افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

قمار با آینده کارگران/مدیران ناکارآمد شستا، کارگران و کارفرمایان را در مقابل هم قرار داده است!

  • کد خبر : 385854
قمار با آینده کارگران/مدیران ناکارآمد شستا، کارگران و کارفرمایان را در مقابل هم قرار داده است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی عبدیان، نماینده اداره کارفرمایان اتاق بازرگانی، صنعت و معدن قزوین گفت: بیشتر اوقات مشکل کارفرمایان با سازمان تامین اجتماعی بود که بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شدند. از اردیبهشت تا کنون به دلیل کمبود نیروی کار یا مواد اولیه و دلایل دیگر. رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی عبدیان، نماینده اداره کارفرمایان اتاق بازرگانی، صنعت و معدن قزوین گفت: بیشتر اوقات مشکل کارفرمایان با سازمان تامین اجتماعی بود که بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شدند. از اردیبهشت تا کنون به دلیل کمبود نیروی کار یا مواد اولیه و دلایل دیگر.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به موضوع تغییر عنوان شغلی که یکی از شکایت های کارفرمایان است، ادامه داد: این ظلم در حق کارفرمایان است. سازمان تامین اجتماعی برای اصلاح مشاغل مبلغی را از کارفرما کسر می کند و این مبلغ به دست کارگر نمی رسد.

نماینده این کارفرما می گوید: کارگری پس از سی سال کار برای بازنشستگی به تامین اجتماعی می رود، به او می گویند که بیمه با توجه به موقعیت شغلی پرداخت نشده است و او را مجبور می کنند از کارفرما شکایت کند تا بتواند شکایت کند. مابه التفاوت را پرداخت کرده و کارگر می تواند بازنشسته شود.

مهدی عبدیان، کارآفرینان با این موضوع عناوین شغلی و جرایم غیرقابل پرداخت، مشکل دیگری از جمله مشکل سرمایه در گردش و خوابیدن در چرخه تولید باز را به مشکلات خود اضافه کرده و با این رویه کارگر را نیز در معرض قرار دادند. جلوی کارفرما

وی ادامه داد: انتظارات ما از آقای رئیسی متفاوت بود و انتظار داشتیم مدیران توانمند شستا و سایر ادارات را مدیریت کنند. اما اینطور نبود، این مدیران با آبروی شهید رئیسی بازی کردند اما قرار نیست برای مدیران ناکارآمد شستا به بیمه شدگان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

نماینده این کارفرما گفت: سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و این بدهی از اول انقلاب اسلامی بر دوش تامین اجتماعی بوده و آنها نیز در حمایت از حق بیمه کارگران کوتاهی کردند و این سرمایه را به هدر دادند. امروز کارفرما و کارگر زیان را پرداخت نخواهد کرد.

عبدیان معتقد است: اینکه مدیران ناکارآمد اجازه ورشکستگی شرکت شستا را بدهند و پس از منابع حق بیمه تامین اجتماعی اقدام به تاسیس آن کنند، صحت ندارد. این واقعاً یک ظلم آشکار برای کارفرمایان و کارگران است. قبلا مشکل کارفرمایان ما حسابرسی و مالیات بود. اما اکنون بزرگترین مشکل کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی هستند. این مشکلات در دولت سیزدهم رخ داده است و مدیران باید پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از صدور بخشنامه های بدون تجربه افزود: بخشنامه هایی که بدون نظر کارشناسان بخش خصوصی تهیه و منتشر می کنید شرایط بد صنعت را در نظر نمی گیرد و لطفا مشکل دیگری اضافه نکنید.

وی با اشاره به اینکه مراجعه به ستاد تسهیل هیچ کدام از مشکلات ما را حل نمی کند، ادامه داد: برای رفع مشکلات به ستاد تسهیل می رویم. پس این ستاد تسهیل تامین اجتماعی برای چیست؟ طبق قانون مشکلات را حل کنید. چرا بخشنامه های جدیدی را به نفع سازمان نوشته اند؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.