افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

قطار موعود در کریدور راه آهن رشت – خزر / شمال – جنوب به طول 10 کیلومتر متوقف شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 181371
قطار موعود در کریدور راه آهن رشت – خزر / شمال – جنوب به طول 10 کیلومتر متوقف شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه استانی – بهرام قربانپور: اقتصاد راه آهن یکی از مهم ترین انواع کسب و کار محسوب می شود. موقعیت گیلان در بزرگراه. بین المللی کریدور شمال – جنوب به این استان این فرصت را داده است تا از طریق خطوط ریلی به اهداف اقتصادی و تجاری خود دست یابد و از سوی […]

خبرگزاری مهر، گروه استانی – بهرام قربانپور: اقتصاد راه آهن یکی از مهم ترین انواع کسب و کار محسوب می شود. موقعیت گیلان در بزرگراه. بین المللی کریدور شمال – جنوب به این استان این فرصت را داده است تا از طریق خطوط ریلی به اهداف اقتصادی و تجاری خود دست یابد و از سوی دیگر مرکز ثقل تمرکز بین بین المللی بودن

گیلان استانی است که نقطه تلاقی اقتصادی و تجاری کشورهای آسیای میانه، اوراسیا و خزر با کشورهای اروپایی و حتی با کل جهان محسوب می شود. آه تو سوزنش در خط ریلی «رشت به خزر» گیر کرده است.

پروژه تبدیل در ایستگاه Promesa

اما این روزها در محافل از خط راه آهن رشت – خزر صحبت می شود، از لحظه «افتتاح» آن و هر بار وعده ای به وعده های مسئولان اضافه می شود، وعده هایی که سال هاست مثل یک ثروت بر سر می چرخد. این پروژه. و هر سال زمان این «وعده» تمدید خواهد شد.

پروژه راه آهن رشت به خزر به دلیل موقعیت استراتژیک ملی و بین المللی بین المللی که می تواند در تجارت در کشور و منطقه خاورمیانه تحول آفرین باشد. همانطور که داده های آماری می گوید؛ عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن رشت – خزر در سال 1384 آغاز شد، اما از سال 1384 تا 1387 در مدت 13 سال تنها 3 درصد پیشرفت داشت که بیشتر کار آن از سال 1387 آغاز شد.

همانطور که گفته شد، اجرا و بهره برداری از خط ریلی رشت – خزر نه تنها منجر به باروری اقتصاد و رونق بخش بازرگانی استان گیلان، بلکه در سطح ملی و بین المللی است. بین المللی برای گیلان، ایران و همسایگان خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آه تو دارد

خط ریلی رشت – خزر را باید پروژه وعده های مسئولان نامید چرا که دو سال از وعده «محمد اسلامی» وزیر راه در دولت روحانی مبنی بر افتتاح خط ریلی رشت – خزر توسط مرحوم می گذرد. 1400s، و هر سال این وعده بر روی دکمه “extend” است.

علاوه بر تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص تکمیل خط ریلی رشت – خزر و تکمیل پازل کریدور شمال – جنوب. از این رو به دلایل نامعلومی پیشرفت این پروژه در دولت های گذشته به کندی پیش رفت، اما با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، اجرا شد. این خط سرعت گرفت

آخرین وعده برای افتتاح!

اگرچه سرعت اجرای پروژه راه آهن رشت – خزر قابل قبول است اما همچنان در ابر “وعده” قرار دارد. می بینم«آقا و همین سال گذشته مسئولان کشوری و استانی چندین بار در بازدید از این پروژه ریلی درباره افتتاح زودهنگام آن صحبت کردند.

آخرین و جدیدترین قول خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی بود و گفت; پیش بینی می شود این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل شود. وی کندی در اجرای پروژه را ناشی از رطوبت خاک و شرایط جوی دانست و معتقد است; شرایط جوی و رطوبت زیاد باعث کندی اجرای پروژه راه آهن شده است.

