افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

«قلت» وارد جشنواره شد/بازگشت ارامنه به فجر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 184028
«قلت» وارد جشنواره شد/بازگشت ارامنه به فجر – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری مهدی همدسقایان از ششم آذرماه آغاز به کار کرد. در بخش صحنه ای این دوره از جشنواره، نمایش هایی در تالار وحدت، مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه مولوی، تالار حافظ، تالار سنگلج، تالار هنر و مجموعه تئاتر محراب اجرا می شود. […]

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری مهدی همدسقایان از ششم آذرماه آغاز به کار کرد. در بخش صحنه ای این دوره از جشنواره، نمایش هایی در تالار وحدت، مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه مولوی، تالار حافظ، تالار سنگلج، تالار هنر و مجموعه تئاتر محراب اجرا می شود.

روز دوشنبه دوم بهمن ماه و در دومین روز از این رویداد مهم تئاتری، تماشاخانه ها میزبان 12 اثر صحنه ای خواهند بود. در بخش خیابانی چهل و دومین جشنواره که اولین روز خود را سپری می کند، در منطقه پناه رودکی، سکوی تئاتر خیابانی تئاترشهر، موزه عبرت، متروی تئاتر شهر، متروی ایوان انتظار در میدان ولیعصر (عج)، رازی. فرهنگسرای، فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد و برج اسلامی آزادی شاهد اجرای ۷ نمایش خیابانی هستند.

شروع اجراهای خارج از کشور با نمایشی از ارمنستان

در دومین روز از قسمت صحنه جشنواره تئاتر فجر شاهد اجرای نمایشی در بخش مسابقه ملل خواهیم بود که در واقع آغاز اجراهای بخش بین المللی جشنواره است. نمایش «هملت» به کارگردانی هایک اسرافیلیان از ارمنستان به مدت 55 دقیقه با حضور علاقه مندان به تئاتر در سالن چهار ضلعی مجموعه تئاترشهر اجرا می شود. این نمایش در دو نوبت 18:30 و 20:30 اجرا می شود.

ارمنستان حضور پررنگی در جشنواره تئاتر فجر دارد و امسال نیز در این رویداد حضور دارد. اصولاً در سالهای اخیر کشورهای همسایه ایران مانند ارمنستان، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، ترکیه و … به بخش دائمی بخش بین المللی جشنواره تبدیل شده اند و اکثریت آثار بخش بین المللی را به خود اختصاص داده اند. . .

جشن دومین روز از 4 نمایش مسابقه تئاتر ایران

نمایش «رویای اسبی به نام شب رنگ» به نویسندگی مهدی سیمریز و کارگردانی محمد جهانپا مشهدی که دومین شب اجرا خود را پشت سر می گذارد، روزهای هفدهم و بیستم در سالن اصلی تئاترشهر پذیرای علاقه مندان به تئاتر است. مجتمع این اثر در مسابقه هویت ملی و تئاتر ایران حضور دارد.

«بدریه» نمایش دیگری از مسابقه تئاتر ایران به نویسندگی بابک خواجه پاشا است که با فیلم «ابی روشن» به کارگردانی مجید اقبالی از اهواز نیز در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این نمایش که از اهواز در این رویداد شرکت کرده است به مدت 65 دقیقه در دو نوبت 16:30 و 20:00 در سالن ناظرزاده کرمانی ایرانشهر اجرا می شود.

سومین نمایش مسابقه ایران تئاتر که در دومین روز از چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر اجرا می شود، نمایش «گزارش باز تنگ فنی» به کارگردانی فضل الله عمرانی از تهران است که در ایرانشهر به نمایش درمی آید. تئاتر در ایرانشهر. اتاقی در خیابان 18 و 21 با مدت زمان 80 دقیقه. صحنه خارج می شود.

نمایش «کابوس نام اهل هوا» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا داوری از بندرعباس از دیگر نمایش های مسابقه تئاتر ایران است که در دومین روز از جشنواره تئاتر فجر در تالار حافظ اجرا می شود. این اجرا با مدت زمان 60 دقیقه در 2 شیفت ساعت 18:30 و 20:30 اجرا می شود.

