افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

قیمت آهن و ارز در حال کاهش است!

  • کد خبر : 255720
قیمت آهن و ارز در حال کاهش است!

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهندلار در بازار آزاد هم اکنون در محدوده 61 تا 60 هزار تومان قرار دارد که حمایتی محسوب می شود و در داخل ابر کومو قرار گرفته و در برابر کاهش بیشتر مقاومت می کند. اما اگر شرایط حاکم بر بازار به همین منوال پیش برود، ممکن است […]

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهندلار در بازار آزاد هم اکنون در محدوده 61 تا 60 هزار تومان قرار دارد که حمایتی محسوب می شود و در داخل ابر کومو قرار گرفته و در برابر کاهش بیشتر مقاومت می کند. اما اگر شرایط حاکم بر بازار به همین منوال پیش برود، ممکن است دلار از ابر کومو عبور کند و به طبقه حمایتی بعدی یعنی حدود 59 هزار تومان نزول کند.

کاهش مداوم قیمت دلار در بازار آزاد می تواند فضای روانی بازار را به نفع تقاضا تغییر دهد و شاهد بازاری با ثبات نسبی و افت موقت باشیم. شرایط فعلی بازار فولاد نیز موید این موضوع است.

به عنوان مثال، اکثر کارخانه‌ها قیمت میله‌های آجدار را ثابت نگه می‌داشتند، اما برخی دیگر از 100 تا 200 تومان کاهش قیمت اعمال کردند. حداقل قیمت میله آجدار در بازار داخلی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، کیلویی 25500 تا 26500 تومان است.

میلگرد زاگرس با 200 تومان کاهش تقریبا 26 هزار و 100 تومان و میلگرد ذوب آهن اصفهان سایز 14 نیز با 100 تومان کاهش به قیمت تقریبی 27 هزار و 500 تومان رسید.

تغییرات قیمت در بازار میلگرد چندان محسوس نیست و پیشنهادات بسیار ضعیف است و در برخی منابع تخفیف ها افزایش یافته است. تنها عاملی که بازار میلگرد نسبت به آن واکنش نشان نمی دهد قیمت پایه میلگرد در بورس و قیمت شمش فولاد است.

پس از بحث افزایش 14 درصدی نرخ پایه، بازار میلگرد با کاهش قیمت جدیدی مواجه شد.

قیمت میلگرد نیز در برخی کارخانجات ثابت اعلام شد اما امروز قیمت آهن در اصفهان و فولاد یزد بین 10 تا 50 هزار تومان کاهش یافت.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و کاویان 100 تا 600 تومان افزایش یافت اما قیمت ورق آهن اکسین ثابت اعلام شد. قیمت ورق فولادی گالوانیزه، روغنی و رنگی در اکثر کارخانجات 1000 تومان کاهش یافت.

همچنین قیمت پروفیل آهنی، پروفیل گالوانیزه و پروفیل مبلمان در اکثر کارخانه ها ثابت اعلام شد. قیمت لوله مانیسمان، لوله مبلمان، لوله مارپیچ و …. همچنین در اکثر کارخانه ها ثابت ماند.

قیمت قوطی آهنی از ورق مبارکه 2 میلی متری در تهران با احتساب مالیات بر ارزش افزوده کیلویی حدود 45000 تومان است. در مناطق خارج از تهران قیمت ها کمتر است و می توان محصولات را با 1000 تا 2000 تومان کمتر خریداری کرد، به خصوص اگر از بشقاب های تولید شده در اهواز یا گیلان استفاده شود.

قیمت نبشی و نبشی و قیمت سپر در اکثر مراکز فروش بدون تغییر باقی ماند، اما نبشی جاوید بناب بین 300 تا 500 تومان کاهش یافت.

در نهایت با توجه به نوسانات قیمت آهن و فولاد به نظر می رسد با توجه به شرایط حاکم بر بازار ارز و فولاد می توان انتظار داشت که در روزهای آتی شاهد ثبات نسبی قیمت ها و کاهش موقت به نفع تقاضا باشیم. . و رونق بازار

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.