افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

قنبرپور: هیچ گزینه ای بهتر از برونکو برای پرسپولیس وجود ندارد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 174885
قنبرپور: هیچ گزینه ای بهتر از برونکو برای پرسپولیس وجود ندارد – پرسپولیس نیوز

مصطفی قنبرپور سرمربی سابق پرسپولیس می گوید برونکو از نظر مالی با این باشگاه تعامل خواهد داشت. حالا که بحث بازگشت برانکو مطرح شده است، می توانید از بازیکنان پرسپولیسی که با او کار کرده اند درباره ایوانکوویچ و ویژگی های او بپرسید. مصطفی قنبرپور که اکنون سرمربی تیم فوتبال سایپا است، در ابتدای حضور […]

مصطفی قنبرپور سرمربی سابق پرسپولیس می گوید برونکو از نظر مالی با این باشگاه تعامل خواهد داشت.

حالا که بحث بازگشت برانکو مطرح شده است، می توانید از بازیکنان پرسپولیسی که با او کار کرده اند درباره ایوانکوویچ و ویژگی های او بپرسید.

مصطفی قنبرپور که اکنون سرمربی تیم فوتبال سایپا است، در ابتدای حضور برونکو در پرسپولیس به عنوان دستیار و سپس به عنوان مربی در کنار او بود و شاید در مورد بهترین گزینه برای سرمربی، حرف های جالبی برای گفتن داشته باشد. . مربی این تیم با توجه به شناختی که از این مربی دارید.

درباره جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس چه می گویید؟
آقای گل محمدی در این تیم زحمات زیادی کشید. در دوره ای که بازی کرد بازیکن ارزشمندی برای پرسپولیس و تیم ملی بود و به عنوان مربی یکی از مربیان خوب و ثابت فوتبال ما بود. حالا شاید در دوران مربیگری او فراز و نشیب هایی وجود داشت اما نتایج مطلوب بود و این قهرمانی ها نشان می دهد که مربی خوب و ارزشمندی بوده است. به خصوص اگر بدانیم کار در پرسپولیس خیلی سخت است. از طرفی همیشه شنیده ایم که مربیان کیف خود را با خود حمل می کنند و می آیند و می روند. شاید آقا یحیی می خواست برود و خستگی بر او غلبه کرده بود و با توجه به فشارهایی که روی او بود و در پرسپولیس وجود داشت تصمیم به رفتن گرفت و متاسفم. ای کاش آقای یحیی می ماند و به کارش ادامه می داد تا با بازیکنان بهتر نتایج بهتری بگیرد اما این قانون فوتبال است. به یک معنا متاسفم که ایشان رفته اما خوشحالم که رفته تا برای خودش و خانواده اش وقت بگذارد. امیدوارم هر جا هست سالم باشد به شرط اینکه توانایی و حق خدمت در آینده به تیم فوتبال کشور را داشته باشد.

به نظر می رسد برانکو گزینه اصلی باشگاه پرسپولیس برای جانشینی او باشد. آقای برانکو را هم خوب می شناسد.
واقعیت این است که من چندین سال در برونکو بودم و در آن زمان در پرسپولیس به عنوان دستیار، سرپرست و مدیر تیم کار می کردم. در دوران بازیگری ام در تیم پرسپولیس در سال 1370 قهرمان جام ملت های آسیا شدم و فینال آسیا را نیز با آقای برانکو تجربه کردم. آقای برانکو شخصیت بسیار قوی ای دارد و بسیار موجه است. در آن چند سالی که در پرسپولیس کار کردند نشان دادند که عاشق هواداران و نتیجه هستند. برونکو فردی بسیار صبور است و حس شوخ طبعی بالایی دارد. سخت کوشی آنها و البته همدلی بین بازیکنان باعث شد پرسپولیس در آن زمان موفق شود. در ادامه آقای برانکو تعامل بسیار خوبی با مدیران باشگاه داشتند که بسیار مهم بود و باعث شد آن تیم سال های درخشانی داشته باشد.

