افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

قیمت بیت کوین به زیر 67000 دلار رسید

  • کد خبر : 405689
قیمت بیت کوین به زیر 67000 دلار رسید

در 21 اکتبر (30 مهر)، قیمت بیت کوین به 67000 دلار سقوط کرد و دستاوردهای سه روز گذشته را پاک کرد. به گفته برخی از تحلیلگران، یکی از دلایل این اصلاح کاهش میزان بیت کوین در پرتفوی سرمایه گذاران به دلیل ترس از سرایت مشکلات از سوی بازارهای سنتی بود. با این حال، شاخص های […]

در 21 اکتبر (30 مهر)، قیمت بیت کوین به 67000 دلار سقوط کرد و دستاوردهای سه روز گذشته را پاک کرد. به گفته برخی از تحلیلگران، یکی از دلایل این اصلاح کاهش میزان بیت کوین در پرتفوی سرمایه گذاران به دلیل ترس از سرایت مشکلات از سوی بازارهای سنتی بود. با این حال، شاخص های مشتقات بیت کوین به طور قابل ملاحظه ای ثابت مانده اند.

علیرغم نگرانی ها مبنی بر اینکه بسیاری از اقتصادها ممکن است کاهش رشد را تجربه کنند یا اینکه اعتماد به توانایی دولت ها برای تامین مالی مجدد بدهی ضعیف شده است، تقاضا برای مشتقات بیت کوین به عنوان یک ابزار پوشش دهی ثابت مانده است. . اگر نهنگ‌ها یا جداول آربیتراژ پیش‌بینی می‌کردند که کاهش قیمت‌های بیشتری در پیش است، این شاخص‌ها باید نوسانات بیشتری را نشان می‌دادند.

خلاصه بازار

بیت‌کوین و اتریوم هنوز بالاترین سطح ماه جولای را شکسته‌اند، اما به سطوح مقاومت کلیدی 70000 دلار و 2800 دلار نزدیک می‌شوند. QCP Capital مستقر در سنگاپور در پیامی تلگرامی اعلام کرد:

اگر این سطوح شکسته شوند، احتمالاً توجه بسیاری از خرده فروشان را به خود جلب خواهند کرد.

سرمایه QCP ادامه داد:

با توجه به فقدان محرک‌های قوی در این هفته، انتظار داریم که بازار کریپتو در تلاش برای شکستن بالاتر از این سطوح، نوساناتی را تجربه کند. از نظر داده‌های کلان، ما فقط اعداد PMI را در روز پنجشنبه (24 اکتبر) داریم، زیرا بازار به دنبال اطمینان از ادامه کاهش نرخ‌های فدرال رزرو است.

پس از شکست بیت کوین در شکستن سطح 70000 دلار در معاملات اولیه روز دوشنبه در آسیا، قیمت بیت کوین (BTC) در معاملات صبح آمریکا به زیر 67000 دلار رسید. قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته با 2.3٪ کاهش داشته است. اتریوم (ETH) نیز نزدیک به 1 درصد کاهش داشت و لایت کوین (LTC)، پولکادوت (DOT) و توکن پروتکل رایانه اینترنتی (ICP) با کاهش 4 درصدی تا 5 درصدی پیشرو بودند.

سهام استخراج بیت کوین نیز سقوط کرد، اما یک استثناء WULF بود که اخیرا محاسبات با عملکرد بالا را برای تامین انرژی مراکز داده هوش مصنوعی (AI). در روز دوشنبه مسیر خود را معکوس کرد و 12 درصد افزایش را تجربه کرد.

در بررسی عوامل احتمالی موثر بر تحرکات امروزی، می توان به حرکت های اخیر قیمت بیت کوین اشاره کرد. بیت کوین از حدود 11 روز پیش و پس از رسیدن به کمتر از 60000 دلار به طور پیوسته افزایش یافته بود و بازگشت خفیف در بازار طبیعی به نظر می رسد. همچنین روز دوشنبه شاهد افزایش شدید نرخ بهره در اقتصادهای غربی از جمله بودیم 0.1٪ افزایش در بازدهی اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده و اوراق قرضه 10 ساله آلمان به طور معمول، نرخ های بهره بالاتر می تواند بر قیمت دارایی های پرخطر مانند بیت کوین فشار وارد کند.

با نگاهی به تصویر بزرگتر، بیت کوین، حداقل در حال حاضر، همچنان در همان کانال قیمت افقی تا نزولی است که از زمان رکورد بالا بوده است. 73700 دلار بیش از هفت ماه پیش شروع شد. قبل از امروز، آخرین تلاش برای رسیدن به سطح 70000 دلار در پایان جولای بود که آن نیز شکست خورد و بیت کوین چند روز بعد کمتر از 52000 دلار افتاد پایین

Skew، تحلیلگر مشهور در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت:

قابلیت مشاهده یک HL [کف بالاتر] دیگر، همراه با بازگشت به 66000 دلاراحتمالا فرصتی برای ورود به بازار خواهد بود.

گزارش‌های سود سه ماهه شرکت‌های دولتی ایالات متحده که در این هفته منتشر می‌شوند ممکن است ریسک ریسک سرمایه‌گذاران در بازار سهام را کاهش دهد و در نتیجه به دلیل همبستگی قوی بین این طبقات دارایی، بر ارزهای دیجیتال نیز تأثیر بگذارد. شرکت بازرگانی ارز دیجیتال وینسنت (وینسنت) نیز در یادداشتی تلگرامی اعلام کرد:

این هفته به دلیل عملکرد اخیر بیت کوین و گزارش درآمدهای ایالات متحده که به نگرش ریسک کردن دامن می زند، یک هفته ریسک گریز خواهد بود.

