افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

قهوه برای لاغری و چربی سوزی + روش مصرف خطرات لاغری با قهوه

  • کد خبر : 115261
قهوه برای لاغری و چربی سوزی + روش مصرف خطرات لاغری با قهوه

قهوه چگونه باعث کاهش وزن می شود؟ قهوه با افزایش متابولیسم بدن نیز از دست دادن اشتها، باعث کاهش وزن می شود. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که قهوه سرشار از ترکیبات فعال است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. سوابق تاریخی استفاده از کافئین در قهوه و کاهش وزن در بسیاری […]

قهوه چگونه باعث کاهش وزن می شود؟ قهوه با افزایش متابولیسم بدن نیز از دست دادن اشتها، باعث کاهش وزن می شود. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که قهوه سرشار از ترکیبات فعال است که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

سوابق تاریخی استفاده از کافئین در قهوه و کاهش وزن در بسیاری از فرهنگ ها یافت شده است و قدمت آن به هزاران سال قبل می رسد. کافئین عمدتاً در دانه های گیاه قهوه یافت می شود که مردم روزانه آن را به عنوان نوشیدنی مصرف می کنند.

کافئین که به دلیل توانایی آن در تحریک هوشیاری ارزشمند است، محبوب ترین (و کنترل نشده) ماده روانگردان در جهان است و تخمین زده می شود که روزانه یک نوشیدنی کافئین دار برای هر نفر مصرف شود. با توجه به خواص محرک آن، جای تعجب نیست که مردم معمولاً معتقدند کافئین باعث کاهش وزن می شود. اما آیا این فرضیات درست است؟

قهوه چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

کافئین به عنوان محرک کاهش وزن شناخته می شود و ماده ای است که عملکرد فیزیکی بدن را افزایش می دهد. بر اساس مطالعه ای که در سال 1979 انجام شد، افرادی که کافئین مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که کافئین مصرف نمی کنند. 7 درصد مسافت را در دو ساعت دوچرخه سواری افزایش می دهد. مطالعه دیگری بر روی دوندگان انجام شده است که نشان می دهد; کسانی که کافئین مصرف می کنند، 44 درصد استقامت و سرعت بیشتری نسبت به کسانی که کافئین مصرف نمی کنند، دارند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین باعث تولید گرما در بدن می شود. در واقع این روش باعث می شود که بدن از کالری موجود در غذا انرژی و گرما تولید کند. علاوه بر این، مصرف کافئین میل به خوردن را پس از مدتی کاهش می دهد. اما باز هم، شواهد زیادی برای حمایت از این موضوع در دراز مدت وجود ندارد. اگرچه کافئین تأثیر مثبتی بر انرژی و اشتها دارد، اما این عوامل فقط در کوتاه مدت کار می کنند. اما به طور کلی می توان گفت که قهوه برای کاهش وزن مفید است.

انواع قهوه برای چربی سوزی و کاهش وزن

انواع قهوه برای چربی سوزی
انواع قهوه برای چربی سوزی

علاوه بر این، قهوه به دلیل وجود کافئین، باعث کاهش وزن می شود. اما داستان به همین جا ختم نمی شود و بسیاری از دوستداران طبیعت موها را با قهوه رنگ کنید آنها در خانه ساخته می شوند. با این کار موهایشان شاداب می شود و از خواص قهوه بهره می برند. اما بهتر است به موضوع خود بازگردیم تا بدانیم چه قهوه ای برای کاهش وزن مفید است؟

  • قهوه سبز برای کاهش وزن

قهوه سبز به دانه های قهوه ای اطلاق می شود که بو داده نشده و حاوی سطوح بالاتری از اسید کلروژنیک هستند. عصاره قهوه سبز را می توان به عنوان مکمل مصرف کرد یا مانند قهوه سنتی دم کرد. برخی مطالعات نشان می دهد که خواص قهوه سبز برای کاهش وزن و تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد و با کاهش جذب کربوهیدرات و ترویج چربی سوزی به کنترل وزن کمک می کند. علاوه بر این، بسیاری از افراد شامل قهوه سبز هستند بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن. در نظر گرفتن.

