افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

قیمت جدید بستنی (23 اردیبهشت 1403) اعلام شد.

  • کد خبر : 250518
قیمت جدید بستنی (23 اردیبهشت 1403) اعلام شد.

در ایران روزانه حدود 1200 تن بستنی مصرف می شود که حدود 1000 تن آن توسط شرکت های صنعتی و 200 تن توسط کارگاه ها و کارخانه های بستنی سازی سنتی تولید می شود. محمدجواد شکری یکی از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی در ایران درباره آمار تولید و صادرات بستنی در کشور می […]

در ایران روزانه حدود 1200 تن بستنی مصرف می شود که حدود 1000 تن آن توسط شرکت های صنعتی و 200 تن توسط کارگاه ها و کارخانه های بستنی سازی سنتی تولید می شود. محمدجواد شکری یکی از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی در ایران درباره آمار تولید و صادرات بستنی در کشور می گوید. اما مهمتر از بستنی برای مصرف داخلی، لژیونرها و صادرات هستند. بستنی هایی که با برند ایرانی شهرت جهانی پیدا کرده اند و دل مشتریان را به دست آورده اند.

شکری درباره صادرات بستنی می گوید: بسیاری از شرکت های تولیدی ایرانی به کشورهای همسایه بستنی صادر می کنند؛ صادراتی که به رکورد ۴۰۰ تن بستنی در روز رسیده است؛ بستنی هایی که عمدتاً به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان، کویت می رسد. و امارات متحده عربی، به ویژه دبی، بستنی های ایرانی به آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و حتی به کشورهای آفریقایی مانند لیبی صادر می شود و صادرکنندگان نیز به این منطقه توجه دارند. بازار چین.

شکری با بیان اینکه صادرات بستنی ایرانی به کشورهای دیگر با توجه به فرهنگ و ذائقه هر کشور و با بسته بندی های خاص برای هر منطقه انجام می شود، می گوید: چینی ها طعم های ایرانی مانند گلاب، گلاب و زعفران و همسایه شمالی ایران را دوست دارند. کشورها طعم زردآلو را دوست دارند.

این فعال صنعت بستنی با بیان اینکه بستنی ایرانی حتی به آمریکا و کانادا هم صادر می شود، می گوید: اگرچه صادرات ما به این کشورها محدود به ایرانیان ساکن آنجاست، اما در شهرهایی مانند تورنتو بستنی ایرانی به جز در فروشگاه های ایرانی موجود نیست. فروشگاه‌های غیرایرانی نیز وارد شده‌اند، ضمن اینکه به دنبال توسعه صادرات بستنی به آمریکا نیز هستیم.

بستنی زعفرانی ابتکاری ایرانی

بستنی از فرنگ وارد ایران شد. ناصرالدین شاه قاجار در سفر به فرانسه پس از خوردن بستنی میوه ای فرانسوی عاشق این دسر جذاب شد و به خادمان خود دستور داد که طرز تهیه آن را از فرانسوی ها بیاموزند و به ایران بیاورند و به این ترتیب بستنی معرفی شد. . به ایران اولین کسی که در تهران بستنی درست کرد «مامان ریش» بود که با دوچرخه اش به کوچه و بازار می رفت و بستنی می فروخت. پس از او اکبر مشتی (مشدی) به بستنی رنگ و طعم ایرانی داد و بستنی زعفرانی تولید کرد. طعم این بستنی آنقدر خاص و خوب بود که خیلی زود در بین ایرانیان و جهان محبوب شد. در اواخر دهه 40، دستگاه های بستنی ساز وارد ایران شد و بستنی ها در طعم ها و برندهای مختلف عرضه شد.

بستنی گران شده، مشتری گم شده است

تاجران مدعی هستند که افزایش قیمت این غذای پرطرفدار باعث کاهش تقاضا برای خرید بستنی شده است. رئیس اتحادیه بستنی، آب میوه و سفره خانه تهران با تایید این موضوع می گوید: تورم بر میزان تقاضای آب میوه و بستنی تاثیر گذاشته و تقاضا تا حدودی کاهش یافته است، بنابراین با وجود اینکه هزینه ها بیش از 50 افزایش یافته است. ٪، انجمن ما تصمیم گرفت برای حمایت از مصرف کنندگان و حفظ بازار خود، قیمت را تنها حدود 20٪ در سال جاری افزایش دهد.

محسن مبرا با تاکید بر اینکه بستنی قیمت مصوب ندارد، ادامه می دهد: از سال 1402 طبق مصوبه سازمان حمایت دیگر قیمت مصوب نداریم و قیمت ها را خود تولیدکنندگان تعیین می کنند.

قیمت بستنی در بازار.

بستنی همچنان ارزان ترین بستنی موجود در بازار است. بستنی میوه ای برندهای مختلف 7 هزار تومان است. بستنی چوبی با شیر 10 هزار تومان، بستنی کیم 10 هزار تومان، بستنی کیک تیرامیسو 15 هزار تومان، قیفی 15 هزار تومان، بیسکورول 20 هزار تومان، بستنی ماراش با شیر بز 30 هزار تومان، بستنی چوبی 30 هزار تومان تومان و بستنی ماگنولیا 40 هزار تومان

ضمنا بستنی خربزه و وانیلی لیتری 80 هزار تومان است.

هر کیلو بستنی سنتی ساده در تهران بین 130 تا 170 هزار تومان و نوع خاص آن با 4 مغز بین 200 تا 275 هزار تومان است. هر کیلو بستنی میوه ای در طعم های مختلف انبه، توت فرنگی و …. بین 150 تا 190 هزار تومان قیمت دارد.

اگر بخواهید بستنی سنتی به مقدار کم سفارش دهید، یک ظرف کوچک بستنی سنتی حدود 40 هزار تومان و یک ظرف کوچک بستنی میوه ای که شامل 4 اسکوپ است (هر اسکوپ بین 15 تا 20 هزار تومان است) حدودا قیمت دارد. 70 هزار تومان. اگر قیفی بستنی دوست دارید، قیمت هر عدد آن بین 15 تا 25 هزار تومان است. بستنی هایی که در برخی فروشگاه ها به فروش می رسند بسته به سایز کوچک، متوسط ​​و بزرگ با قیمت های 50، 60 و 70 هزار تومان به فروش می رسند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.