می‌توانیم انتظار اصلاح کوتاه‌مدت را در این هفته داشته باشیم و سپس به دنبال افزایش احتمالی و اوج‌های جدید در آستانه انتخابات آمریکا باشیم.

قراردادهای آتی بیت کوین احساسات نزولی را نشان نمی دهند

حق بیمه قراردادهای آتی بیت کوین که معمولاً در بازارهای خنثی بین آنها معامله می شود 5% تا 10% نوسان دارد، فقط در 21 اکتبر (30 مهر) اثر کمی از خود نشان داد. قیمت بالاتر قراردادهای آتی بیت کوین ماهانه نشان می دهد دوره تسویه طولانی تر است و زمانی که این حق بیمه بالاتر از ۱۰٪ احساسات صعودی را در بازار نشان می دهد.

حق بیمه سالانه قراردادهای بیت کوین دو ماهه - منبع: لاویتاس
حق بیمه سالانه قراردادهای بیت کوین دو ماهه – منبع: لاویتاس

نرخ حق بیمه سالانه (نرخ پایه) در 21 اکتبر (30 مهر)، حتی زمانی که بیت کوین به سطح حمایت باز می گردد. 67000 دلار پشت، بالا ۹٪ باقی ماند با این حال، قبل از نتیجه گیری سریع، مهم است که بررسی کنیم که آیا این احساسات محدود به بازارهای آتی بیت کوین است یا خیر. تنها بر اساس نمودارهای قیمت، به نظر می رسد حرکت قیمت بیت کوین مشابه عملکرد روزانه بازار سهام بوده است.

S&P 500 Futures vs Bitcoin - منبع: TradingViewS&P 500 Futures vs Bitcoin - منبع: TradingView
S&P 500 Futures vs Bitcoin – منبع: TradingView

عارف حسین، رئیس اوراق قرضه تی. خواهد رسید؛ این امر تحت تأثیر افزایش انتظارات تورمی و نگرانی ها در مورد هزینه های مالی دولت است. زمانی که سرمایه گذاران اوراق قرضه می فروشند، بازده افزایش می یابد، که نشان می دهد معامله گران به دنبال بازدهی بالاتر هستند.

حسین خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد با صدور بدهی جدید بازار را اشباع کند، در حالی که فدرال رزرو در تلاش است تا با کاهش ترازنامه، تورم را مهار کند و از گرم شدن بیش از حد اقتصاد جلوگیری کند. هزینه های بهره بدهی ایالات متحده از 1 تریلیون دلار در سال فراتر رفت و بانک مرکزی را مجبور به تحقیق کرد نرخ بهره پایین تر انجام داده است

قیمت بیت کوین همچنان با سهام مرتبط است

در میان ابهامات موجود در محیط اقتصاد کلان، ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) تاثیر زیادی بر روند قیمت بیت کوین داشته است.

در حالی که بیت کوین اغلب به عنوان یک دارایی نامرتبط با بازارهای سنتی دیده می شود و دوره هایی از جدایی کامل از S&P 500 را تجربه کرده است، همبستگی 40 روزه آن در ماه گذشته بالای 80 درصد باقی مانده است که نشان دهنده همسویی این دو طبقه دارایی است.

همبستگی 40 روزه بیت کوین با معاملات آتی S&P 500 - منبع: TradingViewهمبستگی 40 روزه بیت کوین با معاملات آتی S&P 500 - منبع: TradingView
همبستگی 40 روزه بیت کوین با معاملات آتی S&P 500 – منبع: TradingView

بر خلاف دوره بین اواسط جولای و اواسط سپتامبر که بیت کوین و S&P 500 همبستگی کمی داشتند یا اصلاً همبستگی نداشتند، داده های اخیر نشان می دهد که عوامل مشابه بر هر دو بازار تأثیر گذاشته است. این فرضیه با افزایش همبستگی بین بیت کوین و طلا نیز تأیید می شود که در 3 اکتبر از 80 درصد فراتر رفت.

بازارهای اختیار بیت کوین نیز نظریه ثبات مشتقات را تقویت می کند. شاخص انحراف دلتا 25% (دلتا انحراف) این نشان می دهد که گزینه های فروش (فروش) در مقایسه با گزینه های خرید معادل (تماس) با تخفیف معامله می شوند.

بیت کوین Skew Put to Call Option 1 Month - منبع: Lavitasبیت کوین 1 ماه Skew Put to Call Option - منبع: Lavitas
بیت کوین Skew Put to Call Option 1 Month – منبع: Lavitas

به طور معمول، انحراف بین -7٪ و +٪ خنثی در نظر گرفته می شود، و شاخص فعلی در مرز بازار خنثی تا صعودی است.

به طور خلاصه، معامله گران مشتقات با کاهش اخیر قیمت بیت کوین آنها وحشت نکردند. اگر معامله گران انتظار کاهش بیشتر قیمت را داشتند، انحراف باید به سمت صفر یا بالاتر می رفت. به طور کلی، مشتقات بیت کوین همچنان به ثبات خود ادامه می دهند.

منابع و مآخذ

برای دسترسی به منابع به لینک زیر مراجعه کنید:

کوین تلگرافمیز سکه

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-22 11:59:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.