افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
14

قيمت لابستر چقدر است و این شاه میگو را از کجا بخریم؟

  • کد خبر : 17409
قيمت لابستر چقدر است و این شاه میگو را از کجا بخریم؟

لابستر یکی از غذاهای دریایی است که در زمره غذاهای گران قیمت و لاکچری محسوب می شود. بنابراین می توان گفت صید، پرورش و فروش آن جزو فعالیت های اقتصادی بسیار درآمدزا است. لابستر از لحاظ ارزش غذایی نیز در جایگاه بالایی قرار دارد. این آبزی سرشار از پروتئین و امگا۳ می باشد. لابستر لابستر […]

لابستر یکی از غذاهای دریایی است که در زمره غذاهای گران قیمت و لاکچری محسوب می شود. بنابراین می توان گفت صید، پرورش و فروش آن جزو فعالیت های اقتصادی بسیار درآمدزا است. لابستر از لحاظ ارزش غذایی نیز در جایگاه بالایی قرار دارد. این آبزی سرشار از پروتئین و امگا۳ می باشد.

لابستر

لابستر که به آن دراز خرچنگ یا شاه میگو نیز گفته می شود، این آبزی از خانواده سخت پوستان است. لابسترها در کف دریا و در شکاف صخره ها زندگی می کنند. این حیوان مجموعاً ۵ جفت پا دارد که ۳ جفت آن دارای پنجه می باشد. در میان این سه جفت پنجه یکی از آن ها از سایرین بزرگتر است. لابستر علاوه بر اینکه یک منبع غذایی ارزشمند است، یک تجارت سودآور و یک منبع درآمدی خوب برای ساکنین شهرهای ساحلی به شمار می رود.

کارشناسان تغذیه همواره توصیه بسیاری به مصرف انواع غذاهای دریایی می کنند. این موضوع دلایل بسیاری دارد. اولین علت این است که اغلب غذاهای دریایی از جمله لابستر منبع غنی از امگا ۳ می باشد. امگا ۳ سبب پیشگیری و بهبود بیماری های قلبی و عروقی می شود.

همچنین لابستر سرشار از پروتئین است و درصد چربی آن بسیار اندک است. به همین علت این ماده غذایی در رژیم غذایی ورزشکاران جایگاه ویژه ای دارد.

قيمت لابستر

گوشت لابستر به سه بخش گوشت دم، گوشت پنجه و گوشت بند انگشت تقسیم می شود. معمولا بلافاصله بعد از صید این آبزی، آن را فرآوری و عرضه می کنند. تقریبا می توان گفت گوشت لابستر ۱۲ ساعت بعد از صید وارد بازار می شود. قیمت گوشت لابستر به عواملی نظیر میزان تازگی، نوع لابستر، زنده بودن یا نبودن و سایز آن وابسته می باشد.

قطعا هرچه سایز لابستر بزرگتر و گوشتی تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود. تقریبا می توان گفت قیمت هر عدد لابستر در حدود ۵۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر می باشد. اگر بخواهید این خوراکی را به صورت کیلویی خریداری نمایید، تقریبا هر بسته یک کیلوگرمی شامل ۵ تا ۷ عدد لابستر می باشد و قیمتی معادل ۳۰۰ هزار تومان دارد. البته قیمت لابستر با توجه به میزان صید روزانه و تغییر فصل متغیر می باشد.

انواع شاه میگو یا لابستر

شاه میگو برخلاف باور عموم مردم نسبت به آنکه به خانواده خرچنگ ها نزدیک باشد، به خانواده میگو ها نزدیک است. در واقع می توان گفت شاه میگو جانوری آبزی شبیه به میگو ولی با ابعاد بزرگتر و سنگین تر است. عمده تفاوت این دو آبزی از دیدگاه جانورشناسی است. شاه میگو به نسبت میگو در اعماق بیشتر دریا زندگی می کند.

به طور کلی می توان لابسترها را در دو گروه لابستر آب شور و آب شیرین تقسیم نمود. معمولا در بازار، فروش لابسترهای آب شیرین رونق زیادی گرفته است. علت این موضوع این است که به راحتی می توان لابستر را در استخرهای پرورش آبزی پرورش داد.

شاه میگو یا لابستر بدون چنگال، لابستر پنجه دار و لابستر صخره ای سه گروه اصلی از خانواده لابسترهای آب های شیرین می باشند.

شاه میگو از کجا بخریم؟

شاه میگو از جمله خوراکی های دریایی گرانقیمت و البته خوشمزه محسوب می شود. اگر در شهرهای جنوبی زندگی می کنید، باید بگوئیم که بسیار خوش شانس هستید. زیرا می توانید به راحتی با مراجعه به بازار شاه میگو مورد نظر خود را از صید روزانه ماهیگیران خریداری نمایید.

البته این به این معنا نیست که در سایر شهرها امکان خرید لابستر وجود ندارد. بلکه لابستر را می توان در تمام شهرهای ایران از بازار ماهی فروش ها و یا فروشگاه های معتبر مواد غذایی به صورت تازه یا منجمد خریداری نمود.

اگر شاه میگو را به صورت حضوری و تازه خریداری می کنید. حتما به رنگ پوست آن دقت نمایید. پوست شاه میگو باید بدون لک و عاری از هر گونه بیماری باشد. شاه میگو تازه بوی دریا می دهد.

به علاوه با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی و وجود وبسایت های معتبر برای خرید مواد غذایی مختلف از جمله انواع غذاهای دریایی نظیر شاه میگو امکان خرید اینترنتی و آنلاین این محصول نیز وجود دارد. لازم به ذکر است حتما باید وب سایتی که برای خرید اینترنتی خود انتخاب می کنید، دارای نماد الکترونیکی باشد. این نماد نشان دهنده اعتبار وبسایت است.

منبع: www.shelep.ir

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.