از نظر فنی چه ویژگی های برجسته ای داشتند؟
به نظر من همین سخت کوشی بارزترین ویژگی اوست و بار فنی اش هم خیلی بالا بود. ویژگی های فنی و تلاش او باعث شد تا بازیکنان آن زمان بهترین عملکرد خود را در تمامی خطوط ارائه دهند. البته در آن زمان بازیکنان بزرگ و ارزشمندی مانند سیدجلال حسینی و دیگر چهره ها در این تیم حضور داشتند. این بازیکنان بسیار همدل بودند و تلاش برانکو باعث شد که پرسپولیس از دقیقه اول تا دقیقه 90 کیفیت فوق العاده ای ارائه کند و در مقاطعی از دقایق 70 و 80 به بعد تهاجمی تر شود.

مهمترین ویژگی آن چه بود؟
صبر آنها ویژگی های اخلاقی خوبی داشتند، اما تحمل و انسانیت آنها فوق العاده بود و همیشه رابطه بسیار نزدیکی با هواداران داشتند.

*به نظر شما با توجه به تغییر شرایط پرسپولیس نسبت به آن سال ها و البته سنش، برونکو می تواند دوباره در پرسپولیس موفق شود؟
وقتی مربی به خانه برمی گردد، با محیط آن خانه غریبه نیست. او شناخت کاملی از محیط پرسپولیس دارد و تعامل بسیار خوبی با مدیران باشگاه دارد. بزرگواری او به پرسپولیس و رابطه اش با هواداران کمک می کند و باز هم می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. برانکو آدمی نیست که الان به ایران بیاید و با فرهنگ ما آشنا نباشد. او کم و بیش زبان فارسی را می فهمد و به لطف کادر فنی خوبی که در اختیار دارد می تواند موفق باشد. درست است که سنش بالا رفته اما از نظر بحث مدیریتی و شانس روانی هم به همان اندازه موثر خواهد بود. او می تواند کار فنی را سبک کند و مانند گل محمدی مسائل تمرینی را به دستیارانش بسپارد و خودش آنها را مدیریت کند.

اگر برونکو با باشگاه به توافق نرسد چه اتفاقی می افتد؟
فکر نمی کنم گزینه ای بهتر از او برای پرسپولیس پیدا کنیم. برانکو مربی سرشناسی است و هواداران خاطرات خوبی از او دارند. قهرمانی لیگ و نایب قهرمانی آسیا و البته قهرمانی جام حذفی. به نظر من اگر می خواهند مربی خارجی دیگری بیاورند باید هم وزن آقای برانکو را داشته باشد چون پرسپولیس جای کمی نیست و وقتی اسمی از پرسپولیس می آید در هر جای کشور ورزشگاه ها پر می شود.

از نظر مالی چطور؟ بر اساس محدودیت بودجه، پرسپولیس می تواند مطالبات مالی خود را تامین کند؟
به نظر من الان برونکو از نظر مالی تعامل دارد چون قراردادش با تیم ملی عمان به پایان می رسد. می دانید که زندگی در کشورهای عربی سخت است و با وجود اینکه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری کاملاً در دسترس است، هرگز نمی توانید شور و نشاطی را که در ورزشگاه آزادی در این کشورها وجود دارد، مشاهده کنید. در هیچ کجای دنیا صدها هزار نفر به طور همزمان برای Bronco تشویق نمی کنند، و مردم نیز دوست دارند در مورد این شور و شوق احساس بهتری داشته باشند. از این نظر، اینجا بهترین مکان برای Bronco است.

اگر بحث انتخاب سرمربی طولانی شود، پرسپولیس ضرر نمی کند؟
فعلا تیم باید با همان برنامه ای که آقای گل محمدی و دستیارانش داده اند، تمرینات خود را شروع کند و با توجه به 40 روز باقی مانده تا شروع مجدد لیگ، فکر نمی کنم عقب نشینی کنیم، اما امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. برای پرسپولیس اتفاق خواهد افتاد. پرسپولیس هواداران زیادی دارد که بابت پیروزی این تیم اشک شوق ریختند و اتفاقات آن روی زندگی آنها تاثیرگذار بود. اگر پرسپولیسی هستیم و در گروه هستیم باید به باشگاه و پرسپولیس احترام بگذاریم اما اگر خارج از گود هستیم باید به بهترین اتفاق ممکن برای این تیم امیدوار باشیم.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)