افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
8

قطع کردن نمک خوراکی با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است

  • کد خبر : 1304
قطع کردن نمک خوراکی با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است

28 نوامبر 2022 – تحقیقات جدید نشان می دهد که صرفاً محدود کردن تکان دادن نمک روی میز ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. به نظر می رسد استفاده از نمک اضافه شده کمتر بیشترین تأثیر را بر دو نوع بیماری قلبی رایج دارد: نارسایی قلبی و بیماری ایسکمیک قلب که به […]


28 نوامبر 2022 – تحقیقات جدید نشان می دهد که صرفاً محدود کردن تکان دادن نمک روی میز ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

به نظر می رسد استفاده از نمک اضافه شده کمتر بیشترین تأثیر را بر دو نوع بیماری قلبی رایج دارد: نارسایی قلبی و بیماری ایسکمیک قلب که به عنوان سخت شدن شریان ها نیز شناخته می شود و جریان خون را به قلب کند می کند. اما این تحقیق نشان داد که قرار دادن چنین محدودیت هایی در مصرف نمک بر خطر سکته مغزی تأثیری ندارد.

تحقیقات جدید، از دانشکده بهداشت عمومی و پزشکی گرمسیری در دانشگاه تولان در نیواورلئان، امروز در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق.

لو چی، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «به طور کلی، ما متوجه شدیم افرادی که نمک اضافی را به غذاهای خود تکان نمی‌دهند، اغلب در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، صرف‌نظر از عوامل سبک زندگی و بیماری‌های قبلی. MD، PhD، استاد Tulane.

شما مجبور نیستید آن را به طور کامل حذف کنید

Qi در بیانیه‌ای گفت: این خبر خوبی است، زیرا نشان می‌دهد که فقط اضافه کردن نمک کمتر به غذا – نه حذف کامل آن – می‌تواند بدون قربانی کردن زیاد تفاوت ایجاد کند.

محققان دریافتند حتی افرادی که از رژیم غذایی به سبک DASH برای کاهش فشار خون خود پیروی می کردند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را با کاهش نمک در سفره کاهش می دهند.

DASH مخفف عبارت Dietary Approaches to Stop Hypertension است و افرادی که از آن پیروی می کنند بر روی غذاهای غنی از پروتئین، کلسیم، پتاسیم، فیبر و منیزیم تمرکز می کنند و از غذاهای حاوی سدیم، قند افزوده و چربی اشباع شده پرهیز می کنند.

محققان می گویند افرادی که اغلب نمک را در سفره نمی افزایند و همچنین رژیم DASH را دنبال می کردند کمترین خطر ابتلا به بیماری قلبی را در بین افراد مورد مطالعه داشتند.

محققان دریافتند که ارتباط قوی‌تری بین افزودن نمک به غذاها و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در زمانی که افراد سیگاری فعلی هستند یا وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین‌تری دارند، وجود دارد.

نتایج متناقض

در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد که سدیم بالا را با فشار خون بالا مرتبط می کند، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی عروقی است. اما مطالعاتی که به این پیوند می پردازند نتایج متناقضی داشته است زیرا برای محققان سخت است که بفهمند مردم در طول سالیان متمادی چقدر نمک مصرف می کنند.

آ مطالعه قبلی توسط همان تیم تحقیقاتی گزارش داد افرادی که بیشتر به غذاها نمک اضافه می‌کنند در معرض خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی و امید به زندگی کمتری هستند. این مطالعه بر این اساس است و بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه نمک اضافه شده در دراز مدت بر خطر بیماری قلبی تأثیر می گذارد.

برای این مطالعه، محققان از 176570 نفر از پایگاه داده Biobank بریتانیا که در ابتدای مطالعه بیماری قلبی عروقی نداشتند، نظرسنجی کردند. از آنها در مورد اینکه چند وقت یکبار به غذای خود نمک اضافه می کنند، بدون احتساب نمک مورد استفاده در پخت و پز، سؤال شد. آنها می توانند هرگز / به ندرت پاسخ دهند. گاهی؛ معمولا؛ یا همیشه

همچنین از آنها پرسیده شد که آیا در 5 سال گذشته تغییرات عمده ای در رژیم غذایی خود ایجاد کرده اند یا خیر و از آنها خواسته شد آنچه را که در 24 ساعت گذشته خورده و نوشیده اند را به خاطر بیاورند.

محققان رویدادهای بیماری قلبی را از طریق سوابق پزشکی، داده‌های مربوط به پذیرش در بیمارستان، پاسخ‌های پرسشنامه‌ها و داده‌های ثبت مرگ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

سارا گونیم، پزشک متخصص گوارش در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا در اوماها، در سرمقاله ای نوشت که این مطالعه برای مردم کشورهای پردرآمد و کم درآمد امیدوارکننده است.

بار اقتصادی CVD [cardiovascular disease] قابل توجه است و همچنان در حال افزایش است.”

Ghoneim اشاره کرد که یک اشکال این مطالعه این است که از مردم خواسته شد میزان مصرف نمک خود را گزارش کنند و اینکه آنها از پایگاه داده در بریتانیا آمده اند، بنابراین مشخص نیست که آیا سایر جمعیت ها نتایج مشابهی خواهند داشت یا خیر.

نمایش منابع

منابع:

مجله کالج آمریکایی قلب و عروق: تکان دادن نمک کمتر روی غذا در سر سفره می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

Lu Qi، MD، PhD، استاد دانشکده بهداشت عمومی و پزشکی گرمسیری، دانشگاه تولان، نیواورلئان.

مجله قلب اروپا: افزودن نمک به غذاها و خطر مرگ و میر زودرس.

سارا گونیم، پزشک متخصص گوارش، مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، اوماها.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.