افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

قوه قضائیه لرستان از دیدگاه آمار/کاهش پرونده های سرقت و مواد مخدر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 234141
قوه قضائیه لرستان از دیدگاه آمار/کاهش پرونده های سرقت و مواد مخدر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام سعید شاهواری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعداد پرونده های وارده به دادگستری لرستان گفت: امسال 381 هزار و 405 پرونده در دستگاه قضایی استان وارد شده است. وی گفت: 385 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان رسیدگی شده است. 3600 پرونده سالمند بسته شد رئیس دیوان عالی لرستان با […]

حجت الاسلام سعید شاهواری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعداد پرونده های وارده به دادگستری لرستان گفت: امسال 381 هزار و 405 پرونده در دستگاه قضایی استان وارد شده است.

وی گفت: 385 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان رسیدگی شده است.

3600 پرونده سالمند بسته شد

رئیس دیوان عالی لرستان با اشاره به اینکه عملکرد قوه قضائیه 3 هزار و 671 فقره بوده است، افزود: با این اوصاف تمامی پرونده هایی که طی سال جاری وارد دادگاه ها شده، رسیدگی شده و مازاد بر 3 هزار و 671 پرونده مربوط به سال قبل پردازش و بسته شده است.

حجت الاسلام شاهواری با بیان اینکه برخی از پرونده های گرفته شده مربوط به سالمندان است که بیش از یک سال است ادامه دارد و گفت: امسال با 3 هزار و 632 پرونده سالمندان در استان برخورد شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری 41 شعبه غیرمتعارف با پرونده های بالادستی در قوه قضائیه داشتیم که کوچک در پایان بهمن ماه تعداد شعب به 18 شعبه کاهش یافت و در پایان سال که آمار سال آینده مشخص می شود، تعدادی از آنها کاهش یافته و به شعب عادی تبدیل می شود.

افزایش 10 درصدی مجازات های جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه با اقدامات قضایی در استان، پرونده های سرقت در دستگاه قضایی کاهش یافته است، گفت: پرونده های قاچاق مواد مخدر نیز در قوه قضائیه کاهش یافته است. استان

حجت الاسلام شاهواری با اشاره به ارجاع پرونده تصادفات به شورای حل اختلاف گفت: در این راستا 4 هزار پرونده تصادف به شورای حل اختلاف استان ارائه شده است. 82 درصد تصادفات با مصالحه و جبران خسارت برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میانگین زمان صدور گواهینامه 37 ساعت بوده است، ادامه داد: امسال این تعداد بین یک تا 5 ساعت کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه به مجازات های جایگزین حبس در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: نسبت به سال گذشته تعداد مجازات های جایگزین حبس در استان 10 درصد افزایش داشته است.

افزایش 23 درصدی استفاده از کمربند الکترونیکی برای زندانیان

حجت الاسلام شاهواری همچنین به پرونده الکترونیکی و کاهش پرونده های کاغذی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 42 هزار و 911 پرونده الکترونیکی و بدون کاغذ ارسال شده که نسبت به سال گذشته 400 درصد افزایش داشته است.

وی به الکترونیکی بودن رسیدگی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 83 درصد رسیدگی ها به صورت الکترونیکی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان همچنین تعداد رسیدگی های اینترنتی در سال گذشته را 14 پرونده عنوان کرد که این تعداد در سال جاری به 6 هزار و 770 پرونده رسیده است.

حجت الاسلام شاهواری در ادامه به افزایش 23 درصدی استفاده از بند الکترونیکی زندانیان در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امسال این تعداد 655 نفر بوده است.

او همچنین گفت: رضایت افسردگی در بهمن ماه امسال تعداد مراجعه کنندگان به دادگستری به 85 درصد رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.