افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

قیمت تتر در 24 ساعت گذشته 2 درصد کاهش یافت در دام نوسانگرهای افزایش موقت قیمت دلار نیفتید.

  • کد خبر : 385985
قیمت تتر در 24 ساعت گذشته 2 درصد کاهش یافت در دام نوسانگرهای افزایش موقت قیمت دلار نیفتید.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: با خروج دلار از کانال 59 هزار تومانی در هفته های اخیر و افزایش قیمت آن که متاثر از تشدید تنش ها و اتفاقات سیاسی در منطقه پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت سید حسن بود. نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان علاوه بر شهادت سردار نیل […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: با خروج دلار از کانال 59 هزار تومانی در هفته های اخیر و افزایش قیمت آن که متاثر از تشدید تنش ها و اتفاقات سیاسی در منطقه پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت سید حسن بود. نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان علاوه بر شهادت سردار نیل سلرز، ایران در اقدامی قاطع برای انتقام از استکبار صهیونیستی، قلب رژیم باطل را با 200 موشک و باران آتش هدف قرار داد. . در مورد آنها این اقدام باعث شد عده ای از دلالان با سوء استفاده از این وضعیت نرخ ارز را به نفع خود بالا ببرند. افزایش قیمتی که بر اساس گزارش های موجود مبنای اقتصادی ندارد و تنها ناشی از مسائل سیاسی، حوادث منطقه و جنگ در خاورمیانه است.

البته مردم با توجه به تجربه ای که در سال های اخیر در این زمینه دارند، دیگر گول چنین نرخ های غیرمنطقی و غیر واقعی را نمی خورند، زیرا پس از ورود بحران های گذشته به بازار ارز، قیمت این کالا افزایش یافت، اما این افزایش نرخ موقتی بود و قیمت ها خیلی سریع به روال قبلی بازگشتند. اقدامی که باعث شد عده ای به دلیل بی توجهی به وضعیت بازار ضرر کنند و اقدام به خرید ارز با قیمت بالا کردند و در نتیجه با بازگشت قیمت ها ضرر کردند. در چنین شرایطی وقتی در آن بازار شوک ایجاد می شود، هیچکس ارز نمی خرد.

نیاز متقاضیان اصیل ارز همچنان در بازارهای تعریف شده رسمی به اندازه کافی برآورده می شود و همین امر باعث شده است که تقاضای کاذب برای انواع ارز در بازار وجود نداشته باشد و معامله گران انتفاعی دیگر مانند گذشته بازار را هجوم نیاورند. گذشته، زیرا آنها برای مدت طولانی این کار را انجام داده اند. آنها با تقاضای غیرواقعی ارز مواجه هستند.

بازار فارکس عاری از تقاضای کاذب

بازاری که مدت هاست به خوبی کنترل شده و نیاز به متقاضیان اصیل ارز در بازارهای رسمی هنوز به اندازه کافی تامین می شود. این مشکل باعث شده تا تقاضای عرضه کاذب برای انواع ارز در بازار وجود نداشته باشد و معامله گران سودجو دیگر مانند گذشته سیل بازار را نگیرند، زیرا مدت هاست با کمبود تقاضای غیرواقعی ارز مواجه بوده اند به همین دلیل مدت‌هاست که این بازار را رها کرده‌اند و تنها تعداد معدودی از آنها به‌عنوان رابط بین خریداران و فروشندگان برای عرضه مقادیر بسیار کمی ارز، اما با نظارت دقیق بر عرضه ارز، عمل می‌کنند. فروشندگان، این افراد نمی توانند مانند سال های گذشته بازار را ملتهب کنند.

در روزهای اخیر بین 2 تا 3 هزار تومان به صورت غیرواقعی به قیمت دلار اضافه شده است، این به دلیل جو و شور و نشاطی است که برخی کانال های تلگرامی نامعتبر اقدام به تغییر قیمت در این بازار و افزایش قیمت می کنند. اما با توجه به آگاهی مردم از وضعیت بازار و همچنین تجربه آنها از فراز و نشیب قیمت ها در این بازار پس از ورود بحران های سیاسی و بین المللی، سرمایه گذاری در یک بازار را به هیچ وجه پرریسک نمی دانند نوع

پس از دستور پزشکان برای همکاری فرزین و همتی در کنترل قیمت ها و همچنین انتشار اخبار غیررسمی مبنی بر تزریق 100 میلیون درهم به بازار ارز و دیدار غیررسمی مقامات ایرانی و آمریکایی در عمان، افزایش قیمت ها افزایش یافت. دلار در بازار آزاد متوقف شده و اندکی کاهش یافته است. به گونه ای اتفاق افتاده است که در زمان انتشار خبر، قیمت تتر در صرافی نوبیتکس 62202 تومان است که حدود 2 درصد افت را نشان می دهد. قیمت ارز در 24 ساعت گذشته

ارائه ارز به متقاضیان واقعی در بازارهای رسمی برای جلوگیری از رشد قیمت.

در مورد علل افزایش و کاهش قیمت دلار یا ارز به ویژه در شرایطی که شوک در این بازار وجود دارد، نظرات مختلفی وجود دارد. برخی پرهیز از افزایش نرخ ارز در چنین شرایطی را ناشی از اجرای سیاست هایی از جمله تامین ارز متقاضیان در بازار می دانند و معتقدند; دستکاری ارز برای جلوگیری از رشد قیمت این محصول به دلیل اینکه منجر به مهار قیمت می شود نادرست بوده و منجر به زیان اقتصاد کشور و حتی بازار می شود، بنابراین بازار باید به گونه ای مدیریت و کنترل شود. راهی که سکه می پرد این یکباره اتفاق نمی افتد، زیرا جمع آوری آسان نیست.

