افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

قیمت برخی از کتاب های کودک از ابتدای سال بیش از 300 درصد افزایش یافته است / دختران بیشتر از پسران به کتاب خواندن علاقه دارند + فیلم

  • کد خبر : 381574
قیمت برخی از کتاب های کودک از ابتدای سال بیش از 300 درصد افزایش یافته است / دختران بیشتر از پسران به کتاب خواندن علاقه دارند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کتاب کودک و نوجوان از آن دسته کتاب هایی است که نام و نشانی ندارد و شاید ما بزرگترها چندان به آن توجه نداریم. افزایش تعداد و افزایش کیفیت و جذابیت داستان های کودکانه تاثیر بسزایی در رشد کودکان و نوجوانان دارد و به گسترش دایره لغات، بهبود مهارت بیان […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کتاب کودک و نوجوان از آن دسته کتاب هایی است که نام و نشانی ندارد و شاید ما بزرگترها چندان به آن توجه نداریم. افزایش تعداد و افزایش کیفیت و جذابیت داستان های کودکانه تاثیر بسزایی در رشد کودکان و نوجوانان دارد و به گسترش دایره لغات، بهبود مهارت بیان شفاهی و نوشتاری، تقویت مهارت های درک مطلب، تقویت قوه تخیل و خلاقیت، تقویت هوش هیجانی، به دست آوردن کمک می کند. اطلاع رسانی و آشنایی با فرهنگ ها و جوامع مختلف، آموزش مهارت های ارتباطی و تقویت اعتماد به نفس در کودکان. علاوه بر این موارد، مطالعات نشان می دهد افرادی که از سنین پایین کتاب می خوانند، 30 تا 50 درصد کمتر در بزرگسالی و پیری به آلزایمر و زوال عقل مبتلا می شوند.

بنابراین کودکان را تشویق کنید کتاب و مطالعه هم برای آینده کودک و هم برای آینده جامعه بسیار مفید و مهم است. کتاب هایی که کودکان می خوانند باید متناسب با سن، خلق و خو و درک آنها باشد. اما وضعیت کتاب کودک و نوجوان در ایران چگونه است؟ آیا کتاب های کودک و نوجوان در ایران نسبت به گذشته پیشرفت کرده است؟

به گفته یکی از مسئولین فروش کتاب کودک و نوجوان در یکی از شهرهای کتاب تهران، تنوع، محتوا و کمیت کتاب های کودک و نوجوان از گذشته تاکنون پیشرفت چشمگیری و فوق العاده داشته است و در علاوه بر کودکان، والدین نیز کتاب می خوانند. این گروه سنی علاقه مند است. در میان این کتاب ها، جدا از داستان های جذاب و هیجان انگیز، انواع کتاب های مهارتی، کتاب های نمایشی، آموزشی و… نیز وجود دارد که به کودکان در مهارت آموزی و اجتماعی شدن کمک می کند.

در فصل تابستان که مهدکودک ها، مهدکودک ها و مدارس تعطیل هستند، بسیاری از خانواده ها به خرید کتاب برای فرزندان خود روی می آورند و به همین دلیل مطالعه و خرید کتاب در بین کودکان و نوجوانان در این فصل افزایش می یابد.

از دیدگاه آنها در بین کودکان، دختران بیشتر از پسران به کتاب خواندن علاقه دارند و اکثریت کتابخوانان در محدوده سنی 1 تا 3 سال قرار دارند. کتاب‌های این گروه سنی به دلیل طراحی زیبا، رنگ‌های جذاب، محتوای جذاب و کیفیت عالی بسیار محبوب هستند و حتی مسئولان کتابفروشی از خواندن و دیدن عکس‌ها و نوشته‌های آن‌ها لذت می‌برند.

این مدیر فروش کتاب کودک با مشاهده و پرسش از دختر و پسر با ژانرهای کتاب های مورد علاقه دختران و پسران آشنا شد. به گفته وی، دختران بیشتر به کتاب های عاشقانه و ماجرایی و پسرها به کتاب های ترسناک، هیجان انگیز و اکشن علاقه دارند. یعنی هر ژانری دنیای اسرارآمیز خود را دارد و بر اساس حال و هوای خاص خود کتاب مورد نظر را انتخاب می کند.

برخی ناشران کتاب کودک نیز به دلیل تورم و افزایش قیمت کاغذ با افزایش قیمت های نجومی مواجه شدند. قیمت برخی از کتاب های ترکیبی این انتشارات که شامل محتوای داستانی، شعر و تئاتر است، از 99 هزار تومان در سال گذشته به 350 هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است. به همین دلیل ناشران مقدار کمی از این کتاب را تولید و توزیع کرده اند و بازار فروش آن در بین مردم به رونق گذشته نیست.

خوشبختانه تعداد کودکان کتابخوان نسبت به گذشته افزایش یافته است که نشان از ارتقاء و ارتقاء کیفیت، محتوا، تنوع و کمیت کتاب برای کودکان و نوجوانان و احیای علاقه به کتاب و کتابخوانی در ذهن و نوشیدنی آنهاست .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.