افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

قم اولین استان غیرساحلی پرورش ماهیان خاویاری کشور است

  • کد خبر : 363587
قم اولین استان غیرساحلی پرورش ماهیان خاویاری کشور است

به گزارش بازار، محمدرضا حاجیرضا با اشاره به توانمندی های پیشرانان توسعه بخش کشاورزی گفت: توسعه بخش کشاورزی با سرمایه گذاری صورت می گیرد. ما می‌توانیم زنجیره‌ها را با هدف ایجاد ارزش افزوده واقعی در بخش کشاورزی استان تکمیل کنیم، به همین دلیل ۷ تا ۸ مورد را به عنوان قابلیت‌های توسعه بخش کشاورزی اعلام […]

به گزارش بازار، محمدرضا حاجیرضا با اشاره به توانمندی های پیشرانان توسعه بخش کشاورزی گفت: توسعه بخش کشاورزی با سرمایه گذاری صورت می گیرد. ما می‌توانیم زنجیره‌ها را با هدف ایجاد ارزش افزوده واقعی در بخش کشاورزی استان تکمیل کنیم، به همین دلیل ۷ تا ۸ مورد را به عنوان قابلیت‌های توسعه بخش کشاورزی اعلام می‌کنم.

وی افزود: درخواستی از دست اندرکاران و سرمایه گذاران در بخش کشاورزی داریم. اگر بتوانند این مسیر را طی کنند با اتحاد شاهد رشد خوب بخش کشاورزی در استان خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از جمله بخش های مختلف سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی می توان به توسعه گلخانه ها، پرورش مرغ گوشتی، فرآوری تخم مرغ، ساخت سردخانه و … اشاره کرد که در این راستا می تواند زمینه های خوبی را فراهم کند. تسهیلات به علاقه مندان به سرمایه گذاری

وی به سایر بخش های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان پرداخت و اظهار داشت: تولید و پرورش ماهیان خاویاری از دیگر بخش هایی است که علاقه مندان می توانند در آن سرمایه گذاری کنند. امروز 8 واحد تولید ماهیان خاویاری غیر ساحلی در استان داریم. قم به عنوان اولین استان در کشت این نوع آبزیان در کشور معرفی شده است.

حاجیرضا بیان کرد: سال گذشته 150 کیلوگرم خاویار از این ظرفیت ها صادر کردیم. با توجه به موفقیت در این زمینه، در حال برنامه ریزی برای توسعه حداقل 10 واحد دیگر هستیم. اولویت آنها با اپراتورهای بومی استان است که سابقه این فعالیت را دارند و آب و چاه دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سوله ذخیره سازی موسسات کشاورزی با ظرفیت حداقل 2 هزار تن یکی از الزاماتی است که با امکانات و زیرساخت های زمینی موجود حمایت می کنیم.

صادرات سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز از قم به سایر استان ها

وی افزود: یکی از مهم ترین توانمندی های ما در استان فرآوری گوشت قرمز است. ما سالانه 31000 تن گوشت قرمز تولید و 15000 تن مصرف می کنیم. امروز 16 هزار تن از مازاد آن به صورت خام به استان های همجوار منتقل می شود. ما باید زنجیره تولید گوشت قرمز را به سمت گوشت های فرآوری شده، بسته بندی شده و برند پیش ببریم.

حاجیرضا با اشاره به چالش های پیش روی کشاورزان خاطرنشان کرد: در کنار نقاط قوت کشاورزی استان، قطعاً دغدغه ها، مسائل و مشکلاتی وجود دارد، زیرا بخش کشاورزی بخشی است که زنده است، تولید مثل می کند و با طبیعت ارتباط دارد و قطعاً در حال انجام است. تغییر دهید. و تغییراتی خواهد داشت.

تاثیر گرد و غبار بر افزایش وزن جوجه های قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم با مشکلاتی مانند خشکسالی و ریزگردها مواجه است. در 3 ماه گذشته گرد و غبار بر افزایش وزن جوجه های غوسی تأثیر داشته است. اینها رویدادهایی هستند که مستقیماً بر بخش کشاورزی تأثیر می گذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.