افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

قیمت اصلی ارز چگونه تعیین می شود؟ / تحلیل یک فعال اقتصادی از قیمت طلا، ارز، مسکن و بورس

  • کد خبر : 192544
قیمت اصلی ارز چگونه تعیین می شود؟  / تحلیل یک فعال اقتصادی از قیمت طلا، ارز، مسکن و بورس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحمید حسینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در واکنش به نوسانات اخیر بازار ارز تاکید می کند: علاوه بر دلایل سیاسی و امنیتی، لایک درگیری‌ها و اتفاقات اخیر منطقه‌ای، دلایل اقتصادی نیز در بحث نوسانات بازار ارز دخیل است: به عنوان مثال، تعامل بازار خودرو و بحث […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحمید حسینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در واکنش به نوسانات اخیر بازار ارز تاکید می کند: علاوه بر دلایل سیاسی و امنیتی، لایک درگیری‌ها و اتفاقات اخیر منطقه‌ای، دلایل اقتصادی نیز در بحث نوسانات بازار ارز دخیل است: به عنوان مثال، تعامل بازار خودرو و بحث واردات در این بخش ممکن است بر بازار ارز تأثیر بگذارد و رکود و رونق در بازار ارز. بازار خودرو نیز می تواند بر بازار ارز تأثیر بگذارد، اما آخرین تأثیر آن بحرانی بود که ماه گذشته منطقه را تحت تأثیر قرار داد.

وی با اشاره به مدیریت بازار ارز در ماه های اخیر گفت: بانک مرکزی تاکنون تاثیر خوبی بر بازار ارز داشته است و فکر می کنم اگر دولت و بانک مرکزی بتوانند ماه جاری را کنترل و مدیریت کنند. مثل این مثل ماه های قبل مطمئنا ماه آینده (اسفند) نوسانی در بازار ارز نخواهیم داشت.

عضو هیأت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق نوسانات اخیر ارز و قیمت دلار را غیر منطقی ندانست و گفت: با توجه به تورم حدود 39 درصدی ممکن است دلار همراه باشد. افزایش جزئی به عنوان یک کالا مانند کشورهای مختلف، در واقع افزایش 10 درصدی. قیمت دلار با توجه به نرخ تورم به هیچ وجه برای اقتصاد کشور مضر نیست.

وی افزود: عامل اصلی تعیین کننده قیمت ارز مربوط به توانایی دولت در عرضه دلار است که خوشبختانه با اقدامات خوب بانک مرکزی طی سال گذشته درآمد ارزی کشور افزایش یافته است. بنابراین دست بانک مرکزی برای عرضه ارز باز است.

حسینی یادآور شد: هر زمان که درآمد ارزی کشور افزایش پیدا کند، بانک مرکزی می تواند به موقع نیاز بازار را تامین کند. در نتیجه قیمت دلار نیز کنترل خواهد شد، وی گفت: امسال با توجه به سیاست تثبیت اقتصادی بازار ارز، بازار مسکن و سایر بازارهای مالی ثبات نسبی داشته و حتی طلا و سهام نیز ثابت ماند. بازارها این کار را کردند. نوسان قابل توجهی ندارند، بنابراین در این شرایط افزایش قابل توجه قیمت ها پیش بینی می شود، تا پایان سال دلاری وجود نخواهد داشت.

گزارش تفصیلی وضعیت بازار ارز (اینجا) را بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.