4 مگا پروژه راه آهن در کشور

«عباس خطیبی» معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور به همراه خط ریلی رشت – خزر. قسمتی از وی 4 مگا پروژه ریلی کشور را برشمرد و اظهار داشت: تاکنون 2 پروژه ریلی به مرحله بهره برداری رسیده و سومین پروژه ای که در دستور کار افتتاح است، تکمیل خط ریلی رشت – خزر است که پیش بینی می شود تکمیل شود. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری پروژه راه آهن به طول 37 کیلومتر افتتاح و به مردم تحویل داده شود.

پیشرفت 90 درصدی راه آهن رشت – خزر

«موسی فکور» سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان نیز وارد عمل شد. برو خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات پروژه راه آهن رشت – خزر گفت: پیشرفت زیرساختی این پروژه 96 درصد و پیشرفت روسازی 72 درصد است.

وی از پیشرفت بیش از 90 درصدی پروژه رشت – کاسپین خبر داد و افزود: 25 کیلومتر از خط ریلی رشت – خزر به طول 35 کیلومتر ریل گذاری شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در 10 کیلومتر گذشته کار روسازی و راهسازی در دو طرف آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون کیلومتر آخر راه و دو و نیم کیلومتر اول آن انجام شده است. کیلومتر آماده نصب است.

فکور در روزهای اخیر از اختصاص 250 میلیارد تومان به پروژه راه آهن رشت – خزر خبر داد و افزود: از مجوزهای سفر حدود 1.2 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

راه آهن رشت – خزر را رابط مکمل کریدور شمال – جنوب دانست و افزود: این پروژه مهم به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس شناخته می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آه تو دارد

سرپرست معاونت استانداری گیلان با اشاره به اهمیت چندبعدی پروژه راه آهن رشت – خزر، اظهار داشت: ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه در گذر از این مسیر. ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، اقیانوس هند و آسیای جنوب شرقی به لطف تکمیل این خط ریلی امکان پذیر است.

فکور با بیان اینکه خط ریلی رشت – خزر برای گیلان منافع مالی و اقتصادی دارد، تصریح کرد: جذب بیشترین حجم محموله های روسیه و انتقال آن از طریق ایران از مهمترین کارکردهای احداث این خط ریلی است.

وی گفت: مسیر ایران ارزان ترین است. اقتصادی ترین و نزدیک ترین مسیر برای تجارت و کارهای ترانزیتی در منطقه است، افزود: موقعیت ایران به گونه ای است که می تواند توانمندی های خوب شرق آسیا را به اروپا متصل کند.

قطار موعود در کریدور ریلی رشت - خزر / شمال - جنوب به مدت 10 کیلومتر معلق شد

به نظر می رسد بهره برداری از خط ریلی رشت – خزر زمینه ساز توسعه روابط بین اعضای اوراسیا و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بوده و یکی از مهمترین شاخص های تحقق همه جانبه باشد. هدف. سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه مناطق آزاد.

اتصال منطقه آزاد انزلی به راه آهن پیربازار رشت، شاهد اتصال 2 دریای شمال و جنوب ایران خواهیم بود و این مهم می تواند با روابط تجاری، ترانزیت کالا و صادرات محصولات شیلات و کشاورزی، اقتصاد بیمار گیلان را درمان کند. این پروژه نه تنها برای گیلان مفید است، بلکه ایران از تحریم‌های اقتصادی و فشار روانی ناشی از چالش‌های اقتصادی و معیشتی نجات خواهد یافت و حتی این پروژه زخم عظیم اقتصادی همسایگان خزر و اوراسیا و دوستان اروپایی دور و نزدیک را ترمیم خواهد کرد. می توان ببخش.

با توجه به اهمیت ویژه خط ریلی رشت – خزر در تحقق کریدور شمال – جنوب، باید دید این پروژه ریلی از قطار «وادا» چه زمانی آغاز می شود. می بینم» پایین می آید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.