«روزگار سگی سگی» در بخش ویژه غزه

اجرای نمایش «رزگار سگی سگی» به نویسندگی و کارگردانی خسرو کشاورز قاسمی از تهران آغازگر نمایش های ویژه غزه است. این اجرا به مدت 50 دقیقه توسط علاقمندان به تئاتر در روزهای 16 و 19 در سالا د لا سامبرا اجرا می شود.

در دومین روز از جشنواره تئاتر فجر شاهد اجرای سه نمایش در بخش مسابقه تئاتر دانش آموزی بودیم. بر این اساس نمایش «قلت» به نویسندگی رامین علیزاده و کارگردانی سعید زمانی در دو نوبت 18:30 و 16:30 دومین شب اجرا را در مجموعه تالار قشقایی تئاترشهر خواهد داشت. از دیگر نمایش های این بخش، نمایش «اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنی نیا از دانشگاه هنر تهران است که به مدت 65 دقیقه در دو سانس 16:30 و 18:30 در سالن اصلی تماشاخانه مولوی اجرا می شود. این نمایش در اولین روز جشنواره اجرا شد.

تالار سنگلج در دومین روز از جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «تقلید زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج محمدی است که در دومین روز جشنواره تئاتر فجر ساعت 17:00 از دانشگاه سوره ارائه می شود. ساعت 20:00 :00

بخش کامل با نمایش 2 نمایشنامه.

نمایش های «کل» به کارگردانی مصطفی محمددوست از فارسان و «روز نوروزی از نو» به کارگردانی مجتبی مرادی از کرمانشاه در دومین روز از جشنواره تئاتر فجر در بخش فراگیر اجرا می شود. نمایش «کول» به مدت 40 دقیقه ساعت 15 به صورت تک اجرا در تالار هنر و نمایش «روز نوروزی یا نیو» با مدت زمان 40 دقیقه ساعت 17 در ساعت 17 به روی صحنه می رود. تالار جمیله شیخی مجموعه تئاتر محراب.

اثری در بخش مهمان

نمایش «خفه گی» به نویسندگی و کارگردانی شهرام سلطانی تنها نمایش مهمان دومین روز جشنواره تئاتر فجر است که در دو نوبت 17:30 و 15:30 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می شود.

ابتدای قطعه خیابان با اجرای 7 نمایش

در روز اول 7 نمایش در مکان های مختلف خیابان تئاتر فجر برگزار می شود. بر این اساس در منطقه رودکی ساعت 16:00 «صرع» به نویسندگی سامان شکیبا و کارگردانی علیرضا تاجیک از ورامین، ساعت 16:30 «بهست وقت دیگری» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی شیوا قاسمی از میناب ساعت 17: 00:00 «بازگشت به خان» اکران می شود. اول» به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان و کارگردانی داریوش نصیری از دانشگاه سوره و ساعت 18 نمایش «چیزی نگو» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا نشی ارائه می شود.

البته ساعت 11 نمایش های «صرع» در فرهنگسرای رازی، «بهسه وختی دیگر» در ایستگاه مترو ایوان انتظار در میدان ولی عصر (عج) و «چیزی نگو» در وزارتخانه اجرا می شود. فرهنگ و جهت گیری اسلامی.

ساعت 16:30 نمایش «تولد من» نوشته موسی هدایتی و صباح سلطانی با اجرای مشترک صادق حسین پور و موسی هدایتی از استان کردستان روی صحنه تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود. نمایش «بند 6» به نویسندگی و کارگردانی میلاد جباری مولانا نیز ساعت 19:30 در موزه عبرت اجرا می شود. «سلام علیکم» عنوان نمایش خیابانی دیگری است که ساعت 11 در مترو تئاترشهر و ساعت 16 در برج آزادی اجرا می شود. میلاد حسین زاده نویسنده و امید جلالی کارگردان این نمایش خیابانی هستند.

عکس از صادق ذباح است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.