افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
1

قزاقستان به دنبال افزایش صادرات گاز به چین است

  • کد خبر : 383275
قزاقستان به دنبال افزایش صادرات گاز به چین است

با توجه به بازار، قزاقستان برای تقاضای چین با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و روسیه رقابت خواهد کرد. عملیات نظامی روسیه در اوکراین که حدود سه سال پیش آغاز شد، دسترسی این کشور را به خریداران عمده گاز در اروپا قطع کرد و چین به یک بازار جایگزین اصلی تبدیل شد. سنجر ژارشوف، مدیر […]

با توجه به بازار، قزاقستان برای تقاضای چین با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و روسیه رقابت خواهد کرد. عملیات نظامی روسیه در اوکراین که حدود سه سال پیش آغاز شد، دسترسی این کشور را به خریداران عمده گاز در اروپا قطع کرد و چین به یک بازار جایگزین اصلی تبدیل شد.

سنجر ژارشوف، مدیر عامل شرکت ملی گاز قزاقستان گفت: با وجود گزارش‌ها مبنی بر کاهش رشد اقتصادی در چین، تقاضای گاز همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. امیدواریم در مورد افزایش حجم صادرات خود به چین و احتمالا کشورهای دیگر مانند ازبکستان به اجماع برسیم. وی افزود: مذاکرات صادراتی این شرکت با چین به میزان قابل توجهی بیشتر از صادرات فعلی قزاقستان است.

بزرگترین کشور محصور در خشکی جهان در تلاش است تا تولید گاز را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد داخلی و افزایش درآمد حاصل از صادرات گاز افزایش دهد. این کشور در حال حاضر حدود چهار میلیارد متر مکعب گاز به چین ارسال می کند و در عین حال حدود 21 میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کند. این دو کشور قرارداد صادرات سه ساله خود را در سال 2023 تمدید کردند.

افزایش محموله‌های گاز به خارج از کشور به «قزاق گاز» کمک می‌کند تا فروش بی‌سود داخلی را جبران کند. دولت قزاقستان قیمت فروش گاز را پایین نگه داشته است.

این شرکت برای افزایش تولید با تولیدکنندگان بزرگ از جمله شرکت ملی گازمونای گاز و میادین تنگیز، کاشاگان و کاراچگانک همکاری می کند. ژارکشوف گفت که شرکت “قزاق گاز” فرمول جدید قیمت گذاری گاز را برای حمایت از تولیدکنندگان معرفی خواهد کرد.

این شرکت همچنین با شورون در زمینه فعالیت های اکتشافی و با سرمایه گذاران قطری در پروژه هایی که تا سال 2029 3.5 میلیارد متر مکعب به تولید گاز اضافه می کند، همکاری می کند.

علاوه بر این، Kazakgaz قصد دارد خط لوله دیگری بسازد که اتصال بزرگتری به چین را تامین کند. خط لوله فعلی در حال حاضر با حدود 70 درصد ظرفیت کار می کند و جا برای انتقال بیشتر است. خط لوله جدید بین 3 تا 6 میلیارد دلار هزینه دارد و دو تا سه سال طول می کشد تا تکمیل شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت “قزاق” می تواند سال آینده برای تامین مالی پروژه های خود اوراق قرضه به یورو منتشر کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.