افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

قیمت جدید مرغ اعلام شد

  • کد خبر : 146030
قیمت جدید مرغ اعلام شد

قیمت مرغ زنده از اواسط آبان تا اواسط آذر امسال از 57 هزار و 400 تومان به 63 هزار و 400 تومان افزایش یافته است و اکنون هزینه خرید مرغ در بازار برای مردم بیشتر شده است. بررسی های فرارو نشان می دهد که خرید مرغ در اواسط آذرماه امسال به طور میانگین هر کیلو […]

قیمت مرغ زنده از اواسط آبان تا اواسط آذر امسال از 57 هزار و 400 تومان به 63 هزار و 400 تومان افزایش یافته است و اکنون هزینه خرید مرغ در بازار برای مردم بیشتر شده است. بررسی های فرارو نشان می دهد که خرید مرغ در اواسط آذرماه امسال به طور میانگین هر کیلو 85 هزار و 470 تومان قیمت دارد که تقریبا 12 هزار و 500 تومان بیشتر از قیمت مصوب است. افزایش قیمت مرغ از نظر مسئولان اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی غیرمنطقی است و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با عرضه مرغ منجمد در تعدادی از استان ها به دنبال بازگشت آرامش به بازار هستند.

آیا افزایش قیمت مرغ واقعی است؟

اکنون که به نیمه دی ماه رسیده ایم، قیمت مرغ در کشور به 85 هزار و 470 تومان رسیده است. رقمی که تقریبا 17 درصد بیشتر از نرخ مصوب مرغ است. چرا که در اردیبهشت ماه امسال قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۷۳ هزار تومان تعیین شده بود.
قیمت مرغ به طور متوسط ​​حدود 85 هزار تومان برآورد می شود که در برخی استان ها این ارقام بالاتر است.

به عنوان مثال قیمت مرغ در استان آذربایجان شرقی به کیلویی 100 هزار تومان افزایش یافته و کمترین قیمت مرغ در این استان کیلویی 90 هزار تومان است. یا مثلا در استان قزوین که وضعیت تا حدودی بهتر است، حداقل قیمت مرغ ۷۷ هزار تومان است و در برخی خرده فروشی ها خرید مرغ تا کیلویی ۸۳ هزار تومان است.

میانگین قیمت مرغ در تهران 95 هزار تومان است و تقریباً در هیچ یک از میادین میوه و تره بار نمی توان مرغ با قیمت مصوب خریداری کرد.

اگرچه قیمت مرغ به تیتر اخبار اقتصادی رسانه ها بازگشته است، اما یک ماه پیش میانگین قیمت مرغ در کشور 78 هزار و 790 تومان بود و اکنون نسبت به آن روزها خرید مرغ تقریبا 10 درصد گران شده است. .

افزایش قیمت مرغ بر اساس آمار رسمی

قیمت مرغ هم اکنون نسبت به آخرین آمار رسمی از مهرماه امسال، کیلویی 3250 تومان افزایش یافته است. مرکز آمار ایران اعلام کرده است که در مهرماه امسال هر کیلو مرغ به طور متوسط ​​82 هزار و 220 تومان در کشور به فروش می رسید.

البته قیمت مرغ استان به استان و شهر به شهر متفاوت است و به همین دلیل است که داده های مرکز آمار ایران نشان می دهد کف و سقف قیمت مرغ در آن روزها 75 هزار و 90 هزار بوده است. تومان. . ، به ترتیب.
قیمت مرغ این روزها به حاشیه بازگشته است که آمارهای رسمی از ثبات نسبی این بازار از ابتدای خرداد ماه سال جاری حکایت دارد.

قیمت مرغ خرداد امسال پس از افزایش قیمت مصوب به طور میانگین 81 هزار و 715 تومان ثبت شد. یک ماه بعد خرید مرغ کیلویی 85 هزار و 800 تومان و مرداد امسال کیلویی 87 هزار تومان شد. روند صعودی قیمت مرغ در شهریورماه امسال بالاخره متوقف شد و میانگین قیمت مرغ به کیلویی 82 هزار تومان بازگشت. آرامش نسبی بازار مرغ تا چند روز پیش ادامه داشت اما بحث کمبود مرغ و افزایش قیمت مرغ زنده بار دیگر مرغ را در مهمترین اخبار اقتصادی این روزها قرار داده است.

دلیل گرانی مرغ چیست؟

دلیل گرانی مرغ در این موقع از سال را می توان کاهش عرضه و به دنبال آن افزایش قیمت مرغ زنده دانست.

قیمت مرغ زنده مهم برای فروشندگان در حال حاضر 63 هزار و 400 تومان برآورد شده است. برای درک بهتر دلیل گرانی مرغ باید بدانید که خرید مرغ زنده در یک ماه قبل به طور متوسط ​​کیلویی 57400 تومان هزینه داشت.

به این ترتیب قیمت مرغ زنده در عرض یک ماه دقیقاً 10 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر تقریباً به همین اندازه برای مردم مرغ می شود.

البته دلیل گرانی مرغ از نظر مسئولان منطقی نیست و علی ابراهیمی به عنوان مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان طیور ایران می گوید از آنجایی که میزان تولید مرغ افزایش یافته است. نسبت به ماه های گذشته تفاوتی نداشته است، افزایش قیمت مرغ منطقی ندارد. اما در برخی استان‌ها مانند البازار و کرمانشاه برای مقابله با افزایش قیمت مرغ، عرضه مرغ منجمد اصلاح شده است تا قیمت‌ها به روال هفته‌های گذشته بازگردد.

220

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.