماه گذشته رسید، به ویژه از زمان به طور خاص، در ماه های ژانویه تا ژوئیه، سرمایه گذاری املاک و مستغلات در چین 10.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

در این گزارش آمده است: در نیمه اول آگوست (این ماه) به دلیل تداوم عملکرد ضعیف بخش املاک و مستغلات چین که فشار منفی بر انتظارات تقاضای فولاد وارد کرد، قیمت سنگ آهن به پایین ترین سطح در 14 ماه گذشته رسید. به طور خاص، از ژانویه تا ژوئیه، سرمایه گذاری در املاک چین 10.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. تعداد شروع ساخت و سازهای جدید از ابتدای سال سالانه 23.2 درصد کاهش یافته است. بازار املاک و مستغلات همچنان مصرف کننده اصلی فولاد در چین است، علیرغم کاهش سهم این بخش در بحبوحه بحران فعلی از سال 2021، بنابراین وضعیت صنعت ساخت و ساز به طور مستقیم بر شرکت های فولادی، تقاضا برای فولاد و مواد خام تأثیر می گذارد. .

در همین حال، کارشناسان و تحلیلگران GMK معتقدند با توجه به اینکه سطح روانی 100 دلار در هر تن پیشی گرفته است، قیمت مواد معدنی فضای بیشتری برای کاهش دارد. در عین حال، داده های مربوط به تولید فولاد در چین کاهش قابل توجهی در تقاضا برای مواد خام در ماه جولای نشان داد. در بحبوحه تقاضای ضعیف و کاهش حاشیه، بسیاری از شرکت‌های فولادی در حال تعطیل کردن یا کاهش تأسیسات تولید هستند. به گفته MySteel، حدود 95 درصد از تولیدکنندگان فولاد چینی با زیان کار می کنند. در همین راستا تا 21 مردادماه 79 کارخانه فولاد برای تعمیر تعطیل شدند که نسبت به مدت مشابه سال 2023، 41 درصد افزایش داشته است.

کاهش برنامه ریزی شده قیمت سنگ آهن به 85 دلار در هر تن

علاوه بر ساخت و ساز ضعیف، گذار به استانداردهای جدید برای میلگرد یکی دیگر از عوامل کاهش تقاضا برای فولاد است. علاوه بر این، بسیاری از بازارهای صادراتی که مملو از فولاد ارزان چینی شده اند، اقدامات ضد دامپینگی را علیه این واردات آغاز کرده اند. این امر در بلندمدت ظرفیت صادراتی کشور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در صورت ادامه مشکلات در بازار داخلی، منجر به سقوط تولیدکنندگان داخلی فولاد می شود.

بانک تجاری بین المللی بریتانیا HSBC Holdings نیز انتظار دارد قیمت سنگ آهن تا پایان سال 2024 به 100 دلار در هر تن برسد. به همین ترتیب، Capital Economics پیش بینی می کند که قیمت این کالا بین 99 تا 100 دلار در هر تن باشد. در پایان سال آینده قیمت سنگ آهن به 85 دلار در هر تن کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.