افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

قطعی برق بخش خصوصی را تحت تاثیر قرار داده است

  • کد خبر : 332936
قطعی برق بخش خصوصی را تحت تاثیر قرار داده است

به گزارش خبرنگار بازار، صمد حسن زاده در پانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با آرزوی موفقیت برای کابینه دولت چهاردهم، رایزنی مسئولان اقتصادی و کابینه دولت با بخش خصوصی در موضوع انرژی را مورد بحث و بررسی قرار داد. عدم تعادل و زیان‌های کلانی که خاموشی‌ها به فعالان وارد می‌کند وی تاکید کرد: […]

به گزارش خبرنگار بازار، صمد حسن زاده در پانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با آرزوی موفقیت برای کابینه دولت چهاردهم، رایزنی مسئولان اقتصادی و کابینه دولت با بخش خصوصی در موضوع انرژی را مورد بحث و بررسی قرار داد. عدم تعادل و زیان‌های کلانی که خاموشی‌ها به فعالان وارد می‌کند وی تاکید کرد: وزارت نیرو موظف است برای جبران خسارت‌ها راهکار ارائه دهد.

حسن زاده گفت: در اینجا در صورت قطعی شدن تصمیم، دولت موظف است راهکارهای مناسبی برای جبران زیان های بخش تولیدی ارائه دهد. قطع برق واحدها بدون در نظر گرفتن جبران خسارات واحدها از سوی وزارت نیرو امکان پذیر نیست. متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و یگان ها متحمل خسارات هنگفتی شده اند. قطعی برق دو روز در هفته اکثر شرکت‌های بخش خصوصی و به‌ویژه بخش صنعتی در تیرماه باعث شد تا فعالیت بخش خصوصی مختل شود و با تعطیلی این شرکت، تولید و سپس زنجیره تولید محصولات با کاهش مواجه شود. قطع خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش شماخ در تیرماه گفت: وضعیت اقتصادی فعالان بخش خصوصی همچنان مناسب تلقی نمی شود. روند خوش بینانه کل اقتصاد در ماه ژوئیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و وضعیت فعالیت های تجاری در سراسر اقتصاد به تضعیف ادامه می دهد. در بخش صنعت وضعیت بسیار بدتر بوده است به طوری که در 36 ماه گذشته تعداد شماخ صنعت به کمترین مقدار خود رسیده است. نکته نگران کننده این است که در تیرماه 12 حوزه فعالیت بخش صنعت با کاهش شاخص کل مواجه شده اند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: این روزها در آستانه یک تحول بسیار بزرگ در تشکیل کابینه دولت چهاردهم هستیم. ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان و وزرای دولت چهاردهم، امیدواریم شاهد انتخاباتی در خور شأن این وزارتخانه و وظایف آن باشیم تا برای مردم و کشور ارزشمند باشند و به رئیس جمهور کشور کمک کنند. برای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود به ویژه در زمینه خدمت رسانی به بخش خصوصی.

وی افزود: واقعیت این است که در سال های اخیر شرایط اقتصادی خوب نبوده و مشکلات نقدینگی، نوسانات نرخ ارز، بخشنامه های تعدیل نیرو، قوانین متعدد و … شرایط را برای فعالان اقتصادی سخت کرده است. ارتباط با بخش خصوصی در بسیاری از موارد ضعیف شده و شرایطی را به وجود آورده است که تمامی واحدهای تولیدی با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کنند. لذا تقاضا داریم پس از مشخص شدن وزرا هر چه سریعتر جلسات کارشناسی و همفکری با بخش خصوصی برگزار شود تا بتوان از نظرات بخش خصوصی برای رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کرد.

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: امروزه ناهماهنگی در حوزه انرژی اعم از برق و گاز و ناهماهنگی زیرساخت های اقتصادی و … مشکلات زیادی را برای فعالان ایجاد کرده و با کمبود منابع مالی مواجه هستند. که حل آن کار بزرگی خواهد بود. البته در این شرایط از دولت چهاردهم انتظار معجزه نداریم، اما امیدواریم دولت تدبیری برای رفع مشکلات و تبدیل شدن به یک ایده اساسی برای حل مسائل اختلاف نظر داشته باشد. البته بخش خصوصی نیز باید در این راستا گام بردارد و برای رفع مشکلات خود تلاش کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید بهره وری واحدهای اقتصادی خود را افزایش دهیم. اما متاسفانه به جای ارتقای برنامه های بهره وری و استفاده از ظرفیت ها، امکانات و ماشین آلات در حال افزایش است که در این شرایط عدم تعادل برق کار درستی نیست. البته صنایع باید مدرن شوند. اگر صنایع خود را با فناوری جهانی تطبیق ندهیم، واحدهای ما از بین می روند و نمی توانیم کار رقابتی انجام دهیم.

حسن زاده ادامه داد: کشور با شرایط سختی مواجه است و باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور با دولت همکاری کنیم. شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و همه واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند. ما از دولت می خواهیم با همکاری بخش خصوصی این مشکلات را در کوتاه ترین زمان حل کند تا مشکلات اقتصادی در یک زمان معین حل شود.

وی افزود: ما به عنوان بخش خصوصی انتظارات خود را از دولت به صورت مکتوب به دفتر ریاست جمهوری ارسال کرده ایم. خواست ما متعهد به قانون بهبود مستمر شرکت ها به ویژه ماده 25 آن است که بر اساس آن در زمان کمبود برق، گاز و مخابرات، اولویت باید قطع این منابع واحدها باشد. هر زمان که دولت با کمبود مواجه شود، اولویت قطع برق، گاز و مخابرات و قطع موقت جریان برق یا گاز است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص انتخاب رئیس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر به دلیل ابلاغ دستورالعمل ها و مصوبات مختلف ارزی، فعالان اقتصادی دچار سردرگمی شده اند. بنابراین امکان تصمیم گیری در مورد مسائل پولی و مالی را ندارند. بنابراین انتظار می‌رود که فرماندهی نهاد پولی به کسی برسد که به تولید و صادرات اهمیت می‌دهد و بخش خصوصی را در تصمیم‌گیری مشارکت می‌دهد. اینطور نیست که دستورات ایجاد زمان را بدون دریافت نظر از بخش خصوصی و مشورت با آنها اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.