برخی دیگر می گویند؛ اقدامات بانک مرکزی با کنترل بازار، رویکردی عملی و اصولی در شرایط کنونی اقتصادی است و برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که در صورت بروز تکانه‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی و رشد اقتصاد، بازار دچار فروپاشی نشود. نرخ تغییر این اتفاق نمی افتد. در این میان کارشناسان اقتصادی و بازار معتقدند؛ مدیریت بازار ارز باید به گونه ای انجام شود که همه جوانب در نظر گرفته شود، یعنی به گونه ای نباشد که برای جلوگیری از رشد نرخ ارز سمپاشی شود. از سوی دیگر نباید به گونه ای تصمیم گیری شود که قیمت ها در بازار کنترل نشده هر چه بیشتر رشد کند و بازار از مسیر اصلی خارج شود.

در 2 سال گذشته سیاست های بانک مرکزی به گونه ای بوده که نرخ ارز در بازار رشد چندانی نداشته باشد، چنین تفکری در میان مدت می تواند اثر معکوس بگذارد و ارز نتواند مطابق با رشد ذاتی خود حرکت کند. ، وقتی یک اتفاق سیاسی بیفتد، نرخ ارز ناگهان سر به فلک می کشد.

لزوم حرکت نرخ ارز برای رسیدن به ارزش ذاتی خود!

برزو حق شناس کارشناس بازار در گفتگو با خبرگزاری “بازار” نظر: اینکه قیمت ها در بازار ارز در روزهای اخیر تغییر کرده و در مسیر رشد قرار گرفته است، بی شک ناشی از اتفاقات اخیر منطقه و تشدید تنش های سیاسی و بین المللی است که باعث شده قیمت ارز افزایش یابد. بالا می رود. البته این افزایش قیمت چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد واسطه ها و تصمیم گیران اقتصادی به ویژه سیاست گذاران بانک مرکزی نباید با تدابیر کارشناسی سعی در سرکوب نرخ ارز داشته باشند تا در چنین شرایطی با کوچکترین شوکی مواجه شوند. ، قیمت ارز افزایش می یابد و کار بانک مرکزی مدیریت نرخ آن را در بازار سخت می کند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته سیاست های بانک مرکزی به گونه ای بوده که نرخ ارز در بازار رشد چندانی نداشته باشد، تصریح کرد: تفکر در میان مدت می تواند تاثیر منفی داشته باشد و ارز رشد متناسبی نداشته باشد. . به حرکت رشد ذاتی آن، در همین حال، زمانی که اتفاقی سیاسی می افتد، نرخ ارز ناگهان جهش می کند. سیاستی که دکتر همتی وزیر اقتصاد هم اکنون بر آن تاکید دارد: در صورت تداوم سرکوب نرخ ارز تبعات منفی آن بیشتر از خواسته سیاست گذاران خواهد بود تا قیمت ارز به تدریج افزایش پیدا نکند.

لازم به ذکر است در پی دستور پزشک برای همکاری فرزین و همتی در کنترل قیمت و همچنین اخبار غیررسمی مبنی بر تزریق 100 میلیون درهم به بازار ارز و دیدار غیررسمی مقامات ایرانی و آمریکایی در عمان، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد متوقف شد و حتی تا حدودی نزولی شد، به طوری که دیروز قیمت تتر به کانال 61 هزار تومان بازگشت، اما در زمان انتشار خبر، قیمت تتر در نوبیتکس. نرخ ارز 62202 تومان است که در 24 ساعت گذشته حدود 2 درصد کاهش قیمت سکه را نشان می دهد.

اکثر کارشناسان بر این باورند که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، در صورت افزایش قیمت ارز، فشار زیادی بر مردم و بخش تولیدی وارد می‌شود و تاثیرات سیاست حرکت در مسیر کاهش نرخ تورم همچنین خنثی خواهد شد.

لزوم مدیریت قیمت ارز در بازار در شرایط نامناسب اقتصادی کشور.

بر اساس این گزارش، اکثر کارشناسان بر این باورند که در شرایط کنونی اقتصاد کشور، در صورت افزایش قیمت ارز، فشار زیادی بر جمعیت و بخش تولیدی وارد می‌شود و آثار سیاست پیش‌برد جهت نیز امکان کاهش نرخ تورم را خنثی خواهد کرد. اکنون با توجه به اینکه نهاد ناظر پولی یعنی بانک مرکزی شناخت کافی از بازار ارز کسب کرده است، سعی می کند معادلات برنامه کاهش نرخ تورم را با مدیریت بازار ارز اشتباه نگیرد. رشد دلار یا ارزهای مختلف اقتصاد خانوار را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، اگر مدیریت خوبی از سوی بازارساز صورت نمی گرفت، اتفاقات روزهای اخیر می توانست قیمت ارز را به شدت افزایش دهد. این در حالی است که در حال حاضر با کاهش سرعت وقایع در منطقه، قیمت ارز با روندی کند و تدریجی مسیری رو به عقب را در پیش گرفته است و احتمال بازگشت قیمت ها به روال قبلی در روزهای آینده وجود دارد. چند سال آینده مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و نرخ دلار باید حداقل 60 هزار تومان در کانال باقی بماند. موضوع دیگری که ممکن است بر کاهش نرخ ارز تاثیر بگذارد، تقویت روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه است، از روز گذشته رئیس جمهور کشورمان از رایزنی برای آزادسازی 6 میلیارد دلار ارز ایرانی بلوکه شده در قطر خبر داد و این موضوع ممکن است بر کاهش تاثیر بگذارد. . در نرخ ارز موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.