  • قهوه اسپرسو برای کاهش وزن

اسپرسو یک نوشیدنی قهوه غلیظ است که با فشار دادن آب داغ روی دانه های ریز آسیاب شده قهوه تهیه می شود. این نوشیدنی انرژی زا دارای حداقل کالری است و برای کسانی که از رژیم غذایی با کالری کنترل شده پیروی می کنند گزینه ایده آلی است. علاوه بر این، خواص قهوه تلخ برای کاهش وزن در صورت مصرف بدون شکر مشخص می شود.

بنابراین، برای به حداکثر رساندن مزایای کاهش وزن قهوه تلخ (اسپرسو)، آن را بدون شکر یا افزودنی های پر کالری مصرف کنید. برخی یک شات ساده اسپرسو را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر از آن به عنوان پایه نوشیدنی هایی مانند کاپوچینو یا لاته ساخته شده با شیر کم چرب یا جایگزین های لبنی استفاده می کنند.

قهوه سیاه بدون افزودن شیر، خامه یا شکر درست می شود. از آنجایی که تقریبا هیچ کالری ندارد، نوشیدنی ایده آلی برای کسانی است که سعی در کاهش وزن دارند. مصرف قهوه سیاه می تواند انرژی مورد نیاز برای تامین انرژی در طول روز را افزایش دهد و در مقابل هوس غذایی مقاومت کند و اشتها را کاهش دهد. برای بهره مندی از فواید کامل قهوه سیاه، دانه های باکیفیت را انتخاب کنید و روش های مختلف دم کردن را امتحان کنید تا طعم مناسب کام خود را پیدا کنید.

خواص قهوه برای کاهش وزن

برای بسیاری از افراد، یک فنجان قهوه تمام چیزی است که برای شروع روز با روحیه خوب نیاز دارند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که قهوه چه کاری برای افزایش انرژی در بدن انجام می دهد؟

خواص قهوه برای کاهش وزنخواص قهوه برای کاهش وزن
خواص قهوه برای کاهش وزن

قهوه به سرکوب اشتها کمک می کند

قانون شماره یک برای کاهش وزن، کنترل غذا خوردن بدون فکر است. قهوه حاوی کافئین است که گرسنگی و میل به خوردن را برای مدت کوتاهی کاهش می دهد. تحقیقات زیادی وجود دارد که رابطه بین کافئین و کاهش اشتها را نشان می دهد. مطالعات نشان می دهد که می تواند سطوح گرلین (هورمونی که باعث احساس گرسنگی شما می شود) را کاهش دهد. بنابراین اگر در حین کاهش وزن با هوس غذایی دست و پنجه نرم می کنید، بدانید که قهوه می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند.

قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

قهوه دارای فوایدی مانند خلق و خوی بهتر، سطح انرژی بالاتر و متابولیسم سریعتر است. برای افراد ناآشنا، کاهش وزن تا حد زیادی به میزان متابولیسم شما بستگی دارد. مطالعات منتشر شده در مجله علوم غذایی و تغذیه نشان می دهد که کافئین برای متعادل کردن BMI و سرعت بخشیدن به متابولیسم عمل می کند. متابولیسم مواد مغذی را تجزیه می کند و از کالری غذا در طول روز استفاده می کند. این بدان معناست که متابولیسم بدن کالری را سریعتر می سوزاند و باعث کاهش وزن می شود.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان است.

خواص آنتی اکسیدانی قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که فواید سلامتی متعددی از جمله کاهش التهاب و آسیب رادیکال های آزاد دارد. وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، آنتی اکسیدان ها می توانند اشتها را کاهش داده و سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهند. اکنون می دانید که چگونه قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند. بنابراین سعی کنید روزی دو فنجان قهوه بنوشید اما میزان شکر را محدود کنید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای کاهش وزن.

