افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

قطار حومه ای پرند با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی تحویل دولت سیزدهم شد.

  • کد خبر : 138020
قطار حومه ای پرند با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی تحویل دولت سیزدهم شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل و راه اندازی قطار حومه ای پرند خبر داد که به زودی آماده می شود. ، و جزئیات این پروژه را تشریح کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل و راه اندازی قطار حومه ای پرند خبر داد که به زودی آماده می شود. ، و جزئیات این پروژه را تشریح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه احداث پروژه قطار حومه ای پرند به سال 1388 برمی گردد و عملیات اجرایی و مقدماتی آن در حوزه زیرساخت از سال 1389 آغاز و تا سال 1391 ادامه داشت. از سال 1392 تا 1400 به بعد کار عملا تعطیل شد و پروژه در سال 1400 با پیشرفت فیزیکی 30 درصد به دولت سیزدهم واگذار شد.

مدیرعامل شرکت عمران السادید ادامه داد: از سال 1400 بر اساس سیاست و برنامه هایی که با هدف ارتقای کیفیت زندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، تکمیل این پروژه تسریع شد.

به گفته وی، این پروژه با اعتباری بیش از 750 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات کل دولت تامین و تکمیل شد. به دلیل اینکه این خط ادامه مترو تهران است، شهرداری تهران تجهیزات الکترونیکی و واگن های آن را نیز تامین و اضافه کرد.

جعفری گفت: این قطار حومه ای 18 کیلومتری خط مترو تهران است که از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) و از آن فرودگاه به شهر پرند جدید حرکت می کند.

این مسئول یکی از موضوعاتی که در شهرهای جدید در کنار ساخت واحدهای مسکونی دنبال می شود را ارتقای کیفیت خدمات در شهرهای جدید و تسهیل و روان سازی حمل و نقل عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقای کیفیت ارائه حمل و نقل. خدمات در شهرهای جدید، جذابیت و استقبال هموطنان برای اسکان در شهرهای جدید بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهرهای جدید یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سیاست گذاری شهری جدید است.

جعفری در خصوص مهم ترین خطوط ریلی شهرهای جدید گفت: 5 خط قطار حومه ای شامل مسیر تهران-هشتگرد به طول 25.8 کیلومتر که در دی ماه 1397 به بهره برداری رسید، مترو تهران-هشتگرد به طول 19 کیلومتر پرند است. هم اکنون تا پایان هفته جاری آماده بهره برداری است و متروی مشهد-گلبهار به طول 40 کیلومتر و با پیشرفت 45 درصدی، مترو اصفهان-بهارستان به طول 15 کیلومتر و با پیشرفت 52 درصدی، اصفهان- فولادشهر و اصفهان-مجلسی از جمله می باشند. خطوط مهم قطار شهری در شهرها جدید محسوب می شوند.

وی یادآور شد: طراحی قطار حومه ای تهران – پردیس نیز به دلایل کارشناسی و لزوم بازنگری در طرح اولیه و رعایت قانون 777 در دست بررسی است و مقرر شد ساخت این خط ریلی با این قانون بازنگری شود. قرار داده شود، رویکرد مهندسی ارزش و طراحی با این رویکرد عملیاتی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.