وقتی از بی خوابی رنج می برید و فکر می کنید که یک قهوه داغ می تواند حال شما را بهتر کند. باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. قهوه بعد از خواب باعث چاقی می شود و بهتر است آن را مصرف نکنید. کارشناسان همچنین توصیه می کنند قبل از صبحانه قهوه ننوشید، زیرا باعث می شود سطح قند خون در پاسخ به غذایی که می خورید تا 50 درصد افزایش یابد. با گذشت زمان، این می تواند منجر به مشکلی به نام “مقاومت به انسولین” شود. در حال حاضر، بدن شما نمی داند چگونه از قند و انرژی کربوهیدرات ها استفاده کند. در بدترین حالت، مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 شود. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بعد از صبحانه یا قبل از ورزش است.

نحوه استفاده از قهوه برای کاهش وزن

زمان استفاده از قهوه برای کاهش وزن فرا رسیده است.زمان استفاده از قهوه برای کاهش وزن فرا رسیده است.
زمان استفاده از قهوه برای کاهش وزن فرا رسیده است.

راه های زیادی برای لذت بردن از فنجان قهوه بدون افزایش وزن وجود دارد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که از افزودن شکر خودداری کنید. شکر در بسیاری از خامه های طعم دار و لاته های از پیش ساخته شده یافت می شود. راه های مختلفی برای کاهش مصرف شکر و در عین حال طعم دادن به قهوه وجود دارد تا بتوانید با قهوه لاغر شوید.

  • می توانید کمی دارچین اضافه کنید.
  • از شیر بادام شیرین نشده یا شیر نارگیل استفاده نکنید.
  • از مقدار کمی شیرین کننده طبیعی بدون کالری مانند استویا استفاده کنید.
  • می توانید چند قطره عصاره وانیل اضافه کنید.
  • می توانید مقداری شکلات تلخ آب کرده و بریزید.

خطر حمله قلبی با قهوه برای کاهش وزن

اکثر مردم نمی توانند روز خود را بدون یک یا دو فنجان قهوه شروع کنند. با این حال، مطالعات مختلفی در مورد مصرف و اثرات قهوه بر بدن وجود دارد. در دهه 1960، قهوه به عنوان یک عامل خطر برای بیماری عروق کرونر در نظر گرفته شد. با این حال، تحقیقات بعدی نشان داد که فقط مصرف بیش از حد قهوه (بیش از پنج یا شش فنجان در روز) می تواند به قلب آسیب برساند.

از آنجایی که قهوه حاوی کافئین است، مردم مدت‌ها به این فکر می‌کردند که آیا نوشیدن قهوه می‌تواند قلب را تحریک کند و باعث تپش قلب (احساس عجیب ضربان قلب ضعیف، از دست رفته یا قوی) یا فیبریلاسیون دهلیزی (یک مشکل ریتم قلب که با مشکل ریتم قلب مشخص می‌شود) شود. حتی می تواند باعث ضربان قلب سریع و نامنظم شود.

با این حال، طبق یک مطالعه در سال 2019 توسط دکتر Gaziano، افرادی که مقادیر متوسط ​​قهوه (یک تا سه فنجان در روز) می نوشند، کمتر در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستند. بنابراین مضرات قهوه در صورت مصرف صحیح هیچ تاثیری بر شما نخواهد داشت.

آخرین کلمه در مورد قهوه برای کاهش وزن.

اگر فکر می کنید که کافئین به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست، باید بگویم که در مسیر درستی هستید. هیچ چیز ثابت نیست و مردم هنوز نتوانسته اند به طور قطعی ثابت کنند که کافئین موجود در قهوه باعث کاهش 100 درصدی وزن می شود. این ایده که “قهوه برای کاهش وزن مفید است” فقط در کوتاه مدت قابل استفاده است و بهتر است در کنار ورزش، رژیم غذایی و سایر عوامل قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.